خانهاخبار
نجات جان یک بیمار قلبی؛ شاهکار دیگری از اپل واچ

نجات جان یک بیمار قلبی؛ شاهکار دیگری از اپل واچ

ساعت هوشمند اپل بار دیگر شگفتی آفریده و جان یک بیمار قلبی با اوضاع وخیم را نجات داد.
۱۳۹۹/۲/۱۵

اپل واچ تا به حال، به کمک مانیتور ضربان قلب، قابلیت ECG و سنسور تشخیص سقوط، جان بسیاری از کاربران و دارندگان این محصول را نجات داده است. طبق گزارش European Heart Journal، می‌توانیم یک کیس جدید را به سابقه طلایی ساعت هوشمند اپل اضافه کنیم.

خانمی 80 ساله از شهر Mainz آلمان با حضور در مرکز درمانی این شهر، گزارش خود مبنی بر احساس درد در سینه و ضربان غیر طبیعی خود را به مسئولان این قسمت ارائه کرد. وی تحت آزمایش الکتروکاردیوگرام قرار گرفت و پس از مشاهده نتایج تست خون، وضعیت او نرمال تشخیص داده شد.

سپس بیمار قرائت هایی را که با استفاده از مانیتور ECG در اپل واچ خود ثبت کرده و به ضربان قلب تغییر کرده بود، به متخصص قلب و عروق نشان داد. ضبط ECG توسط اپل واچ ،نشانه‌هایی از افسردگی قطعه ST را نشان داد که نشانگر ایسکمی شدید کرونر است. در نتیجه، بیمار تحت عمل سوندی قلب قرار گرفت که نشان دهنده این بود که یک بیماری شدید عروق کرونر مانند تنگی ساقه اصلی و یک ضایعه شکاف که شامل شریان نزولی قدامی چپ است، برای او اتفاق افتاده است. در نهایت با استفاده از آنژیوپلاستی بالون و استفاده از استنت، بیمار با موفقیت دو روز بعد از درمان، مرخص و بدون هیچ علایمی و در شرایط مناسب روانه منزل گردید.

image

 

متخصصان قلب و عروق در گزارش خود نوشتند:

توسعه فن آوری‌های هوشمند، زمینه را برای امکان‌های جدید تشخیصی فراهم می‌کند. در مورد ساعت اپل‌، پس از نصب برنامه تلفن همراه‌، هنگامی که یک انگشت روی دکمه Digital Crown ساعت قرار می‌گیرد‌، ECG شروع به ضبط می‌کند. نتایج این عملیات به مدت 30 ثانیه در یک پرونده PDF ذخیره می‌شود که می‌توان آن را از طری اپلیکیشن مربوطه دریافت کرد. به این ترتیب ساعت اپل ممکن است نه تنها برای تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی یا اختلالات هدایت دهلیزی و همچنین برای تشخیص ایسکمی میوکارد مورد استفاده قرار گیرد، بلکه ممکن است انفارکتوس میوکارد را دور نگه دارد.

ویژگی دیگری که در آینده جان بسیاری از انسان‌ها را نجات خواهد داد، امکان اندازه گیری سطح اکسیژن خون است. زمانی که سطح اکسیژن خون بین 94 تا 100 باشد، شرایط کاملا نرمال است و جای هیچگونه نگرانی نیست. اما اگر این رقم به 80 درصد یا پایین‌تر برسد، مشخص می‌شود که اشکلاتی در قلب یا مغز فرد وجود دارد. برخی پزشکان، پایین بودن سطح اکسیژن خون را یکی از دلایل ابتلا به بیماری کرونا می‌دانند.

سری ششم اپل واچ پیش بینی می‌شود که با اپلیکیشن اختصاصی ردیاب خواب نیز همراه باشد. این موضوع، دو یا سه سال است که به عنوان شایعه برای محصول بعدی اپل مطرح می‌شود. لذا نمی‌توان با اطمینان کامل در مورد آن سخن گفت.

image

 

از طرف دیگران، مهندسان اپل در حال کار روی یک ویژگی خاص برای اندازه‌گیری میزان قند خون هستند که به افراد مبتلا به دیابت بسیار کمک خواهد کرد. در حال حاضر افرادی که از انسولین استفاده می‌کنند، سه یا چهار بار در روز باید میزان قند خون خود را کنترل کنند. در این حالت، شخص بیمار باید قطره‌ای از خون خود را روی یک سطح ریخته و آن را درون دستگاه مربوطه فرو کرده و نتیجه را مشاهده نماید. اگر اهالی کوپرتینو بتوانند بدون نیاز به این روش، قابلیت خواندن میزان قنر خون را در اختیار کاربران قرار دهند، مطمئنا ساعت هوشمند آینده این کمپانی با اقبال عمومی غیر قابل انتظاری روبرو خواهد شد.

اپل واچ توانسته به رکورد محبوب ترین ساعت در دنیا دست پیدا کند و با قرار گرفتن در رمزه محصولات پوشیدنی کوپرتینویی‌ها، موفقت چشمگیری را برای این شرکت آمریکایی به دست آورده است. حدودا یک ماه آینده، رویداد معرفی پلتفرم‌های جدید اپل برگزار خواهد شد و طی این مراسم، نسخه جدید سیستم عامل اپل واچ با نام watchOS 7 به دنیای تکنولوژی معرفی می‌شود. نسل بعد ساعت هوشمند اپل نیز در ماه سپتامبر، در کنار آیفون‌های 2020 معرفی و عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)