خانهاخبار
افت شدید فروش گوشی‌های نوکیا همچنان ادامه دارد

افت شدید فروش گوشی‌های نوکیا همچنان ادامه دارد

به گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، میزان فروش گوشی‌های برند نوکیا در سه‌ماهه اول 2020 افت قابل توجهی داشته و این ریزش در سه‌ماهه دوم احتمالا تشدید خواهد شد.
۱۳۹۹/۲/۱۶

شرکت HMD Global در طول سه سال گذشته تقریبا توانست برند تلفن‌های هوشمند نوکیا را با موفقیت احیا کند. میزان فروش گوشی‌های این برند از ۱۰۰ هزار دستگاه در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۷ به ۴.۴ میلیون دستگاه در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۷ رسید و در طول سال ۲۰۱۸ نیز روند پایدار فعالیت‌های خود را حفظ کرد. ولی پارسال سال بسیار سخت‌تری برای فنلاندی‌ها بود، چون میزان فروش این شرکت در هر سه‌ماهه، به جز سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹، افت پیدا کرد و حالا اطلاعات جدید نشان می‌دهد که احتمالا سال ۲۰۲۰ شرایط بدتر خواهد شد.

به گزارش شرکت کانترپوینت، HMD در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ فقط ۱.۷ میلیون تلفن هوشمند فروخته است. این عدد در مقایسه با بازه زمانی مشابه پارسال افتی ۴۵.۲ درصدی را نشان می‌دهد که بیش از سه برابر میانگین افت بازار در این برهه بوده است.

شرایط آن‌جا بدتر می‌شود که بدانیم سه‌ماهه نخست ۲۰۲۰ سومین سه‌ماهه متوالی برای HMD بوده که در آن میزان فروش تلفن‌های هوشمند برند نوکیا حداقل ۱ میلیون دستگاه کمتر شده است. علاوه بر این، سه‌ماهه مذکور بدترین فصل مالی این شرکت از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ بوده است. HMD در آن دوره فقط ۱.۴ میلیون دستگاه فروخته بود.

به گزارش کانترپوینت، این شرکت در رده ۱۳ بزرگ‌ترین فروشندگان تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه گذشته قرار داشت. این در حالی است که آن‌ها در سال ۲۰۱۸ تا رده ۹ این فهرست پایین آمده بودند. از عوامل تاثیرگذار در این اتفاق بدون شک می‌توانیم به همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اشاره کنیم، ولی این موضوع به تنهایی نمی‌تواند مسئول افت چشمگیر فروش محصولات نوکیا باشد.

HMD حالا سرمایه‌گذاری عظیمی روی نوکیا ۸.۳ کرده و انتظار دارد که این گوشی بتواند شرایط آن‌ها را بهتر کند، اما تلفن مذکور تا تابستان امسال وارد بازار نمی‌شود. با این حساب و با توجه به افت قابل توجه تقاضا در بازارهای اروپایی، سه‌ماهه جاری احتمالا یکی از فاجعه‌بارترین فصل‌های مالی چند سال اخیر برای نوکیا خواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمدرضا

۱۳۹۹/۲/۱۶
خیلی تاسف میخورم برای این برند محبوب..