خانهاخبار
گزارش: امسال سه آیفون 12 در سپتامبر و یکی در اکتبر به بازار می‌آید

گزارش: امسال سه آیفون 12 در سپتامبر و یکی در اکتبر به بازار می‌آید

با توجه به مشکلاتی که ویروس کرونا در سراسر جهان به وجود آورده است، تحلیل‌گر شرکت GF Securities می‌گوید عرضه آیفون 12 پرو مکس برخلاف سایر اعضای این خانواده با کمی تاخیر مواجه خواهد شد.
۱۳۹۹/۱/۲۴

اپل از سال ۲۰۱۲ تاکنون فقط عرضه دو تلفن هوشمند را به تعویق انداخته است: آیفون X و آیفون XR. اما امسال شرایط از حالت عادی خارج شده و این احتمال وجود دارد که کوپرتینویی‌ها آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو را با تاخیر روانه بازار کنند. برخی از تحلیل‌گران با این گزاره موافق‌اند ولی عده‌ای می‌گویند چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. با این حال، بر اساس جدیدترین یادداشت تحلیل‌گر شرکت GF Securities، جف پو، ظاهرا برنامه اپل ترکیبی از هر دو حالت این سناریو خواهد بود.

سه آیفون در سپتامبر، یکی در اکتبر

جف پو معتقد است که زمان‌بندی توسعه مدل‌های آیفون ۱۲ احتمالا به خاطر محدودیت‌های حمل و نقلی ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ دچار تاخیر خواهد شد. این اولین باری نیست که شاهد اعلام چنین ادعاهایی هستیم، ولی این تحلیل‌گر با جزئیات بیشتری در خصوص این مسئله صحبت کرده است.

در حال حاضر مرحله «آزمون ارزیابی مهندسی» یا EVT آیفون ۱۲ برای مدل‌های ۵.۴ اینچی آیفون ۱۲، ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ پلاس و ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ پرو به مدت دو هفته تا انتهای ماه آوریل ادامه خواهد یافت. مدل بزرگ‌تر و گران‌تر این سری، یعنی مدل ۶.۷ اینچی آیفون ۱۲ پرو مکس، ظاهرا بیشتر از بقیه تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و انتظار نمی‌رود که بتواند تا اواسط ماه مه مرحله EVT را پشت سر بگذارد.

این تاخیر آن‌قدرها زیاد به نظر نمی‌رسد اما می‌تواند اثر مستقیمی بر زمان‌بندی عرضه نسل بعدی پرچمداران اپل، خصوصا مدل پرو مکس، بگذارد. خوشبختانه آقای پو باور دارد که اپل می‌تواند این تاخیرها را محدود کند. او فعلا می‌گوید مدل ۵.۴ اینچی آیفون ۱۲ قرار است همراه با مدل ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ پلاس و آیفون ۱۲ پرو در ماه سپتامبر عرضه شود. ولی عرضه مدل ۶.۷ اینچی آیفون ۱۲ پرو مکس احتمالا به ماه اکتبر موکول خواهد شد.

image

عرضه‌ای دو مرحله‌ای، یادآور عرضه آیفون XS و XR

عرضه دو مرحله‌ای محصولات خانواده آیفون ۱۲ ما را به یاد عرضه آیفون XS و آیفون XR می‌اندازد که به ترتیب در ماه‌های سپتامبر و اکتبر سال ۲۰۱۸ به بازار آمدند. نکته مثبت این زمان‌بندی آن است که مصرف‌کنندگان همچنان می‌توانند انتظار داشته باشند که اپل نسخه ۶.۷ اینچی آیفون ۱۲ پرو مکس را در ماه سپتامبر معرفی کند. بدین ترتیب آن‌ها زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری به منظور خرید این مدل خواهند داشت.

پرچمداران آتی اپل قرار است از چیپست A14 بایونیک و نمایشگرهای ارتقایافته‌ای از نوع OLED استفاده کنند که احتمالا ناچ کوچک‌تری بالای آن‌ها قرار خواهد داشت. دلیل این امر استفاده از سیستم تازه‌ای به نام اسکنر LiDAR است که اولین بار در آیپد پرو جدید معرفی شد و حالا منتظریم تا به نسل بعدی آیفون پرو بیاید. تمام محصولات خانواده آیفون ۱۲ از فناوری نسل پنجم ارتباطات نیز پشتیبانی خواهند کرد.

image

آیفون SE 2020

قبل از این که نوبت به سری آیفون ۱۲ برسد، ابتدا باید با مدل‌های ۲۰۲۰ آیفون SE و آیفون SE Plus آشنا شویم. آیفون SE پلاس احتمالا در امر تولید دچار مشکل شده و با تاخیر وارد بازار خواهد شد، اما به گفته جف پو، نسخه عادی این گوشی از اواسط ماه آوریل به بازار معرفی می‌شود. این ادعا با اطلاعات منتشره از سوی جان پراسر همخوانی دارد، چرا که او پیش‌تر گفته بود آیفون SE در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ آوریل معرفی خواهد شد. پیش‌بینی شده که آیفون ارزان‌قیمت اپل از تاریخ ۲۲ یا ۲۴ آوریل برای خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

آیفون SE جدید نسخه‌ای از آیفون ۸ با نمایشگری ۴.۷ اینچی همراه با دکمه هوم و تاچ آیدی خواهد بود که پیشرفت‌هایی مثل استفاده از چیپست A13 بایونیک، ۳ گیگابایت رم و باتری بزرگ‌تر را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. قیمت پایه این گوشی ۳۹۹ دلار خواهد بود و در نسخه‌های ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)