خانهاخبار
اندروید 11 می‌تواند به‌طور خودکار مجوز اپ‌های بلااستفاده را لغو کند

اندروید 11 می‌تواند به‌طور خودکار مجوز اپ‌های بلااستفاده را لغو کند

در جدیدترین نسخه از پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 11 قابلیتی پیدا شده که اجازه می‌دهد در صورت عدم استفاده از اپلیکیشن‌ها سیستم مجوز آن‌ها لغو کند.
۱۳۹۹/۲/۷

پیش‌تر گزارش‌هایی درباره قابلیت اعطای مجوزهای یکبار مصرف به اپلیکیشن‌ها در اندروید ۱۱ منتشر شده بود. حالا در جدیدترین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان این سیستم عامل ویژگی دیگری در همین زمینه کشف شده که امکان لغو مجوز اپلیکیشن‌های بلااستفاده را فراهم می‌کند.

احتمالا همه ما اپلیکیشن‌هایی روی موبایلمان داریم که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنیم یا ممکن است پس از نصب هرگز به سراغشان نرویم. اگر شما هم جزو همین افراد هستید، قابلیتی در اندروید ۱۱ اضافه شده که احتمالا به کارتان خواهد آمد.

این قابلیت که اولین بار توسط وب‌سایت XDA کشف شد، اجازه می‌دهد تا به طور خودکار مجوزهای دوربین، فایل‌ها، مخاطبان، موقعیت و غیره را برای اپلیکیشن‌هایی که مدت‌هاست از آن‌ها استفاده نکرده‌اید غیرفعال کنید. 

قابلیت مذکور در بخش App Permissions در منوی تنظیمات هر اپلیکیشن وجود دارد. اگر از صفحه اپلیکیشن‌های اخیر روی انگشت خود را به مدت طولانی روی آیکن برنامه‌ها نگه دارید، می‌توانید به بخش App info > Permissions بروید. یا از خود قسمت تنظیمات مسیر Settings > Apps & notifications > the app you want tweak > Permissions را پیدا کنید.

فعال‌سازی این قابلیت باعث می‌شود که اگر چند ماه از یک اپلیکیشن استفاده نکنید، تمام مجوزهای آن به طور خودکار غیرفعال شود. این گزینه جدید و توضیحات آن را در تصویر زی مشاهده می‌کنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)