خانهاخبار
اوبر مشغول توسعه نوعی فناوری برای اطمینان از پوشیدن ماسک توسط رانندگان است

اوبر مشغول توسعه نوعی فناوری برای اطمینان از پوشیدن ماسک توسط رانندگان است

شرکت اوبر به‌تازگی در مصاحبه با سی‌ان‌ان تایید کرده که آن‌ها در حال کار روی نوعی فناوری هستند برای اطمینان از پوشیدن ماسک هستند. این شرکت پوشیدن ماسک را در خودروهای خود الزامی کرده است.
۱۳۹۹/۲/۱۵

شرکت اوبر با مشکلات و واقعیت‌های همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ کنار آمده و سعی دارد با کمک فناوری مطمئن شود که همه خودشان را با این واقعیت‌های جدید وفق می‌دهند. این شرکت در گفتگو با خبرگزاری CNN Business تایید کرده که استفاده از ماسک یا پوشش‌های مشابه برای رانندگان و مسافران در کشورهایی مثل آمریکا الزامی شده و آن‌ها مشغول توسعه فناوری‌هایی هستند که تبعیت یا عدم تبعیت رانندگان از این قوانین را مشخص می‌کند. 

اوبر هنوز اطلاعات بیشتری درباره نحوه عملکرد این فناوری منتشر نکرده، ولی اپلیکیشن آن‌ها در حال حاضر قابلیتی موسوم به Real Time ID-check دارد که از راننده می‌خواهد در بازه‌های زمانی مشخص از خودش سلفی بگیرد. یکی از منابع خبرگزاری CNN می‌گوید اوبر قصد داشت روشی برای کسب اطمینان از پوشیدن ماسک توسط مسافران هم در نظر بگیرد، ولی نگرانی‌های ناشی از حریم خصوصی این موضوع را دشوار کرده است.

این کمپانی در حال حاضر به رانندگان خود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده می‌دهد، ولی این قانون جدید برای احیای مجدد فعالیت‌های اوبر در دوران پسا-قرنطینه بسیار حیاتی خواهد بود. کسب و کار تاکسی‌های اینترنتی در دوران قرنطینه متحمل زیان‌های سنگینی شده چون خانه‌نشینی و ترس از حضور در محیط‌های عمومی و تنگ (مثل تاکسی) باعث شده مردم از این سرویس‌ها استفاده نکنند. استفاده از ماسک نه تنها باعث کاهش احتمال انتقال ویروس می‌شود، بلکه اطمینان طرفین را نسبت به یکدیگر بالا می‌برد.

این اتفاق برای ادامه حیات اوبر ضروری خواهد بود. رقیب این شرکت یعنی لیفت اخیرا هزار نفر از کارمندان خود را به‌خاطر فشارهای ناشی از شیوع ویروس کرونا اخراج کرده است. خبرگزاری The Information مدعی است که اوبر هم به دنبال تعدیل حدود ۲۰ درصد از نیروهای انسانی این شرکت است. این اقدامات شاید در کوتاه مدت بتواند به حیات این شرکت‌ها کمک کند، اما اگر هراس عمومی هرچه زودتر از بین نرود، خطرات بیشتری اوبر و شرکت‌های مشابه را تهدید خواهد کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)