خانهاخبار
پردازنده Kirin 985 معرفی شد؛ پشتیبانی از 5G و قدرت بیشتر

پردازنده Kirin 985 معرفی شد؛ پشتیبانی از 5G و قدرت بیشتر

پردازنده جدید کارخانه HiSilicon هوآوی از عرضه محصول تازه‌ای به نام Kirin 985 خبر داده که با فرآیند تولید 7 نانومتری تولید شده، از 5G پشتیبانی می‌کند و توان بیشتری نسبت به رقبا دارد.
۱۳۹۹/۱/۲۸

هوآوی همزمان با معرفی گوشی‌های سری آنر ۳۰، از چیپست پرچمدار جدیدی به نام Kirin 985 رونمایی کرد که از 5G پشتیبانی می‌کند و مجموع تعداد تراشه‌های نسل پنجمی این شرکت را به سه عدد می‌رساند. دو تراشه دیگر این کمپانی Kirin 990 5G و Kirin 820 5G هستند که پیش‌تر معرفی شده بودند.

Kirin 985 پردازنده‌ای پرچمدار است اما به اندازه Kirin 990 قوی نیست. این تراشه توسط فرآیند ۷ نانومتری TSMC ساخته شده و مودم 5G یکپارچه دارد. Kirin 985 از شبکه‌های استاندارد 2G / 3G / 4G / 5G پشتیبانی می‌کند و با هر دو حالت شبکه‌های مستقل (SA) و غیرمستقل (NSA) نسل پنجم سازگار است.

حداکثر سرعت دانلود این تراشه در حالت تئوری ۱۲۷۷ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود آن ۱۷۳ مگابیت بر ثانیه است. این چیپست در مقایسه با اسنپدراگون ۸۶۵ کوآلکام که از مودم X55 استفاده می‌کند، به لحاظ سرعت دانلود ۴۰ درصد و به لحاظ سرعت آپلود ۷۵ درصد سریع‌تر است.

گفته شده که پردازنده جدید کارخانه HiSilicon به طور ویژه برای استفاده در سرعت‌های بالا بهینه‌سازی شده است. برای مثال در سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت، نرخ دانلود و آپلود به ترتیب به ۵۸۹ و ۶۳ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. این نرخ‌ها به ترتیب ۳۱ و ۳۷ درصد سریع‌تر از نرخ‌های دانلود و آپلود مودم X55 اسنپدراگون ۸۶۵ هستند.

علاوه بر این، پردازنده Kirin 985 مصرف انرژی بسیار بهینه‌ای دارد. هوآوی مدعی است که مصرف انرژی این تراشه در هنگام بارگذاری سنگین 5G و سناریوهای سبک‌تر به ترتیب ۵۰۴ و ۲۹۱ میلی آمپر است. این غول چینی می‌گوید بهینگی مصرف انرژی تراشه آن‌ها ۱.۵ برابر اسنپدراگون ۸۶۵ است.

در زمینه معماری، Kirin 985 از یک CPU هشت هسته‌ای استفاده می‌کند که از یک هسته بزرگ، سه هسته متوسط و چهار هسته کوچک تشکیل شده است. اگرچه هوآوی مشخصات این هسته‌ها را اعلام نکرده، ولی نتایج AI Benchmark نشان می‌دهد که Kirin 985 یک هسته از نوع کورتکس A76 با سرعت ۲.۵۸ گیگاهرتز، سه هسته از نوع کورتکس A76 با سرعت ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع کورتکس A55 با سرعت ۱.۸۴ گیگاهرتز دارد. افزون بر این، در این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G77، پردازنده عصبی دوهسته‌ای و پردازنده تصویری ISP 5.0 استفاده شده است.

طبق اعلام رسمی هوآوی، قدرت Kirin 985 برای استفاده از دو سیم کارت 5G کافی است. این پردازنده از قابلیت مقاومت در برابر پارازیت 5G، تاخیر پایین، مصرف انرژی کم و سرعت بسیار بالا برخوردار است. آنر ۳۰ اولین تلفن هوشمندی است که از Kirin 985 استفاده می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که این تراشه در Nova 7 نیز به کار گرفته شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

بنیامین

۱۳۹۹/۱/۲۸
اگه متن رو تراز کنی، بد نمیشه ها