خانهاخبار
شایعات جدیدی درباره نمایشگر و دوربین سلفی و قلم گلکسی فولد 2 فاش شد

شایعات جدیدی درباره نمایشگر و دوربین سلفی و قلم گلکسی فولد 2 فاش شد

بر اساس گزارش جدید مدیرعامل شرکت Display Supply Chain Consultants، گلکسی فولد 2 از پنل UTG استفاده می‌کند و دوربین سلفی آن از طراحی حفره‌ای برخوردار است.
۱۳۹۹/۲/۳

همه‌گیری جهانی ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری را مجبور کرده تا رویدادهای خود را لغو کرده یا آن‌ها را به تاخیر بیندازند، و اگرچه بعید به نظر می‌رسد که سامسونگ بتواند محصول بعدی خود را در مراسمی فیزیکی رونمایی کند، اما این شرکت ظاهرا به برنامه زمانی خود برای رونمایی از گلکسی نوت ۲۰ پایبند خواهد ماند.

این غول کره‌ای احتمالا قرار است در کنار نسل بعدی گلکسی نوت از نسل دوم گلکسی فولد نیز پرده‌برداری کند و نکته جالب این است که هر دو گوشی آتی این شرکت قلم S Pen خواهند داشت. این خبر را مدیرعامل شرکت Display Supply Chain Consultants، راس یانگ، در صفحه توئیتر خود اعلام کرده است.

در حال حاضر مشخص نیست که منبع این خبر از کجا بوده، اما با توجه به نام شرکت آقای یانگ، می‌توانیم حدس بزنیم که اطلاعات او از منابع حاضر در زنجیره تامین صفحات نمایش به دست آمده است. با این حال، بهتر است همچنان این شایعات را قطعی تلقی نکنیم و با دیده تردید به آن‌ها بنگریم.

نمایشگر بزرگ‌تر، بهتر و سریع‌تر در گلکسی فولد ۲

image

با وجود این که نمایشگر نسل اول گلکسی فولد نوآوری و کاربردپذیری بالایی داشت، ولی نمی‌توانیم آن را به عنوان بهترین ساخته سامسونگ در سال‌های اخیر به حساب بیاوریم. صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن ۲۱۵۲ در ۱۵۳۶ پیکسل بود که احتمالا در نسل دوم به ۲۲۱۳ در ۱۶۸۹ پیکسل خواهد رسید.

اندازه نمایشگر این گوشی قرار است از ۷.۳ اینچ به ۷.۵۹ اینچ افزایش یابد و تراکم پیکسل نیز از ۳۶۲ به ۳۷۲ پیکسل بر هر اینچ ارتقا پیدا کند. این میزان از تراکم در نوع خود خوب است، اما در مقایسه با تراکم پیکسل باورنکردنی گلکسی اس ۲۰ الترا با ۵۱۱ پیکسل بر هر اینچ چندان قابل توجه محسوب نمی‌شود.

ولی مهم‌ترین بهینه‌سازی این دستگاه در بخش نرخ نوسازی نمایشگر رخ خواهد داد؛ جایی که قرار است صفحه نمایش گلکسی فولد ۲ به ۱۲۰ هرتز برسد تا همپای خانواده گلکسی اس ۲۰ سامسونگ شود. البته باید منتظر بمانیم تا ببینیم این شرکت دوباره نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را به رزولوشن فول اچ‌دی محدود می‌کند یا نه. این مسئله احتمالا وابسته به ظرفیت باتری خواهد بود که هنوز اطلاعاتی از آن در دسترس نیست.

دوربین سلفی حفره‌ای، شیشه فوق باریک و قلم S Pen

image

در حال حاضر احتمال استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر در گلکسی نوت ۲۰ یا گلکسی فولد ۲ بسیار کم است. اگرچه سامسونگ در ابتدا می‌خواست که این فناوری را حداقل به نسل دوم گلکسی فولد اضافه کند، ولی فناوری مذکور ظاهرا هنوز برای عرضه عمومی آماده نیست. در نتیجه هر دو دستگاه آتی کره‌ای‌ها از دوربین سلفی حفره‌ای استفاده خواهند کرد، هرچند محل قرارگیری دوربین و مشخصات فنی آن فعلا مشخص نیست.

راس یانگ در بخشی از سخنان خود با به چالش کشیدن شایعات قبلی مدعی شده که گلکسی فولد ۲ با قلم S Pen عرضه می‌شود تا تجربه کاربری این دستگاه را ارتقا ببخشد. علاوه بر این، نسل دوم گلکسی فولد از فناوری UTG یا «شیشه فوق باریک» بهره‌مند می‌شود که اولین بار آن را در گلکسی زد فلیپ دیدیم و می‌تواند در برابر خط و خش یا افتادن مقاومت بیشتری در مقایسه با نسل اول گلکسی فولد داشته باشد.

متاسفانه سامسونگ همچنان باید نوار محافظی را روی این شیشه فوق باریکی قرار دهد که احتمالا از جنس پلاستیک خواهد بود، ولی این احتمال وجود دارد که پوشش سخت جدیدی با مقاومت بالا در برابر خش در دست تولید باشد تا بتواند دوام و جنبه‌های پریمیوم این گوشی تاشو را افزایش دهد.

بازطراحی کامل نمایشگر جلویی

image

اگر فکر می‌کنید نمایشگر جلویی گلکسی فولد در مقایسه با استانداردهای سطح بالا چنگی به دل نمی‌زد، حق دارید. سامسونگ در نسل اول این گوشی از صفحه نمایشی ۴.۷ اینچی استفاده کرده بود که رزولوشن ۱۶۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی داشت و در اطراف آن حاشیه‌های بسیار زیادی به چشم می‌خورد.

حالا گلکسی فولد ۲ قرار است در این قسمت از پنلی ۶.۲۳ اینچی با رزولوشن ۲۲۶۷ در ۸۱۹ پیکسل استفاده کند و دوربینی با طراحی حفره‌ای را روی آن قرار دهد. تنها مشکل احتمالی استفاده از فناوری پنل پشتی LTPS (پلی‌سیلیکون دمای پایین) خواهد بود که می‌تواند در مقایسه با پنل‌های سوپر امولد پسرفت به حساب بیاید. البته نمایشگر داخلی این گوشی با استفاده از پنل پشتی LTPO همچنان از باکیفیت‌ترین صفحات نمایش امولد خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)