خانهاخبار
بررسی کامل دوربین پیکسل 4a منتشر شد

بررسی کامل دوربین پیکسل 4a منتشر شد

یک کانال یوتیوبی با انتشار ویدیویی به بررسی کامل دوربین میان‌رده جدید گوگل پرداخته تا عملکرد دوربین این گوشی را پیش از عرضه رسمی فاش و ما را با قابلیت‌های آن آشنا کند.
۱۳۹۹/۲/۱۵

اگر اخبار مربوط به پیکسل 4a را دنبال کرده باشید، حتما به‌خاطر دارید که حدود دو ماه پیش ویدیوی کاملی از این میان‌رده فاش شد که ویژگی‌های آن را نشان می‌داد. در آن ویدیو، یک یوتیوبر کوبایی به‌نحوی توانسته بود به نسخه پروتوتایپی از پیکسل 4a دسترسی پیدا کند و این تلفن هوشمند ۵.۸ اینچی را به تصویر بکشد.

پیکسل 4a هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده ولی شایعات حاکی از آن است که تا پایان ماه جاری میلادی می‌توانیم شاهد عرضه آن به بازار باشیم. پس اگر ۴۰۰ دلار پول کنار گذاشته‌اید تا با آن موبایل بخرید و نمی‌دانید که بین آیفون SE 2020 و پیکسل 4a کدام‌یک را انتخاب کنید، می‌توانید نگاهی به بررسی کامل دوربین میان‌رده گوگل بیندازید که توسط همان افشاگر یوتیوبی فاش شده است.

با وجود این‌که ویدیوی بررسی دوربین پیکسل 4a به زبان انگلیسی نیست، ولی برای آگاهی یافتن از کیفیت دوربین یک تلفن هوشمند نیازی به توضیحات آن ندارید. کافی است نگاهی به تصاویر تهیه‌شده بیندازید تا ببینید خروجی آن می‌تواند نظرتان را جلب کند یا نه.

البته نباید فراموش کنیم که احتمالا این نسخه از پیکسل 4a با نسخه نهایی تفاوت‌هایی خواهد داشت و این موضوع در بخش نرم‌افزار بیش از هر بخش دیگری مشهود خواهد بود. حتما می‌دانید که قدرت اصلی دوربین تلفن‌های گوگل به الگوریتم‌ها و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری آن برمی‌گردد، پس نقش حیاتی نسخه نهایی نرم‌افزار پیکسل 4a در خروجی تصاویر آن قابل انکار نیست.

image

با تمام این‌ها، اگر دقیق به نمونه تصاویر این گوشی توجه کنیم هیجان‌زده می‌شویم. دوربین عقب پیکسل 4a تک‌لنزی ۱۲ مگاپیکسلی است که ظاهرا بدون از دست دادن فوکوس عمل بسیار خوبی در تصویربرداری پرتره از خود نشان می‌دهد و افکت تارکننده آن بدون اغراق عمل می‌کند. دوربین پیکسل 4a تقریبا در تمام سناریوها دامنه پویای مطلوبی دارد و به‌خوبی نویز را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، عملکرد میا‌ن‌رده جدید گوگل در عکاسی شبانه هم بسیار جذاب است.

image

با وجود این که روشنایی تصاویر چندان دلچسب نیست و عملکرد زوم ۸ برابری آن توجه ما را جلب نمی‌کند، ولی با توجه به قیمت پایین پیکسل 4a با دوربینی طرف هستیم که مطمئنا فراتر از ارزش مالی خود ظاهر می‌شود. حتی دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی آن هم عملکرد مناسبی در زمینه ثبت پرتره‌ها از خود نشان می‌دهد تا مجددا ارزش این گوشی ۴۰۰ دلاری را نزدمان بالا ببرد.

آیا پیکسل 4a می‌تواند آیفون SE 2020 را به چالش بکشد؟

اگر همه شایعاتی که در چند ماه اخیر شنیده باشیم درست باشد، پیکسل 4a با نمایشگری ۵.۸ اینچی به همراه پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰، ۶ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و یک باتری تقریبا ۳ هزار میلی آمپر ساعتی با قیمت ۳۹۹ دلار وارد بازار می‌شود.

با توجه به این که پیکسل 4a از اسنپدراگون ۷۳۰ استفاده می‌کند، این گوشی توان چندانی برای رقابت در بخش قدرت پردازشی با آیفون SE 2020 نخواهد داشت، چون میان‌رده اپل به تراشه A13 بایونیک مجهز شده که همان پردازنده سری آیفون ۱۱ است. ولی طراحی مدرن‌تر گوشی گوگل به همراه برخورداری از جک ۳.۵ میلی متری هدفون می‌تواند عده‌ای از کاربران را به سمت این تلفن هوشمند جذب کند.

در خصوص عملکرد دوربین هنوز برای اظهارنظر قطعی زود است و باید منتظر بمانیم تا پیکسل 4a عملا به بازار بیاید. اما با توجه به همین نمونه‌های اولیه احتمالا می‌توانیم امیدوار باشیم که میان‌رده جدید گوگل نسبت به قیمت ۴۰۰ دلاری خود عملکرد بسیار مناسبی داشته باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)