خانهاخبار
فروش ماه مارس آیفون در چین افزایشی 5 برابری پیدا کرد

فروش ماه مارس آیفون در چین افزایشی 5 برابری پیدا کرد

بر اساس اطلاعات جدید منتشره از بازار موبایل چین، اپل در ماه مارس با افزایش فروش 5 برابری توانست عملکردی بهتر از مجموع فروش تمام تلفن‌های هوشمند این بازار داشته باشد.
۱۳۹۹/۱/۲۷

شیوع ویروس کرونا و فشارهایی که مبنی بر خانه‌نشینی مردم در سراسر دنیا به عمل آمده اقتصاد جهانی را فلج کرده است. چین، محل بروز کووید-۱۹، اولین کشوری بود که مجبور شد مردم را قرنطینه کند. در نتیجه، اپل نیز یکی از اولین شرکت‌هایی بود که تاثیر این تصمیم را بر پیش‌بینی درآمدهای خود در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ احساس کرد. اکنون با توجه به اطلاعات تازه‌ای که از بازار چین به دست آمده، می‌توانیم ببینیم که میزان فروش محصولات اپل در این کشور تا چه اندازه تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعاتی که توسط آکادمی ارتباطات و فناوری اطلاعات چین (CAICT) منتشر شده، مجموع میزان فروش تلفن‌های هوشمند در ماه مارس در این کشور سه برابر افزایش یافته و این تغییر متاثر از بازگشت شرایط به حالت عادی بوده است. قرنطینه ناشی از کووید-۱۹ رسما در تاریخ ۸ مارس از روی شهر ووهان برداشته شد، اما برخی محدودیت‌ها تا اواخر ماه مارس و اوایل ماه آوریل ادامه پیدا کرد.

این اتفاق حداقل دو مورد از مشکلات اپل را برطرف کرد. با افزایش آزادی‌های رفت و آمد در کشور چین، میزان مراجعه مصرف‌کنندگان به فروشگاه‌های اپل افزایش یافت و در نتیجه میزان فروش محصولات این شرکت بیشتر شد. علاوه بر این، با کاهش محدودیت‌های شهری، حمل و نقل کالاها و خدمات در چین از بین رفت؛ این مسئله تا حدی توانست مشکل تامین محصولات اپل در سایر نقاط دنیا را برطرف کند.

به گزارش CAICT، میزان فروش تلفن‌های هوشمند در ماه مارس در چین ۲۱ میلیون بود که افزایشی ۳ برابری را نسبت به آمار ماه فوریه نشان می‌دهد، ولی با این حال این رقم هنوز نشانگر ۸۰ درصد از آمار فروش موبایل در ماه مارس سال ۲۰۱۹ است. با این حساب، واضح است که با وجود برطرف شدن بخش عمده مشکلات ناشی از ویروس کرونا در چین، هنوز به زمان بیشتری نیاز است تا زیان‌های قبلی برطرف شده و شاهد رشد سالانه باشیم.

image

اپل در ماه فوریه ۵۰۰ هزار تلفن هوشمند در چین فروخت، ولی این عدد با افزایش ۵ برابری در ماه مارس به ۲.۵ میلیون عدد رسید تا نشان دهد که میزان رشد فروش آیفون از مجموع عملکرد بازار تلفن‌های هوشمند چین بیشتر بوده است. این شرکت در سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۹، مجموعا چیزی حدود ۷۳ میلیون آیفون در سراسر جهان فروخت و ۵۶ میلیارد دلار سود خالص به دست آورد.

اگر رقم دوم را بر رقم اول تقسیم کنیم به میانگین قیمت فروش ۷۶۷ دلار به ازای هر آیفون می‌رسیم. حالا اگر این عدد را در میزان فروش آیفون‌های ماه فوریه و مارس اپل در چین ضرب کنیم، می‌توانیم ببینیم که کوپرتینویی‌ها در این دو ماه سودی تقریبا معادل ۲.۳ میلیارد دلار به دست آورده‌اند. این رقم برابر ۱۷ درصد مجموع فروش خالص اپل در چین در طول سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ است.

با توجه به این که آیفون هنوز پرفروش‌ترین محصول اپل به حساب می‌آید و شرایط قرنطینه در اروپا و آمریکای شمالی ادامه‌دار خواهد بود، وضعیت عملکرد اپل در سه‌ماهه مالی جاری آن‌قدرها اطمینان‌بخش به نظر نمی‌رسد. چون با وجود این که چین در مسیر بازیابی از چالش‌ها و مشکلات ناشی از ویروس کروناست، جمعیت عظیم مردم آمریکا و اروپا در حال سپری کردن تاریک‌ترین شرایط خود در طول صد سال اخیر هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)