خانهاخبار
شایعه‌ای جدید از تغییر پردازنده وان پلاس Z خبر می‌دهد

شایعه‌ای جدید از تغییر پردازنده وان پلاس Z خبر می‌دهد

بر اساس گزارش جدیدی که در سطح اینترنت منتشر شده است، ظاهرا وان پلاس تصمیم به تغییر چیپست وان پلاس Z گرفته و آن را از مدیاتک به کوآلکام تغییر داده است.
۱۳۹۹/۲/۱۳

وان پلاس همین چند وقت پیش از نسل جدید پرچمداران خود با نام وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو رونمایی کرد ولی این دو گوشی گران‌ترین محصولات تاریخ وان پلاس هستند. در نتیجه، طبیعی است که این شرکت برای جلب رضایت طرفداران خود به دنبال عرضه موبایل دیگری با قیمت کمتر باشد. این گوشی در ابتدا وان پلاس ۸ لایت نام داشت اما سپس اسم خود را به وان پلاس Z تغییر داد و حالا به خاطر شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا باید منتظر باشیم تا در فصل تابستان روانه بازار شود.

منبع خبری که قبلا پنجره زمانی عرضه این گوشی را به‌صورت مبهم پیش‌بینی کرده بود، اکنون با ابهام کمتر به‌سراغ انتشار اطلاعات بیشتری درباره موبایل مرموز وان پلاس Z رفته است. در ابتدا تصور می‌شد که این گوشی از چیپست دیمنسیتی ۱۰۰۰ مدیاتک استفاده کند، اما حالا او مدعی شده که وان پلاس از اسنپدراگون ۷۶۵ برای این دستگاه کمک می‌گیرد.

هر دو تراشه فوق‌الذکر از استاندارد 5G پشتیبانی می‌کنند تا برای وان پلاس Z مناسب باشند، ولی دیمنسیتی ۱۰۰۰ ظاهرا در ابزارهای بنچمارک عملکرد بهتری از خود به جا گذاشته است. در آن سو، اسنپدراگون ۷۶۵ دومین تراشه قدرتمند کوآلکام به حساب می‌آید که در میان تولیدکنندگان محبوبیت بسیار بیشتری دارد.

نوکیا ۸.۳، ال‌جی ولوت و موتورولا اج چند مورد از گوشی‌های جدید و قدرتمندی هستند که از اسنپدراگون ۷۶۵ استفاده می‌کنند. گفتنی است که گوگل امسال قصد ندارد در گوشی‌های اصلی خود از اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده کند و در عوض می‌خواهد به سراغ تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ برود تا احتمالا بتواند دستگاه ارزان‌تری را به دست مشتریان برساند.

البته استفاده از اسنپدراگون ۷۶۵ باعث می‌شود که وان پلاس راحت‌تر بتواند گوشی میان‌رده خود را به بازارهای آمریکا و اروپا برساند، ولی در حال حاضر مشخص نیست که برنامه عرضه جهانی وان پلاس Z چگونه خواهد بود. این گوشی نمایشگری ۶.۴ اینچی با لبه‌های مسطح و دوربین حفره‌ای در مرکز صفحه نمایش خواهد داشت. در قاب عقب این تلفن هوشمند دوربینی سه‌گانه شامل لنزهای ۴۸ + ۱۶ + ۱۲ مگاپیکسلی وجود دارد و یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی انرژی دستگاه را تامین می‌کند. وان پلاس Z با ۸ گیگابایت رم و حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به بازار می‌آید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)