خانهاخبار
وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو با پشتیبانی از 5G معرفی شدند

وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو با پشتیبانی از 5G معرفی شدند

وان پلاس امروز در رویدادی آنلاین از خانواده وان پلاس 8 رونمایی کرد. این دو دستگاه از چیپست اسنپدراگون 865 استفاده می‌کنند و می‌خواهند با نمایشگر و دوربین قدرتمند خود به نبرد با بزرگان بازار بروند.
۱۳۹۹/۱/۲۶

وان پلاس پارسال با معرفی وان پلاس 7 پرو و 7T پرو ثابت کرد که یکی از قدرترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند است، و بالاخره توانست رسما وارد بازار ایالات متحده آمریکا شود. اما عملکرد این شرکت در سال ۲۰۱۹ باعث شد انتظارات از این برند تا حد زیادی بالا برود. اکنون با از راه رسیدن وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو همه منتظرند تا ببینند این دو پرچمدار قدرتمند چه توانایی‌هایی دارند. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به محصولات جدید وان پلاس بیندازیم.

وان پلاس ۷ و ۷ پرو که پارسال معرفی شدند تفاوت‌های زیادی با یکدیگر داشتند. وان پلاس ۷ از طراحی ناچ استفاده می‌کرد، ولی وان پلاس ۷ پرو از مکانیزم پاپ‌آپ بهره می‌برد تا نمایشگری بی‌حاشیه را به کاربر ارائه کند. این استراتژی در سری وان پلاس ۷ تی هم تکرار شد. اما این شرکت در خانواده وان پلاس ۸ به سراغ مسیر تازه‌ای رفته تا هر دو عضو این خانواده طراحی یکسانی داشته باشند و از دوربین سلفی حفره‌ای استفاده کنند.

image

سری وان پلاس ۸ با حداقل حاشیه، قاب عقب شیشه‌ای و مات، خمیدگی لبه‌های صفحه نمایش و وزن نسبتا پایین با توجه به اندازه بالای نمایشگر محصولاتی جذاب و همراه با ترند بازار هستند که آمده‌اند تا به رقابت با بزرگ‌ترین بازیگران بازار گوشی‌های پرچمدار بروند. این شرکت به خوبی صدای مشتریان خود را شنیده و وان پلاس ۸ و ۸ پرو سعی کرده پاسخگوی خواسته‌های آن‌ها باشد.

وان پلاس ۸

image

 

وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو از نظر نمایشگر تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. وان پلاس ۸ از نمایشگری ۶.۵۵ اینچی از نوع Fluid AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰:۹ استفاده می‌کند. این گوشی به استاندارد +HDR10 مجهز شده و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد. وان پلاس ۸ دارای قابلیت صفحه همیشه-روشن جدیدی است که اجازه می‌دهد همواره نیم‌نگاهی به نوتیفیکیشن‌ها و زمان داشته باشید. این شرکت پیش از این صرفا قابلیتی به نام Ambient Mode داشت که در صورت دریافت نوتیفیکیشن صفحه را روشن می‌کرد.

وان پلاس ۸ پرو

image

 

وان پلاس ۸ پرو از نمایشگری ۶.۷۸ اینچی از نوع Fluid AMOLED با قابلیت +HDR10 استفاده می‌کند که رزولوشن آن ۱۴۴۰ در ۳۱۶۸ پیکسل و نسبت تصویرش ۱۹.۸:۹ است. پنل این گوشی از روشنایی ۱۳۰۰ نیت و رنگ‌های ۱۰ بیتی بهره می‌برد که ۱ میلیارد رنگ با دقت بالا را ارائه می‌کند. نرخ نوسازی صفحه نمایش این گوشی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن ۲۴۰ هرتز است. وان پلاس با این پنل سعی کرده رقابت مستقیمی با گلکسی اس ۲۰ سامسونگ داشته باشد. البته نباید فراموش کنیم که افزایش نرخ نوسازی در نمایشگرهای بزرگ به معنای افزایش مصرف باتری است و باید امیدوار باشیم که این شرکت فکری برای متعادل‌سازی این مشکل کرده باشد.

وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو هر دو از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند و در رنگ‌های مشکی و سبز به بازار می‌آیند. البته وان پلاس ۸ رنگ دیگری به نام درخشش میان‌ستاره‌ای و وان پلاس ۸ پرو رنگی به نام آبی دریایی دارد.

جدول مشخصات فنی وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو

اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به مشخصات فنی سری وان پلاس ۸ داشته باشیم، می‌توانیم مشخصات این دو گوشی را در قالب جدول زیر بررسی کنیم.

 OnePlus 8OnePlus 8 Pro
چیپستاسنپدراگون ۸۶۵اسنپدراگون ۸۶۵
رم۸/۱۲ گیگابایت LPDDR4X۸/۱۲ گیگابایت LPDDR4X
حافظه داخلی۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت UFS 3.0۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت UFS 3.0
ارتباطاتLTE + 5GLTE + 5G
دوربیناصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.75 و OIS/EIS، فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، ماکروی ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، فوکوس خودکار تشخیص فاز، LED دوگانهاصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.78 و OIS/EIS، فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، فیلتر رنگی ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری، LED دوگانه
قابلیت‌های دوربینفیلمبرداری 4K UHD 30/60fps, 1080p 30/60fps, 720p 480fps سوپر اسلوموشن، 1080p 240fps اسلوموشن، نایت مود، حالت پرترهفیلمبرداری 4K UHD 30/60fps, 1080p 30/60fps, 720p 480fps سوپر اسلوموشن، 1080p 240fps اسلوموشن، نایت مود، حالت پرتره، زوم صوتی، فیلتر رنگی
دوربین جلو۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
باتری۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۳۰ واتی۴۵۱۰ میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع ۳۰ واتی + شارژ بیسیم ۳۰ واتی + شارژ بیسیم معکوس
ابعاد و وزن۱۶۰ در ۷۲.۹ در ۸ میلی متر، ۱۸۰ گرم۱۶۵ در ۷۴.۴ در ۸.۵ میلی متر، ۱۹۹ گرم
سایر ویژگی‌هااستاندارد IP68استاندارد IP68

سخت‌افزارهای کلیدی وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو

image

خانواده وان پلاس ۸ از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ کوآلکام استفاده می‌کنند که جدیدترین و قدرتمندترین تراشه حال حاضر این شرکت است و قابلیت استفاده از 5G را برای این دو گوشی به ارمغان می‌آورد. در بخش حافظه هر دو گوشی ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارند.

وان پلاس ۸ از یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند ولی وان پلاس ۸ پرو به یک باتری ۴۵۱۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. هر دو گوشی با قابلیت شارژ سریع ۳۰ واتی سازگار هستند. البته وان پلاس ۸ پرو برای اولین بار از فناوری شارژ بیسیم و شارژ بیسیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند تا بتواند توان خود را با سایر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارد.

نرم‌افزار وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو

image

همان طور که پیش‌بینی می‌شد، خانواده وان پلاس ۸ به صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۰ استفاده می‌کند اما روی آن رابط کاربری OxygenOS را قرار داده است. وان پلاس می‌گوید این رابطه کاربری را به‌روز کرده و قابلیت‌های جدیدی مثل دارک مود، والپیپرهای پویا و بسیاری ویژگی‌های دیگر را به آن افزوده است. وان پلاس در همکاری با گوگل پشتیبانی کامل از سرویس استریم بازی استیدیا را به این پوسته اضافه کرده و با همکاری آمازون توانسته سازگاری کامل با الکسا را به گوشی‌های خود بیاورد.

دوربین وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو

image

وان پلاس ۸ پرو از دوربینی چهارگانه شامل یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم هیبریدی ۳ برابری و یک لنز فیلتر رنگی ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. اگر نمی‌دانید فیلتر رنگی چیست، وان پلاس می‌گوید این سنسور برای پشتیبانی از جلوه‌های نوری و فیلترهای عکاسی اضافه شده است. این گوشی در بخش دوربین سلفی لنزی ۱۶ مگاپیکسلی دارد. وان پلاس ۸ پرو قادر به ضبط ویدیوهای 4K UHD با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه است.

در آن سو، وان پلاس ۸ دوربینی سه‌گانه دارد که شامل یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی و یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی است که اجازه می‌دهد از فواصل بسیار نزدیک از سوژه‌های مدنظر خود عکاسی کنید. این گوشی هم در بخش سلفی یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی دارد. در ادامه نمونه‌ای از عملکرد نایت مود وان پلاس ۸ پرو را در مقایسه با آیفون ۱۱ پرو مکس مشاهده می‌کنید.

image

تاریخ عرضه و قیمت وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو

image

به نظر می‌رسد که روزگار موبایل‌های خوش قیمت وان پلاس به پایان رسیده است. این شرکت در چند وقت اخیر رفته‌رفته قیمت محصولات خود را افزایش داده و سری وان پلاس ۸ نیز گران‌ترین سری تلفن‌های هوشمند این برند به حساب می‌آید. البته با توجه به استفاده از اسنپدراگون ۸۶۵ و پشتیبانی از 5G چنین افزایشی قابل پیش‌بینی بود.

قیمت وان پلاس ۸ برای مدل ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی از ۶۹۹ دلار آغاز می‌شود و برای مدل ۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی به ۷۹۹ دلار می‌رسد. در آن سو، وان پلاس ۸ پرو برای مدل ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی با قیمت ۸۹۹ دلار به بازار می‌آید و برای مدل ۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه می‌شود. این گوشی از تاریخ ۲۹ آوریل به بازار آمریکا می‌رود ولی عرضه آن در اروپا از تاریخ ۲۱ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت شروع می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۱/۲۶
البته جدیدترین و قدرتمندترین چیپست کوالکام "۸۶۵‌پلاس" است که بتازگی معرفی شده و مودم ۵G نیز سوار بر آن است.
بنابراین تا رسیدنِ نوت‌۱۱ اجازه بدید ما صبر پیشه کنیم??
نوت‌۱۱ از طراحی‌انقلابی بهره می‌بَرَد??