خانهاخبار
آئودی A3 2021 معرفی شد

آئودی A3 2021 معرفی شد

آئودی A3 2021 با پیشرانه هیبریدی ۴۸ ولتی و نمای داخلی سراسر صفحه نمایش، معرفی شد
۱۳۹۹/۲/۷

آئودی از سدان جدید خود A3 رونمایی کرد. خودرویی که ظاهری خشن و عضلانی دارد و از خطوط تیز در تمام بدنه بهره برده و ظاهری متمایز به این خودرو بخشیده است. شرکت آلمانی ادعا می‌کند که تمام بخش‌های این ماشین از سیستم اطلاعات و سرگرمی گرفته تا دستیار صوتی، همگی به صورت دیجیتالی به هم متصل هستند.

طراحی خارجی 

سدان جدید آلمانی در جلو میزبان چراغ‌‌های تمام LED ماتریکسی و جلو پنجره ذوزنقه‌ای لانه زنبوری بزرگی است که حالتی رو به پایین دارد. چراغ‌های جلو از آرایه‌ی پیکسلی با ۱۵ LED تشکیل شده که هرکدام به صورت جداگانه قابلیت فعال شدن دارند که به این ترتیب امضای خاصی برای سدان A3 خواهد بود. شرکت آلمانی با به کاربردن خطوط و لبه های تیز در تمام بدنه قصد دارد شخصیت قوی و جسور این سدان جذاب را به رخ بکشد. خط سقف مانند خودروهای کوپه از ستون B پایین رفته و در عقب اتومبیل با رسیدن به اسپویلر، خاتمه می‌یابد.
 

طراحی داخلی

کابین این اتومبیل کاملا راننده محور طراحی شده و همه چیز برای تمرکز راننده آفریده شده است. باوجود صفحه نمایش‌های دیجیتالی فراوان حتی در مدل پایه، آئودی بسیاری از فناوری‌های موجود را در این مدل قرار داده است. ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی با وضوح عالی، سیستم تشخیص دست خط، رهیابی MMI که بسیاری از خدمات این شرکت را به صورت استاندارد در خود دارد. از دیگر امکانات می‌توان به اطلاعات ترافیک آنلاین، اخبار، اطلاعات بیشتر در مورد مکان‌های مورد علاقه‌ی کاربر همچون عکس، بررسی‌های مربوطه و زمان بازبودن، اشاره کرد.

پیشرانه

آئودی A3 با دو موتور TFSI و یک موتور TDI عرضه می‌گردد. 35TFSI از یک موتور ۱.۵ لیتری با پاشش مستقیم سوخت بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۱۰ کیلووات یا ۱۵۰ PS را دارد که با یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا هفت سرعته S-Tronic عرضه می‌شود. در کنار پیشرانه با جعبه دنده 

S-Tronic دوکلاچه، یک موتور برقی کوچک ۴۸ ولتی نیز یاری رسان موتور خواهد بود که در هنگام ترمزگیری شارژ می‌شود و در مواقع شتاب گیری از سرعت‌های پایین با ۵۰ نیوتن-متر گشتاور به کمک پیشرانه اصلی می‌آید. به کمک این موتور برقی سدان جدید آئودی در مواقع نیاز خاموش می‌شود و همین عامل، باعث کاهش مصرف سوخت تا ۰.۴ لیتر در هر صد کیلومتر شده است.

موتور TDI نیز با ۱۱۰ کیلووات قدرت و جعبه دنده‌ی هفت سرعته S-Tronic عرضه می‌شود که تعویض دنده‌ها؛ با مکانیزم جدیدی که تعویض به کمک سیم نامیده می‌شود، انجام می‌شود. شاید نسل‌های قبلی A3 چندان جذاب نبوده اما این نسل از سدان A3 چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)