خانهاخبار
دوربین گلکسی S20 الترا در رده ششم DxOMark قرار گرفت

دوربین گلکسی S20 الترا در رده ششم DxOMark قرار گرفت

وب‌سایت DxOMark با انتشار بررسی جامع دوربین گلکسی S20 الترا اعلام کرد که این گوشی موفق به کسب امتیاز 122 شده و در جایگاه ششم قرار گرفته است.
۱۳۹۹/۲/۴

مرجع DxOMark بالاخره بررسی دوربین گلکسی اس ۲۰ الترا سامسونگ را به پایان رساند و گزارش ارزیابی آن را منتشر کرد. تاخیر در انتشار این گزارش احتمالا نشانه خوبی است، چون سامسونگ در طول این مدت آپدیت‌های نرم‌افزاری زیادی را برای بهبود عملکرد دوربین پرچمدار خود منتشر کرده است.

گلکسی اس ۲۰ الترا از DxOMark امتیاز بسیار بالای ۱۳۲ را در بخش عکاسی کسب کرده اما به موجب امتیاز نسبتا پایین ۱۰۲ از بخش دوربین، در مجموع موفق به کسب امتیاز ۱۲۲ شده است. با این حساب، قوی‌ترین پرچمدار حال حاضر این شرکت به صورت مشترک با Honor V30 Pro در جایگاه ششم قرار می‌گیرد.

DxOMark به خاطر رنگ‌های زنده، دامنه پویای عریض و بهترین سیستم کنترل نویز در بازار از گلکسی اس ۲۰ الترا تعریف کرده است. علاوه بر این، اعلام شده که لنز فوق عریض این گوشی در بالاترین سطح از کلاس جهانی قرار دارد. این لنز در محیط‌های گوناگون نوردهی و رنگ‌های دقیقی را از خود نشان می‌دهد.

تصویربرداری در حالت پرتره و بوکه با گلکسی اس ۲۰ الترا از بهترین عملکردهای موجود در بازار است. در بخش عکاسی شبانه هم این گوشی گزینه خوبی به حساب می‌آید. البته عملکرد عکاسی شبانه اس ۲۰ الترا به خوبی برخی از رقبا نیست و میزان نویز گاها زیاد می‌شود، ولی در مجموع نتایج خوبی از این دوربین به دست می‌آید.

نقطه ضعف گلکسی اس ۲۰ الترا عملکرد فوکوس خودکار آن در محیط‌های کم‌نور است که اگرچه عملکرد نسبتا دقیقی دارد اما کندتر از رقبا عمل می‌کند. سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی اس ۲۰ الترا برخلاف سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ قابلیت فوکوس خودکار دو پیکسله ندارد. دامنه پویا هم با وجود میدان دید مناسب به اندازه هوآوی P40 پرو خوب نیست و شارپی آن کمی ضعیف‌تر از می ۱۰ پرو شیائومی به حساب می‌آید. علاوه بر این، در برخی از تصاویر زوم‌شده این گوشی اعوجاج دیده می‌شود.

فیلمبرداری با رزولوشن 4K و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه تجربه‌ای نسبتا خوب و با یکپارچگی مناسب است. نقطه قوت این بخش فیلمبرداری در محیط‌های بیرونی است که نوردهی مناسب، رنگی‌های واضح، جزئیات بالا و حداقل لرزش را برای شما به ارمغان می‌آورد. ولی لرزشگیر دوربین در محیط‌های داخلی به خوبی محیط‌های خارجی نیست و حتی در ویدیوهای ایستا کمی حرکت دیده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عملکرد گلکسی اس ۲۰ الترا و دوربین آن می‌توانید بررسی ویدیویی جی‌اس‌ام از این تلفن هوشمند را مشاهده کنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

صلح طلب

۱۳۹۹/۷/۱
فیلمبرداری با کیفیت 8K با نرخ 30 فرم بر ثانیه صحیح است نه 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه