خانهاخبار
آیفون SE 2020، دل کاربران اندرویدی را برده است!

آیفون SE 2020، دل کاربران اندرویدی را برده است!

نسل دوم آیفون اس ای اپل ماه گذشته به دنیای تکنولوژی معرفی شد و روز به روز، شاهد محبوبیت بیشتر آن هستیم.
۱۳۹۹/۲/۱۳

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که iPhone SE 2020 ماه گذشته رونمایی شد. این محصول با همان ساختار آیفون 8، با نمایشگر 4.7 اینچی و مجهز به تاچ آیدی معرفی شد. به این ترتیب هیچ اثری از ناچ، جسچرهای حرکتی و یا فیس آیدی در آن دیده نمی‌شود. به جای استفاده از پردازنده A11 Bionic که در آیفون 8 مورد استفاده قرار گرفت، اهالی کوپرتینو تصمیم گرفتند تا چیپست A13 Bionic که همزمان با معرفی آیفون 11 رونمایی شد را درون آیفون SE 2020 قرار دهند.

پزدازنده سیگنال تصویری (ISP) جدیدی نیز در محصول جدید اپل قرار گرفته و به این ترتیب باعث شده تا دوربین 12 مگاپیکسلی نسل دوم آیفون SE یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند با دوربین تک به حساب آيد. نسل دوم آیفون اس ای با حافظه 64 گیگابایتی با قیمت 399 دلار، مدل 128 گیگابایتی با قیمت 449 دلار و مدل 256 گیگابایتی آن نیز با قیمت 549 در سه رنگ سیاه، سفید و قرمز (PRODUCT RED) در دسترس خریداران قرار گرفته است.

روز گذشته بر اساس مکالمه تلفنی که برای گزارش مالی نیمه دوم سال جاری میلادی صورت گرفت، تیم کوک؛ مدیر عامل کمپانی اپل مورد چنین سوالی قرار گرفت: آیا نرخ بیکاری بالا و اقتصاد ناقص، مصرف کننده را به سمت خرید آیفون هایی‌با قیمت کمتر با میزان ذخیره کمتری نسبت به آنچه معمولاً خریداری می‌کنند، منجر می‌کند؟

او در پاسخ، چنین عنوان کرد:

من چنین چیزی را تا به حال مشاهده نکردم. بر اساس شواهد و مدارک، نسل دوم آیفون SE با اقبال عمومی مطلوبی مواجه شده است. افرادی که اقدام به خرید این محصول کرده‌اند، دو دلیل اصلی را برای سفارش آن عنوان کرده‌اند:

1- بهره‌گیری از محصولی با ابعاد و نمایشگر کوشچکتر و مجهز به تکنولوژی روز دنیا

2- نقل مکان از یک گوشی اندرویدی به آیفون

image

 

او در ادامه سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که در دوران شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن مردم، آنها از آیپد پرو جدید خود در مدل‌های وای‌فای و سلولار رونمایی کردند که با قیمت‌های مختلف در دسترس خریداران قرار گرفت. در کنار آن، از Magic Keyboard جدیدی مخصوص این محصول نیز رونمایی شد که به هر دو آیپد پرو 2018 و 2020 قابل اتصال بود. این کیبورد فیزیکی QWERTY به تاچ پد و backlit نیز مجهز بود. این کیبورد جادویی برای آيپد پرو 11 اینچی با قیمت 299 و برای آیپد پرو 12.9 اینچی با قیمت 349 عرضه شد.

با وجود قرنطینه شدن افراد، ظاهرا بر اساس اعلام تیم کوک، استقبال خوبی از آیپد پرو جدید به عمل آمده و از طرف دیگر، برخی افراد نیز به دلایل مالی، ترجیح داده‌اند تا مدل‌های ارزان قیمت‌تر را خریداری نمایند.

رقابت اصلی برای خرید نسل دوم آیفون SE در ماه جاری، زمانی که شاهد رونمایی از Pixel 4a باشیم، آغاز می‌شود. این محصول کمپانی گوگل بر اساس پیش بینی‌ها، با قیمت پایه 399 دلار و با نمایشگر 5.8 اینچی، معرفی و عرضه خواهد شد. بر اساس شواهد، گوشی هوشمند پیکسل 4a نیز به دوربین 12.2 مگاپیکسلی یگانه مجهز خواهد بود و به این ترتیب، جنگ سختی میان این دو محصول رخ خواهد داد. اما یکی از مهم ترین تفاوت‌های آنها را می‌توان در قسمت پردازنده دانست. چرا که Pixel 4a به چیپست Snapdragon 730 مجهز خواهد بود که بر اساس آمار و اطلاعاتی که تا به امروز به دست آمده، به هیچ عنوان قابل رقابت با A13 Bionic اپل نیست! 

image

 

تیم کوک، در پایان سخنان خود چنین گفت:

من انتظار دارم تا استقبال از آیفون SE 2020 بیش از این شود. چرا که ما موتور پیشرفته ترین آیفون خود را در یک گوشی هوشمند با ابعاد نمایشگر کوچک‌تر قرار داده‌ایم و به این ترتیب، انتظار نقل مکان بسیاری از کاربران به iOS را داریم. این یک پیشنهاد سودمندانه است و نسل دوم آیفون اس ای، از سریع ترین گوشی‌های اندرویدی نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.

آيفون اس ای نسل در سی و یکم مارچ سال 2016 با زبان طراحی آیفون 5S به دنیای تکنولوژی معرفی شد. این محصول به پردازنده A9 اپل مجهز بود که در آن زمان، روی محصولاتی مانند iPhone 6S و مدل پلاس آن دیده می‌شد. در آن زمان، شاهد قیمت 399 دلاری برای چنین محصولی بودیم و حالا با ارتقاء سخت‌افزار به جدیدترین نسخه روز، قیمت آن برای مدل پایه ثابت مانده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

آرمین

۱۳۹۹/۲/۱۴
به نظرم به عنوان یه طرفدار اندروید کاربریش در حد یه گوشیای نوکیای سادست، آیفون هشت رو اورده با قیمت بالاتر داره می فروشه به نظرم کسی که واقعا از گوشی استفاده حرفه ای بکنه میدونه آی او اس خیلی رو مخه، اندروید داشتم آی او اس گرفتم واقعا در عذاب بودم الان که سامسونگ گرفتم فکر میکنم از زندان آزاد شدم،آی او اس توی ایران مسخرست اونم با این صفحه ی کوچیک و قیمت بالا

مهراد

۱۳۹۹/۲/۱۳
ابر رایانه 4.5 اینچی ! خخخخخ