خانهاخبار
قیمت احتمالی مدل‌های چهارگانه آیفون 12 لو رفت

قیمت احتمالی مدل‌های چهارگانه آیفون 12 لو رفت

به گزارش جان پراسر از وب‌سایت FPT، سری آیفون 12 به‌رغم استفاده از فناوری‌های جدیدی مثل 5G افزایش قیمت نخواهد داشت و فقط قیمت یکی از اعضای این خانواده بالا می‌رود.
۱۳۹۹/۲/۱۲

سامسونگ و هوآوی با تحت پشتیبانی قرار دادن فناوری 5G قیمت محصولات جدید خود را افزایش دادند. انتظار می‌رفت که اپل هم تصمیم مشابهی را در پیش بگیرد، ولی گزارش‌های جدید حاکی از آن است که آیفون‌های آتی این شرکت افزایش قیمت خاصی نخواهند داشت. افشاگر معروف، جان پراسر از وب‌سایت Front Page Tech، می‌گوید اپل آماده استفاده از استراتژی جدیدی برای خانواده آیفون ۱۲ است که فقط باعث بالا رفتن قیمت یکی از اعضای این خانواده چهارگانه می‌شود.

image

البته فراموش نکنید که این قیمت‌گذاری ممکن است در آینده تغییر کند چون هنوز پنج ماه تا رونمایی از سری آیفون ۱۲ باقی مانده، ولی خوشبختانه منبع این گزارش اعتبار نسبتا خوبی دارد و این موضوع را در خصوص آیفون SE 2020 که همین چند وقت پیش معرفی شد، نشان داده است. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

آیفون ۱۲ (مینی)

image

همان طور که احتمالا تاکنون فهمیده‌اید، اپل امسال می‌خواهد آیفون اقتصادی جدیدی معرفی کند. نام تجاری این مدل هنوز تایید نشده، ولی گزارش‌ها به دستگاهی کوچک با نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED اشاره کرده‌اند.

این گوشی ناچ کوچک‌تری خواهد داشت و حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش آن کاهش پیدا می‌کند تا شبیه آیفون ۱۱ پرو شود. در کنار این، جنس بدنه این دستگاه از آلومینیوم خواهد بود و در قاب عقب آن می‌توانید دوربین دوگانه‌ای را پیدا کنید.

انتظار می‌رود که این گوشی هم از چیپست آتی اپل یعنی A14 بایونیک استفاده کند که از 5G برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توانیم به استفاده از درگاه لایتنینگ و نرخ نوسازی استاندارد ۶۰ هرتزی اشاره کنیم. قیمت آیفون ۱۲ (مینی) برای بازار آمریکا ۶۴۹ دلار در نظر گرفته شده است.

آیفون ۱۲ (پلاس/مکس)

امسال به جای آیفون ۱۱ مدلی ۶.۱ اینچی از آیفون ۱۲ معرفی می‌شود که نمایشگری از نوع OLED با ناچ کوچک‌تر، بدنه آلومینیومی و دوربین دوگانه خواهد داشت. این مدل هم از تراشه A14 بایونیک استفاده خواهد کرد و به فناوری 5G مجهز می‌شود.

اپل آیفون ۱۲ (پلاس/مکس) را با قیمت ۷۴۹ دلار وارد بازار آمریکا می‌کند. این قیمت کمی نسبت به قیمت ۶۹۹ دلاری آیفون ۱۱ بیشتر است و نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها به استراتژی قیمت‌گذاری آیفون XR برگشته‌اند.

آیفون ۱۲ پرو

image

اگر به سراغ اعضای پرو خانواده آیفون ۱۲ برویم، در ایستگاه اول با آیفون ۱۲ پرو ملاقات می‌کنیم. این گوشی نمایشگر ۵.۸ اینچی نسل قبلی را با نمایشگری ۶.۱ اینچی از نوع OLED جایگزین می‌کند. ناچ آیفون ۱۲ پرو کوچک‌تر و حاشیه‌های آن نازک‌تر خواهد بود.

در قاب پشتی این موبایل دوربینی قرار می‌گیرد که سه لنز بهبودیافته به همراه اسکنر جدیدی به نام LiDAR خواهد داشت تا شبیه آیپد پرو ۲۰۲۰ باشد. مشخصات دقیق دوربین این گوشی هنوز قابل تایید نیست.

آیفون ۱۲ پرو از چیپست A14 بایونیک و به‌تبع آن 5G استفاده می‌کند ولی این مدل از فناوری موج میلی‌متری نسل پنجم نیز پشتیبانی خواهد کرد. اگر نمی‌دانید این فناوری چیست پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه نمایید. گفته می‌شود که اپل برای رقابت بهتر با سامسونگ در این گوشی از نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده خواهد کرد. قیمت آیفون ۱۲ پرو در آمریکا مثل نسل قبلی آن ۹۹۹ دلار خواهد بود.

آیفون ۱۲ پرو مکس

همان طور که از نام این مدل پیداست، برادر بزرگ‌تر آیفون ۱۲ پرو به حساب می‌آید. این گوشی نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع OLED دارد که تنها تفاوتش با مدل استاندارد پرو در باتری بزرگ‌تر آن است. قیمت آیفون ۱۲ پرو مکس در آمریکا از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود تا مشابه آیفون ۱۱ پرو مکس باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)