خانهاخبار
اپل چگونه آیفونی ارزان قیمت ساخته است

اپل چگونه آیفونی ارزان قیمت ساخته است

اپل آيفون SE2 را با قیمتی مناسب روانه بازارها کرده است اما چگونه موفق به انجام این مهم شده است
۱۳۹۹/۱/۳۰

آیفون SE2 با قیمت ۳۹۹ دلار معرفی شد و یکی از ارزان‌ترین گوشی‌هایی است که از اکوسیستم اپل بهره مند است. اما این شرکت برای تبدیل کردن این مهم به واقعیت تغییراتی ایجاد کرده که کاربران باید نسبت به آن آگاه باشند. برای اگاهی از قیمت پایین این گوشی نگاهی به سال‌های گذشته می‌اندازیم.

image

نمایشگر مربوط به سال ۲۰۱۴

شاید در وهله‌ی اول مقایسه‌ی این گوشی با آیفون ۶ چندان منطقی به نظر نرسد اما گوشی سال ۲۰۱۴ اپل نیز از صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ بهره می‌برد. مسلما در طول ۶ سال پیشرفت‌هایی صورت گرفته است، به عنوان مثال صفحه‌نمایش آیفون SE2 از روشنایی ۶۵۰ نیت در مقایسه با ۵۰۰ نیت گوشی سال ۲۰۱۴ برخوردار است، که البته تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. صفحه‌نمایش این دستگاه به طور قابل توجهی کوچک تر و حدود ۹.۴۴ اینچ مربع ( در مقایسه با آیفون XR با ۱۴ اینچ مربع) است. نمایشگر همیشه یکی از اجزای گران قیمت محسوب می‌شود و اپل با استفاده از یک نمونه ساده و ارزان قیمت توانسته تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.

دوربین سال ۲۰۱۶

دوربین پشتی آیفون SE2 از یک سنسور ۱۲مگاپیکسلی با f/1.8 استفاده می کند و در جلو نیز از مشخصاتی یکسان با آیفون ۷ که درسال ۲۰۱۷ عرضه شد، بهره می‌برد. دوربین نیز جزو قطعات گران قیمت به حساب می‌آید و با این کار تا مقدار زیادی می‌توان از هزینه‌ها کم کرد.

 

شاسی مربوط به سال ۲۰۱۷

آیفون SE2 کاملا به جهت اندازه و شکل با آیفون ۸ که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد یکسان است، حتی به لحاظ وزنی نیز کاملا مشابه هستند. طراحی تلفنی که بیشتر مردم خواهان آن هستند کاری دشوار و هزینه‌بر است و به این ترتیب ساکنین کوپرتینو با استفاده از مجموعه‌ای که در اختیار داشتند توانسته‌اند تا حد زیادی از هزینه‌ها بکاهند. در حالی که بسیاری امیدوار بودند ادامه دهنده راه SE که از صفحه‌نمایش ۴ اینچی بهره می‌برد نیز کوچک باشد، اما شاید اپل نتوانسته آیفون SE2 را با قیمت ۳۹۹ دلار بسازد. طراحی اصلی آیفون SE ریشه در سال‌های گذشته دارد و اپل برای اینکه بتواند ویژگی‌های گوشی جدید خود را به یک گوشی کوچک منتقل کند باید قطعات کوچک‌تری سفارش می‌داد که لوازم الکترونیکی کوچک‌تر از قیمت بالاتری برخوردارند.

 

image

 

پردازنده اما مربوط به سال ۲۰۱۹

پردازنده A13 جدیدترین تراشه اپل است و قلب تپنده آیفون ۱۱ پرو است. بنابراین انتظار می‌رود iPhone SE2 عملکردی نزدیک به پرچمداران ۲۰۱۹ ios داشته باشد. این کار ممکن است چندان کارآمد به نظر نرسد اما این حرکت و صرفه جویی اپل می‌تواند فروش این گوشی را تا سال‌ها تضمین کند بدون اینکه تغییری در آن ایجاد کند. بنابراین انتظار نداشته باشید که SE3 را سال ۲۰۲۱ مشاهده کنید و اگر اپل از استراتژی مدل قبلی پیروی کند، تا چند سال شاهد نسخه‌ی جدیدی نخواهیم بود.

بازاریابی برای گوشی جدید تاکید می‌کند که سرویس‌های Apple Arcade و +Apple TV چقدر روی SE2 خوب کار می‌کنند. احتمالا غول کوپرتینویی انتظار دارد درآمد بالایی از دریافت اشتراک برای خدمات جدید خود کسب کند که قطعا حاشیه سود بالایی را برای SE جدید تضمین می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Arian3gs

۱۳۹۹/۲/۱
علاوه بر ایراداتی که در متن وجود دارد و همچنین توضیح نادرست در مورد صفحه نمایش ( همانطور که دوست عزیزمان در بالا اشاره کرد ) در مورد دوربین هم باید تجدید نظری شود چون عملا اپل ادعا دارد که دوربینش مشابه آیفون XR است به علاوه قابلیت های نرم افزاری دوربین آیفون های 2019 . پس قطعا دوربین این گوشی متعلق به سال 2017 نیست و جدیدتر است .

حسین

۱۳۹۹/۱/۳۱
آیا نویسنده، یک بار این متن را خوانده است؟

اشکان

۱۳۹۹/۱/۳۱
اقا این به چه زبونیه

مرتضی

۱۳۹۹/۱/۳۱
اگه زحمتی نباشه یک بار خوتون متن رو از اول بخونید ببینید متوجه چیزی میشید؟ انگار که متن رو گوگل ترنزلیتور ترجمه کرده و بدون هیچ ویرایشی شما کپی پیست کردید.

مجید

۱۳۹۹/۱/۳۱
سلام
خداوکیلی این متن رو تو گوشیتون بخونید ببینید چی از آب در میاد. عدد ها رفته ته خط یا تو خط دیگه اصلا متن بهم ریخته از لحاظ نگارش.
واینکه تازگیا تو خبرهای gsm اشتباه زیاده.
ببخشید از اینکه شاید تند انتقاد کردم. من مشتری پر و پا قرص جی اس ام هستم و ریز به ریز دنبال میکنم.