خانهاخبار
طراحی تراشه Exynos سامسونگ برای گوگل

طراحی تراشه Exynos سامسونگ برای گوگل

طبق یک گزارش جدید، گوگل از سامسونگ خواسته تا تولید یک تراشه سفارشی را برای گوشی های هوشمند آینده این برند امریکایی اغاز کند.
۱۳۹۹/۱/۲۳

گوگل پس از مدتها تحقیق و جست‌ و‌ جو در مورد تولیدکنندگان جایگزین و حتی در نظر گرفتن ساختن این تراشه ها توسط خود کمپانی، به این نتیجه رسیده است که سامسونگ بهترین گزینه برای همکار های آینده است.

image

 

در حالی که به تازگی شهرت تراشه های اگزینوس کمی خدشه دار گردیده است. این طراحی جدید از پردازنده های استاندارد ARM و پردازنده های GPU و همچنین توصیه های سفارشی گوگل استفاده می‌کند.

این تراشه جدید Exynos، دارای دو هسته Cortex-A78، دو هسته A76 و چهار هسته A55 خواهد بود. GPU نیز از یک هسته جدید Mali MP20 استفاده خواهد کرد که بر اساس معماری جدید از  ARM  با کد Borr ساخته شده است.

image

بنابراین، با توجه به اینکه Cortex-A77 حدود 20 درصد سریعتر از A76 است و A78 حتی سریعتر نیز خواهد بود، به نظر می‌رسد باید شاهد یک سخت افزار بسیار قدرتمند باشیم. حتی شاید بسیار قدرتمند تر از نیاز  گوشی های هوشمند امروزی.

طبق گفته ها این تراشه بر روی تکنولوژیEUV، 5 نانومتری سامسونگ ساخته شده است که میزان مصرف باتری و ایجاد گرما را بمقدار محسوسی کاهش می‌دهد.

اما به سختی می‌توان گفت که آیا این تراشه جدید به اندازه کافی کوچک است که در یک تلفن هوشمند قرار گیرد یا خیر؟

لپ تاپ های Google Chrome از دیگر گزینه های استفاده این پردازنده جدید هستند. گفته می‌شود، جدیدترین ورژن از Samsung Galaxy Chromebook و Google Pixelbook که هر دو از CPU های Intel استفاده می‌کنند نیز می‌توانند از این تراشه جدید استفاده کنند.

بازنگری های گوگل تنها به این موارد ختم نمی‌شود، جالب اینجاست که گفته می شود این تراشه سفارشی به ویژوال Core ISP و NPU گوگل نیز مجهز خواهد شد.

این امر ممکن است امکان استفاده در سرورها را نیز ایجاد کند، Google کاربردهای زیادی برای ISP و NPU دارد. فقط به تمام عکس های Google که به پردازش نیاز دارند، فیلم های YouTube که نیاز به نسخه برداری دارند، ترجمه زبان از گوشی های همراه و مرورگر Chrome و دیگر موارد فکر کنید.

این فقط گوگل نیست که به دنبال همکاری بلند‌ مدت با سامسونگ است،  Facebook نیز ممکن است به استفاده از تراشه های Exynos در محصولات Oculus AR و VR آتی خود علاقه نشان دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)