خانهاخبار
اوپو در فصل اول 2020 به بزرگ‌ترین برند بازار موبایل چین تبدیل شد

اوپو در فصل اول 2020 به بزرگ‌ترین برند بازار موبایل چین تبدیل شد

شرکت Trustdata در گزارش تازه‌ای اعلام کرده است که کمپانی اوپو با در اختیار داشتن 21.4 درصد از سهم بازار به بزرگ‌ترین برند بازار موبایل چین تبدیل شده است.
۱۳۹۹/۲/۹

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشره از شرکت Trustdata، کمپانی بزرگ اوپو از نظر میزان فروش تلفن‌های هوشمند به عنوان بزرگ‌ترین برند موبایل در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ در بازار چین شناخته شد. این شرکت مدعی است که گوشی‌های اوپو حدود ۲۱.۴ درصد از سهم فروش بازار این کشور را در اختیار داشته‌اند تا مقام اول را از آن خود کنند. جایگاه دوم با ۲۰.۵ درصد در اختیار ویوو قرار دارد.

از آن سو، هوآوی با سهم ۲۰.۲ درصدی در رده سوم قرار گرفته و به دنبال آن نام‌های شیائومی و اپل قرار می‌گیرد که به ترتیب با ۱۰.۳ و ۱۰.۱ درصد رده‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. البته به خاطر داشته باشید که در این گزارش فروش گوشی‌های هوآوی و آنر به صورت جدا از هم در نظر گرفته شده است. اگر فروش محصولات این دو برند را در کنار هم محاسبه کنیم، ۲۹.۹ درصد از سهم بازار به هوآوی تعلق می‌گیرد.

شیوع ویروس کرونا اثرات شدیدی بر بازار تلفن‌های هوشمند گذاشته است. در ماه نخست سال ۲۰۲۰، فروش موبایل در چین افتی ۳۸.۹ درصدی نسبت به سال گذشته پیدا کرد تا فقط ۲۰.۸ میلیون دستگاه گوشی همراه فروخته شود. میزان فروش برندهای بومی چین نیز در ماه ژانویه افتی ۴۲.۹ درصدی پیدا کرده بود. مطابق اطلاعات منتشره از سوی دولت چین، این شرکت‌ها در ماه دوم سال یعنی فوریه چیزی حدود ۶.۳۴ میلیون دستگاه فروش داشتند که در مقایسه با فروش ۱۴ میلیونی سال قبل افتی ۵۴.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت IDC چند ماه قبل پیش‌بینی کرده بود که فروش تلفن‌های هوشمند در سال جاری با افتی ۲.۳ درصدی به ۱.۳ میلیارد دستگاه برسد. در مجموع در بخش عمده سال ۲۰۲۰ شاهد ریزش سالانه ۱۰.۶ درصدی خواهیم بود، ولی ورود گوشی‌های 5G در نیمه دوم سال جاری میلادی می‌تواند به کمک این بازار بیاید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)