خانهاخبار
بلومبرگ: حداقل دو مدل از آیفون 12 شبیه آیپد پرو خواهد بود

بلومبرگ: حداقل دو مدل از آیفون 12 شبیه آیپد پرو خواهد بود

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، سری آیفون 12 امسال حداقل دو مدل خواهد داشت که طراحی آن‌ها شبیه آیپد پرو جدید است. این شرکت همچنان می‌خواهد هوم‌پاد جدیدی با اندازه کوچک‌تر و قیمت کمتر معرفی کند.
۱۳۹۹/۱/۲۶

نشریه بلومبرگ امروز در گزارشی اعلام کرد که از میان چهار مدل سری آیفون ۱۲ حداقل دو مدل بدنه بازطراحی‌شده با لبه‌های مسطح استیل ضدرنگ خواهند داشت و گوشه‌های آن‌ها مشابه طراحی فعلی آیپد پرو زاویه‌های بیشتری پیدا می‌کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود که ناچ فیس آیدی کوچک‌تر شود.

این نشریه همچنین با تایید گزارش‌های قبلی می‌گوید کوپرتینویی‌ها مشغول کار روی نسخه ارزان‌تری از هوم‌پاد هستند که اندازه آن نصف اندازه فعلی این محصول خواهد بود. بلومبرگ معتقد است که آیفون ۱۲ و هوم‌پاد جدید در ادامه سال معرفی و وارد بازار می‌شوند.

مینگ چی کو اولین تحلیل‌گری بود که در سپتامبر ۲۰۱۹ گفت آیفون‌های ۲۰۲۰ لبه‌های مسطحی شبیه آیفون ۴ خواهند داشت. کو اظهار داشت که اپل در پی تولید چهار مدل جدید از آیفون است که اندازه بزرگ‌ترین مدل آن‌ها به ۶.۷ اینچ می‌رسد. حالا بلومبرگ نیز این موضوع را تایید کرده است. فقط دو مدل از این چهار دستگاه اسکنر LiDAR خواهند داشت؛ این اسکنر همزمان با رونمایی از آیپد پرو ۲۰۲۰ معرفی شد.

با این حال، نکته جالب درباره گزارش امروز بلومبرگ این است که این نشریه گفته دو مدل رده بالای آیفون ۱۲ از این طراحی استفاده می‌کنند؛ در نتیجه فعلا مشخص نیست که مدل‌های ارزان‌تر این سری هم به این طراحی جدید مجهز خواهند شد یا نه.

آیفون‌های پرچمدار اپل معمولا در حوالی ماه سپتامبر معرفی می‌شوند. ولی با توجه به مشکلاتی که امسال ویروس کرونا برای زنجیره تامین شرکت‌ها به وجود آورده، این احتمال وجود دارد که امسال هم مثل زمان عرضه آیفون XR و X شاهد عرضه همزمان هر چهار مدل آیفون ۱۲ نباشیم و حداقل یکی از این مدل‌ها در ماه اکتبر به بازار برسد. بلومبرگ می‌گوید باید منتظر باشیم که برخی از این مدل‌ها با تاخیر چند هفته‌ای نسبت به زمان همیشگی عرضه تلفن‌های هوشمند اپل روانه بازار شوند. این نشریه همچنین اظهار دارد که اپل در سال‌های آینده می‌خواهد به طور کامل ناچ را کنار بگذارد.

image

اگر از آیفون فاصله بگیریم، اپل در آن سوی بازار بلندگوی هوشمندی به نام هوم‌پاد را دارد که علی‌رغم ارائه قابلیت‌های جذاب نسبت به رقبا خیلی گران‌تر است. اپل در حال حاضر هوم‌پاد خود را با قیمت ۲۹۹ دلار به فروش می‌رساند، ولی مشخص نیست که مدل بعدی این دستگاه چقدر ارزان‌تر خواهد بود. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با رقبا داشته باشیم، می‌توانیم به آمازون اکو پلاس اشاره کنیم که با قیمت تقریبی ۱۷۰ دلار در بازار عرضه می‌شود.

بلومبرگ همچنین اشاره‌ای به ایرتگ کرده که محصول مدنظر اپل برای رقابت با Tile Tracker است. این نشریه می‌گوید تگ اپل با پوشش چرمی و حلقه‌ای شبیه سرکلیدی‌ها به بازار می‌آید. خود این تگ‌ها بدنه‌ای ظریف، کوچک و دایره‌ای‌شکل دارند. بلومبرگ معتقد است که ایرتگ احتمالا در تابستان امسال معرفی می‌شود، اما زمان‌بندی دقیقی برای عرضه این محصول در دسترس نیست. این خبرگزاری انتظار دارد که مک‌بوک پرو جدید، اپل تی‌وی به‌روزشده، نسخه جدید آیپد رده پایین و آیمک جدید نیز در دست تولید قرار داشته باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)