خانهاخبار
اطلاعات مفصلی درباره طراحی آیفون 12 پرو مکس لو رفت

اطلاعات مفصلی درباره طراحی آیفون 12 پرو مکس لو رفت

کانال یوتیوب EverythingApplePro و مکس واین‌باخ به طور مشترک دست به انتشار اطلاعات تازه‌ای درباره آیفون 12 پرو مکس زده‌اند که تغییرات طراحی این پرچمدار قدرتمند را افشا می‌کند.
۱۳۹۹/۱/۲۹

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از جمله موردانتظارترین پرچمداران امسال هستند. این دو گوشی احتمالا طبق رسم هر ساله اپل در ماه سپتامبر معرفی خواهند شد، ولی حالا با وجود فاصله پنج ماهه با ماه سپتامبر مکس واین‌باخ از XDA و کانال یوتیوبی EverythingApplePro به صورت مشترک دست به افشای اطلاعات زیادی درباره این خانواده زده‌اند.

image

این گزارش به طور خاص روی آیفون ۱۲ پرو مکس تمرکز دارد که قرار است جانشین آیفون ۱۱ پرو مکس شود. پرچمدار فعلی اپل از نمایشگری ۶.۵ اینچی استفاده می‌کند، اما نسل بعدی آن احتمالا پنلی ۶.۷ اینچی داشته باشد. مطابق فایل‌های اولیه‌ای که از طرح‌های این گوشی در دسترس است و ظاهرا ۷۰ درصد آن کامل شده، به نظر می‌رسد که ابعاد این تلفن هوشمند ۱۶۰.۸۴ در ۷۸.۰۹ در ۷.۳۹ میلی متر است. این یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس به شکل چشمگیری بلندتر و کمی پهن‌تر از نسل قبلی شده اما ضخامت آن کاهش زیادی پیدا کرده است.

اپل با به کار بردن دو تغییر بسیار مهم افزایش اندازه موبایل خود را به حداقل رسانده است. آیفون ۱۲ پرو مکس به جای لبه‌های گرد از فریمی مسطح از جنس استیل ضدزنگ استفاده می‌کند که باعث کاهش اندازه طولی و عرضی این گوشی شده است.

image

با این حال، مهم‌ترین تغییر در نسل بعدی آیفون کاهش اندازه حاشیه‌های آن است. اپل بالاخره بعد از سه سال تصمیم گرفته که طراحی پنل جلویی خود را تغییر داده و حاشیه‌های آن را به شکل قابل توجهی کاهش دهد تا بهتر بتواند به رقابت با جدیدترین پرچمداران اندرویدی برود. حاشیه‌های آیفون ۱۱ پرو مکس ۲.۵۲ میلی متر اندازه‌گیری شده بود، در حالی که این حاشیه‌ها در آیفون ۱۲ پرو مکس به ۱.۵۵ میلی متر رسیده است. این یعنی اپل توانسته حاشیه‌های طولی و عرضی پرچمدار خود را در مجموع حدود ۲ میلی متر کمتر کند.

image

البته در کنار کاهش حاشیه‌ها، اندازه ناچ بالای صفحه نیز کوچک‌تر شده است. اپل در حال حاضر مشغول آزمایش دو نسخه از ناچ است که اگرچه معلوم نیست در نهایت کدام نسخه انتخاب خواهد شد، ولی جزئیات هر دو نسخه در دسترس است. نسخه اول در رندرهای موجود پیداست و ارتفاع ناچ قبلی اپل را حفظ می‌کند. ولی عرض آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و زاویه‌های آن را اصلاح می‌کند تا با طراحی کلی آیفون ۱۲ پرو مکس سازگار باشد. این ناچ صرفا کمی بزرگ‌تر از ناچ وان پلاس ۶ است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. اگر با تاریخچه گوشی‌های وان پلاس آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید.

image

نسخه دوم عرضی به اندازه ناچ فعلی آیفون‌ها دارد و شامل تغییرات زاویه‌ای فوق‌الذکر است، اما ارتفاع آن کاهش قابل توجهی پیدا کرده است. با توجه به این دو نسخه جدید از ناچ، انتظار داریم که قطعات سیستم فیس آیدی نیز دستخوش تغییرات تازه‌ای شوند.

image

اگر آیفون ۱۲ پرو مکس را به پشت برگردانیم، دوربینی جدیدتر و بزرگ‌تر را مشاهده می‌کنیم. قاب عقب آیفون درست مثل قاب جلو مسطح شده و روی فریمی قرار گرفته که خمیدگی‌های بسیار کمی در لبه‌های خود دارد. اندازه ماژول دوربین از ۲۶.۷۸ میلی متر به ۳۱.۷۵ میلی متر رسیده و حالا علاوه بر این سه لنز قبلی از اسکنر جدید LiDAR استفاده می‌کند.

image

بیرون‌زدگی ماژول دوربین نیز از ۱.۲۱ میلی متر به ۱.۲۶ میلی متر افزایش یافته، هرچند اپل بیرون‌زدگی حلقه لنزها را کاهش داده و ضخامت خود ماژول را بالا برده تا این بیرون‌زدگی کمتر به چشم بیاید. در آیپد پرو جدید نیز از همین رویکرد در طراحی استفاده شده بود.

image

حالا که صحبت از حلقه‌های دوربین شد باید بگوییم که اسکنر LiDAR در آیپد پرو این حلقه را ندارد، اما آیفون ۱۲ پرو مکس باید چنین حلقه‌ای داشته باشد. با این حال، هنوز در هیچ یک از رندرها اثری از این حلقه دیده نمی‌شود. تنها نکته پایانی که بهتر است به آن اشاره کنیم بزرگ شدن تک‌تک لنزهاست. فعلا از اندازه دقیق این لنزها اطلاعی نداریم، اما این تغییر احتمالا به معنای افزایش اندازه سنسور و عملکرد بهتر دوربین در محیط‌های کم‌نور خواهد بود.

همان طور که گفتیم، آیفون ۱۲ پرو مکس فریم مسطحی از جنس استیل ضدزنگ دارد. در رندرهای کامپیوتری این گوشی دکمه‌های قطع صدا و پاور کمی پایین‌تر آمده‌اند تا راحت‌تر در دسترس کاربر قرار بگیرند. اندازه آنتن‌های گوشی از ۱ میلی متر به ۱.۸۳ میلی متر افزایش یافته که با توجه به استفاده از 5G طبیعی است.

image

محل شکاف سیم کارت از یک سو به سوی دیگر رفته و این اتفاق می‌تواند به معنای تغییر معماری داخلی دستگاه به منظور استفاده از باتری بزرگ‌تر باشد. چون سری آیفون ۱۲ از 5G استفاده می‌کند، مصرف باتری بیشتری خواهد داشت و این تغییر می‌تواند کمک زیادی به افزایش زمان کاربری دستگاه کند.

image

از دیگر تغییرات جدید این گوشی می‌توانیم به چیزی شبیه یک اسمارت کانکتور کوچک اشاره کنیم. این قابلیت در آیپد پرو برای استفاده از لوازم جانبی به کار رفته و نشان می‌دهد که اپل احتمالا برنامه‌های مشابهی برای بزرگ‌ترین آیفون نسل بعدی خود دارد. آیفون ۱۲ پرو مکس همچنین بلندگویی خواهد داشت که دامنه پویای بهتری دارد و صدای آن ۱۵ درصد بلندتر است.

آیفون ۱۲ پرو مکس احتمالا به خاطر شیوع جهانی ویروس کرونا دیرتر از زمان موعود و در ماه اکتبر یا نوامبر وارد بازار خواهد شد. انتظار می‌رود که این موبایل در رنگ‌های خاکستری فضایی، طلایی و نقره‌ای تولید شود. علاوه بر این، شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۲ پرو مکس به جای رنگ سبز نیمه شب رنگ جدیدی به نام آبی دریایی خواهد داشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)