خانهاخبار
پوسته MIUI 12 رسما معرفی شد؛ چه دستگاه‌هایی آن را دریافت می‌کنند؟

پوسته MIUI 12 رسما معرفی شد؛ چه دستگاه‌هایی آن را دریافت می‌کنند؟

شیائومی امروز از نسخه جدیدی رابط کاربری خود رونمایی کرد. در این مطلب نگاهی به مهم‌ترین ویژگی‌های MIUI 12 می‌اندازیم و فهرست دستگاه‌هایی را به اشتراک می‌گذاریم که این پوسته برای آن‌ها منتشر خواهد شد.
۱۳۹۹/۲/۸

شیائومی امروز بالاخره رسما از نسخه جدید پوسته اندرویدی خود با نام MIUI 12 رونمایی کرد. این نسخه جایگزین MIUI 11 می‌شود و قابلیت‌های متنوعی را برای تلفن‌های هوشمند شیائومی به ارمغان می‌آورد. از جمله ویژگی‌های MIUI 12 می‌توانیم به نسخه جدید دارک مود، ابزارهای تازه برای امنیت و حریم خصوصی، انیمیشن‌های جدید، والپیپرهای بیشتر و غیره اشاره کنیم.

این غول بزرگ چینی در رویداد رونمایی از MIUI 12 اعلام کرد که این رابط کاربری حالا ماهانه حدود ۳۱۰ میلیون کاربر فعال دارد و جدیدترین نسخه‌اش نخستین سیستم عامل موبایلی است که آزمون TUV Rheinland را از نقطه نظر حریم خصوصی پشت سر گذاشته است. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به تمام ویژگی‌های جدید MIUI 12 بیندازیم و در انتها به شما بگوییم که کدام دستگاه‌ها این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

دارک مود ۲.۰

image

نسخه دوم دارک مود در MIUI 12 امکان کاهش نور والپیپرها را به گوشی‌های شیائومی می‌آورد. این ویژگی متناسب با زمان شبانه‌روز کم‌کم روشنایی والپیپر را کاهش می‌دهد تا شرایط بهتری را برای کاربر خلق کند.

علاوه بر این، شیائومی حالا نحوه نمایش متون را در مودهای تیره و روشن تغییر داده است. در MIUI 12 سیستم به طور خودکار وزن و برجستگی فونت‌ها را تغییر می‌دهد تا متن‌ها در صورت فعال بودن دارک مود جلوه بهتری داشته باشند. کنتراست فونت‌ها نیز بسته به محیط پیرامونی کاربر عوض می‌شود. این ویژگی می‌تواند تا حد زیادی به خوانایی متون در شرایط نوری مختلف کمک کند.

طراحی بصری حسی

image

شیائومی در MIUI 12 اطلاعات اساسی سیستم را به حالت بصری تبدیل می‌کند تا کاربر بتواند با یک نگاه به وضعیت دستگاه خود اشراف پیدا کند. این شرکت قابلیت مذکور را «طراحی بصری حسی» نامیده است. این یعنی حالا وقتی به صفحه تنظیمات موبایل می‌روید یا مواردی مثل فضای آزاد داخلی بررسی می‌کنید، می‌توانید اطلاعات سیستمی را در قالب نمودارهای گرافیکی و بصری ببینید تا بهتر آن‌ها را درک کنید.

image

ابَر والپیپرها

image

نسخه جدید پوسته MIUI ویژگی جدیدی به نام Super Wallpapers دارد. این شرکت با استفاده از داده‌های موجود از اکتشافات فضایی مریخ و زمین چندین مدل انیمیشنی سه‌بعدی با دقت بالا ساخته است. شما می‌توانید این ابر والپیپرها را روی صفحه خانگی و لاک اسکرین دستگاه خود تنظیم کنید. با فعال بودن دارک مود سیاره مدنظر شما نیز وارد ساعات شبانه می‌شود تا همخوانی بهتری با سیستم داشته باشد.

انیمیشن‌های تازه

شیائومی تمرکز زیادی روی بازطراحی بصری MIUI 12 داشته است. پوسته جدید این شرکت انیمیشن‌های آب‌وهوایی واقع‌گرایانه‌ای دارد که وضعیت جوی را به صورت آنی و در قالب ویدیویی به شکل تایم لپس در نمایشگر شما به نمایش در می‌آورد.

انیمیشن آیکن اپلیکیشن‌ها نیز تغییراتی داشته است. این آیکن‌ها حالا بر اساس جسچرهای شما بازخورد لحظه‌ای تولید می‌کنند. شیائومی می‌گوید تغییر جهت و سرعت جسچرها باعث تغییر واکنش آیکن اپلیکیشن‌ها می‌شود. برای مثال، وقتی اپلیکیشنی را حذف می‌کنید، انیمیشن لرزش روی سایر آیکن‌های مجاور آن اپ اثر می‌گذارد. علاوه بر این، باز و بسته کردن برنامه‌ها نیز به ایجاد انیمیشن‌های جدید منجر خواهد شد.

جسچرهای جدید

MIUI 12 شامل چند جسچر جدید نیز خواهد بود. برای مثال می‌توانید با پایین کشیدن پنل نوتیفیکیشن‌ها بدون نیاز به رها کردن کاری که مشغول آن هستید با هر نوتیفیکیشن تعامل داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید پنل نوتیفیکیشن‌ها را به سمت پایین هل دهید تا آن را به پنجره‌ای کوچک تبدیل کرده و برای نمونه در نیمی از صفحه به آن دسترسی داشته باشید.

تماس با هوش مصنوعی

image

شیائومی از سال گذشته در حال تعلیم دستیار هوش مصنوعی خود با نام Xiao AI است تا امکان پاسخ‌گویی به تماس‌ها را فراهم کند. این قابلیت شبیه ویژگی Call Screening گوگل عمل می‌کند که اولین بار در پیکسل ۳ معرفی شد.

شیائومی حالا اعلام کرده که دستیار آن‌ها در فاز آزمایشی توانسته به ۴ میلیون تماس تلفنی پاسخ دهد. این کمپانی در MIUI 12 دستیار تلفنی خود را که با نام AI phone شناخته می‌شد به قابلیتی موسوم به AI Calling ارتقا داده است. کاربران با این قابلیت می‌توانند زبانی را که می‌خواهند تماس‌ها با آن پاسخ داده شود شخصی‌سازی کنند. افزون بر این، امکان سوئیچ کردن بین پاسخ‌‌گویی خودکار و دستی تماس‌ها فراهم شده است. با این حال، فعلا معلوم نیست که این قابلیت در دسترس کاربران غیرچینی هم قرار می‌گیرد یا نه.

حریم خصوصی پیشرفته

MIUI 12 قابلیت‌های جدیدی را در زمینه حریم خصوصی به تلفن‌های شیائومی می‌آورد. برای نمونه حالا می‌توانید انتخاب کنید که مجوزهای هر اپلیکیشن را تنها یکبار یا فقط زمانی به آن‌ها اعطا کنید که مشغول استفاده از آن برنامه هستید. برای اپلیکیشن‌هایی که وضعیت استفاده از مجوزها را به روشنی معین نمی‌کنند، گزینه Always Allow در دسترس نخواهد بود.

نسخه جدید MIUI همچنین به شما اجازه می‌دهد تا رفتار اپلیکیشن‌ها را دنبال کنید؛ یعنی تاریخچه‌ای از عملکرد آن اپلیکیشن را در گوشی خود داشته باشید تا به صورت یکجا ببینید برنامه مذکور چه اطلاعاتی را گردآوری می‌کند یا از چه اپلیکیشن‌های دیگری استفاده می‌کند و چه اعمال دیگری انجام می‌دهد.

افزون بر این، اکنون قابلیت به‌اشتراک‌گذاری تصاویر نیز ایمن‌تر خواهد بود. شیائومی می‌گوید اطلاعات حساسی مثل جزئیات دستگاه از روی فایل‌های تصویری حذف می‌شود تا راحت‌تر بتوانید تصاویر خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

چه دستگاه‌هایی MIUI 12 را دریافت می‌کنند؟

image

شیائومی می‌گوید انتشار نسخه پایدار MIUI 12 را از انتهای ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ آغاز می‌کند. با این حال، نسخه بتای این پوسته از امروز در چین منتشر خواهد شد. MIUI 12 در نهایت برای شماری از دستگاه‌های شیائومی و ردمی در دسترس قرار می‌گیرند که فهرست آن‌ها از قرار زیر است:

گروه اول

  • Xiaomi Mi 10 Pro
  • Xiaomi Mi 10
  • Xiaomi Mi 10 Youth Edition
  • Xiaomi Mi 9 Pro
  • Redmi K30 Pro
  • Redmi K30
  • Redmi K20 Pro
  • Redmi K20

گروه دوم

  • Mi Mix 3
  • Xiaomi Mi 8 series
  • Redmi Note 8 Pro
  • Redmi Note 7, 7 Pro

گروه سوم

  • Mi Mix 2
  • Redmi 8, 8A
  • Redmi 7, 7A
  • Mi CC9, CC9 Pro, CC9e

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حسن شاهی

۱۳۹۹/۲/۱۰
K20 pro رام جهانی اش هم شامل میشه درواقع همون mi 9 t pro ممنون میشم پاسخ بدید

Amin

۱۳۹۹/۲/۹
سلام خود شیائومی طی یه پوستر که منتشر کرده بود خیلی از گوشیاهایی که شما توی لیست نزده بودید رو زده بود
بررسی کنید لطفا

فرهاد

۱۳۹۹/۲/۸
یعنی روی MI 9 اپدیت نمیده!!