خانهاخبار
دانشجویان ژاپنی از طریق ربات در جشن فارغ‌التحصیلی شرکت کردند

دانشجویان ژاپنی از طریق ربات در جشن فارغ‌التحصیلی شرکت کردند

دانشگاهی در ژاپن با استفاده از ربات‌های Newme تصویر دانشجویان را روی بدن این ربات‌ها قرار داده و با برپایی مراسم فارغ‌التحصیلی به آن‌ها دانشنامه اهدا کرد.
۱۳۹۹/۱/۲۴

اگر نمی‌توانید در این روزها به رویدادهای بزرگ فیزیکی بروید، به جای خودتان ربات بفرستید. این کاری است که دانشگاه دستاورهای تجاری ژاپن انجام داده تا عدم توانایی دانشجویان به منظور حضور در جشن فارغ‌التحصیلی نتواند مانع از برگزاری این مراسم به یاد ماندنی شود. دانشگاه BBT با این روش توانسته دانشجویانی را فارغ‌التحصیل کند که به خاطر شیوع ویروس کرونا قادر به شرکت در این مراسم نبوده‌اند؛ در نتیجه به جای آن‌ها از ربات‌هایی به نام Newme استفاده شده است.

این ربات‌ها که تحت عنوان ربات‌های آواتار هم شناخته می‌شوند در بخش صورت خود تبلتی دارند که چهره هر دانشجو با آن به نمایش درآمده است. دانشجویان نیز از طریق یک تماس ویدیویی با اپلیکیشن زوم از راه دور در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند. به گزارش بیزنس اینسایدر، این جشن فارغ‌التحصیلی در تاریخ ۲۸ مارس در هتل گراند پالاس توکیو برگزار شده است.

image

مسئولان این مراسم، به منظور ایجاد شرایطی ملموس‌تر به ربات‌های Newme لباس فارغ‌التحصیلی پوشانده و کلاه مخصوص بر سر آن‌ها گذاشتند.

یکی از دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه در تاریخ ۳۱ مارس در مطلبی نوشت:

وقتی برای حضور در این مراسم ثبت نام کردم، هرگز فکر نمی‌کردم که آواتارم را کنترل کنم و آن را به جشن فارغ‌التحصیلی بفرستم. با این حال، دریافت دانشنامه در محلی عمومی تجربه‌ای تازه بود.

از ربات‌های Newme برای حضور از راه دور در مراسم‌ها و جلسات مختلف استفاده می‌شود و به نظر می‌رسد که با توجه به محدودیت‌های حال حاضر جهانی این دست از ربات‌ها کاربردهای بسیار بیشتری پیدا خواهند کرد. پارسال شرکت هوایی All Nippon Airways اعلام کرد که می‌خواهد با کمک ربات‌های Newme به مردم اجازه سفر غیرحضوری بدهد. این ربات‌ها می‌توانند ویدیوهای باکیفیت 2K را منتقل کرده و کاری کنند که کاربر قادر به تعامل با محیط پیرامون خود باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)