خانهاخبار
اپل مشکل پلتفرم‌ های خود را پذیرفت

اپل مشکل پلتفرم‌ های خود را پذیرفت

اپل مشکل امنیتی برنامه پیش فرض پیام ها و میل را پذیرفته و اعلام کرده در حال کار روی مشکل بوجود آمده است
۱۳۹۹/۲/۱۳

اپل پس از عرضه گوشی مقرون به صرفه خود، همچنان در حال فتح پیروزی‌های کوچک و بزرگ است. اما برای صاحبان میلیون‌ها آیفون در سراسر جهان وضعیت بد و بدتر می‌شود. بعد از تایید اپل مبنی براینکه تقریبا تمام آیفون‌ها از نقص جدی برنامه Mail و Message رنج می‌برند، این شرکت اعلام کرد در حال کار روی مشکل پیش آمده است و تا آن زمان هرکسی می‌تواند آیفون شما را با مشکل جدی روبرو کند.

اخبار رسیده حکایت از آن دارد که تیم Googles Project Zero آسیب پذیری‌های بیشتری را در آیفون‌، آیپد، مک‌بوک، اپل واچ و حتی اپل تی‌وی کشف کرده است. تیم Googles Project Zero که با نام Fuzzing ImageIO نیز شناحته می‌شود می‌گوید که حفره‌های امنیتی روی فایل‌های چندرسانه‌ای است که از طریق برنامه پیام‌ها ارسال می‌شود. طبق سیاست‌های تیم مذکور بعد از تماس با ساکنین کوپرتینو این حفره‌ها را فاش کرده و شرکت نیز در آخرین به‌روزرسانی پلتفرم خود آن‌ها را برطرف می‌کند. اما اکنون می‌دانیم که با به‌روزرسانی دستگاه‌های اپلی خود را در معرض مشکلات جدی قرار می‌دهیم که کاربران را در شرایط بغرنجی می‌گذارد. اهالی کوپرتینو نسخه‌ی جدید ios؛ که با نام 13.5 قرار است منتشر شود، را آزمایش می‌کنند و طی این هفته منتشر می‌کنند.

image

در هفته گذشته بود که برای اولین باراعلام شد آیفون‌هایی که ازآخرین نسخه‌ی ios یعنی 13.4.1 استفاده می‌کنند اگر پیامی حاوی زبان Sindhi برای آن‌ها ارسال شود دستگاه هایشان قفل شده و باید از طریق DFU Mode گوشی خود را برگردانند. هرکسی به راحتی می‌تواند با کاراکترهای خاصی پیام‌ مخربی را برای دارندگان آیفون ارسال کند. این موضوع آیپد‌ها، مک‌ها و حتی اپل واچ‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.  خبر خوب اینست که اپل برای رفع مشکلات تلاش می‌کند و اعلام کرده با سرعت در حال کار روی مشکل بوجود آمده است. ( تا آن زمان می‌توانید نوتیفیکیشن برنامه Mail و Messages رو خاموش کنید چرا که از طریق Notificationها مخرب است و خود پیام خطری ندارد). به زودی به‌روزرسانی از راه خواهد رسید و گفته می‌شود نسخه‌ی 13.14.5 این مشکل را برطرف کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mori

۱۳۹۹/۲/۱۳
13.4.5
true
-
13.14.5
False