خانهاخبار
گوشی LG Velvet رسما زودتر از موعد معرفی شد

گوشی LG Velvet رسما زودتر از موعد معرفی شد

ال‌جی امروز در اقدامی غیرمنتظره از میان‌رده جدید خود با نام LG Velvet رونمایی کرد. این دستگاه از اسنپدراگون 765G استفاده می‌کند و دوربینی سه‌گانه با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی دارد.
۱۳۹۹/۲/۹

با وجود آن که پیش‌تر اعلام شده بود گوشی LG Velvet در تاریخ ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) معرفی می‌شود، ولی ظاهرا ال‌جی تصمیم خود را عوض کرده است. این کمپانی کره‌ای امروز رسما از میان‌رده جدید خود رونمایی و اعلام کرد که عرضه آن را از تاریخ ۱۵ مه (۲۶ اردیبهشت) آغاز می‌کند. البته این عرضه فعلا محدود به کشور کره جنوبی خواهد بود و در حال حاضر صحبتی پیرامون قیمت یا عرضه جهانی Velvet به میان نیامده است.

ال‌جی ولوت از چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ استفاده می‌کند تا به نسل پنجم ارتباطات دسترسی داشته باشد. این گوشی نمایشگری ۶.۸ اینچی موسوم به Cinema FullVision با نسبت تصویر ۲۰.۵:۹ دارد. ال‌جی می‌گوید ولوت از نظر طراحی دارای دوربینی با لنزهای قطره‌ای و بدنه‌ای با ظاهر متقارن بیضوی‌شکل است.

دوربین قطره‌ای و طراحی متقارن بیضوی

image

دوربین قطره‌ای این گوشی اشاره به نحوه قرارگیری لنزهای قاب عقب دارد. در قاب عقب ولوت سه لنز به شکلی زیر هم قرار گرفته‌اند که شبیه پاشیده شدن قطرات باران روی قاب این دستگاه به نظر می‌رسند. تقارن بیضوی نیز اصطلاح دیگری برای اشاره به طراحی بیضی‌شکل بدنه این تلفن هوشمند است.

دوربین عقب ولوت شامل یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی است. در بخش نرم‌افزار دوربین، ال‌جی ویژگی تایم لپس و قابلیتی موسوم به Voice Out Focus را در اختیار کاربران قرار داده که اجازه می‌دهد صدای سوژه‌ها از صدای نویز پس‌زمینه جدا شود.

فرض کنید در حال فیلمبرداری در ساحل هستید و به خاطر امواج و باد نویز پس‌زمینه بسیار زیادی وجود دارد. در این شرایط با کمک قابلیت Voice Out Focus می‌توانید صدای نویز را کاهش دهید تا صدای خودتان با وضوح بیشتری ضبط شود و آزاردهندگی صدای پس‌زمینه از بین برود.

image

ال‌جی تایید کرده که ولوت از یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند تا بتواند انرژی نمایشگر بزرگ و فناوری 5G این گوشی را تامین کند. این شرکت مدعی است از الگوریتم‌های نرم‌افزاری کم‌مصرفی استفاده کرده که مصرف انرژی غیرضروری سیستم را به حداقل می‌رساند.

با وجود این که در معارفه این گوشی اشاره‌ای به میزان حافظه ولوت نشده، ولی در گزارش‌های قبلی فاش شده بود که ال‌جی ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا تا ۲ ترابایت) روی این دستگاه قرار داده است. از آن‌جایی که سایر اطلاعات افشایی درست از آب درآمده، انتظار داریم که این اطلاعات نیز صحیح باشد.

ال‌جی می‌گوید ولوت قابل استفاده با نمایشگر ثانویه‌ای است که اگر بخواهید می‌توانید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید. به‌علاوه، این گوشی از قلم هوشمند هم پشتیبانی می‌کند اما این ابزار نیز به طور مستقل به فروش می‌رسد. فعلا هیچ قیمتی برای این دو دستگاه در دسترس نیست.

قیمت و تاریخ عرضه

image

ال‌جی تایید کرده که ولوت در تاریخ ۲۶ اردیبهشت وارد بازار کره جنوبی می‌شود، ولی فعلا حرفی از عرضه جهانی آن نزده است. در خصوص قیمت هم در حال حاضر اطلاعاتی در دسترس نیست، ولی می‌دانیم که ولوت در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و زرد/صورتی فروخته می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که در تاریخ ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) اطلاعات بیشتری درباره عرضه جهانی ولوت و قیمت آن ارائه شود. با توجه به این که گوشی مذکور محصولی با پشتیبانی از 5G است، انتظار می‌رود که این دستگاه در کشورهایی با پوشش شبکه 5G در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

ال‌جی ولوت میان‌رده‌ای با مشخصات و ویژگی‌های جذاب است. در نتیجه نباید انتظار داشته باشیم که قیمت کمی برای آن در نظر گرفته شود. این دستگاه احتمالا حداقل با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه می‌شود ولی ممکن است در بازارهای مختلف کمی ارزان‌تر یا گران‌تر از این قیمت به دست کاربران برسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۲/۹
نمی‌دونم چرا حس خوبی به وولت ندارم?
وولت رو وِوِلِش