خانهاخبار
مشخصات کامل پیکسل 4a گوگل لو رفت

مشخصات کامل پیکسل 4a گوگل لو رفت

به گزارش وب‌سایت 9to5Google، پیکسل 4a میان‌رده 5.8 اینچی با اسنپدراگون 730 است که با قیمت پایه 399 دلار احتمالا ظرف دو ماه آینده وارد بازار خواهد شد.
۱۳۹۹/۱/۲۲

تاکنون حتما فهمیده‌اید که گوگل می‌خواهد به‌زودی جدیدترین میان‌رده خود را با نام پیکسل 4a روانه بازار کند. این محصول در ابتدا قرار بود در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O 2020، یعنی درست یک سال پس از پیکسل 3a، معرفی شود، اما حالا با توجه به شرایط بحرانی ناشی از کرونا معلوم نیست که این دستگاه چه زمانی معرفی خواهد شد. در حال حاضر، گزارشی منتشر شده که تمام مشخصات فنی پیکسل 4a را افشا می‌کند. پس در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید.

پیش از هر چیز تایید شده که پیکسل 4a دستگاهی با بدنه یکپارچه پلاستیکی است که نمایشگر ۵.۸۱ اینچی دارد. این گوشی هم دقیقا مشابه پیکسل 3a پنلی از نوع +OLED FHD دارد که رزولوشن آن با بهبود نسبی ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در نظر گرفته شده است. همان طور که پیش‌تر در تصاویر دیده بودیم، پیکسل 4a برای دوربین سلفی از طراحی حفره‌ای استفاده می‌کند، در نتیجه این گوشی فاقد سنسورهای Soli یا سیستم تشخیص چهره است.

پیش‌بینی می‌شود که موبایل بعدی گوگل از چیپست اسنپدراگون ۷۳۰ استفاده کند. این چیپست ۸ هسته دارد که ۶ عدد با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز و ۲ عدد با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز کار می‌کنند. پردازنده گرافیکی این تراشه آدرنو ۶۱۸ است و گوگل همانند پارسال از تراشه امنیتی Titan M هم کمک گرفته که محصول خود این شرکت است.

طبق اعلام منابع آگاه، پیکسل 4a از یک باتری ۳۰۸۰ میلی آمپر ساعتی به همراه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند که احتمالا نسخه‌ای با ۶۴ گیگابایت حافظه نیز خواهد داشت. این گوشی از درگاه USB-C بهره می‌برد و با شارژر سریع ۱۸ واتی به دست مشتریان می‌رسد اما گوگل یک بار دیگر از فناوری شارژ بیسیم Qi صرف‌نظر کرده است.

image

تلفن‌های پیکسل معمولا در بخش دوربین عملکرد درخشانی دارند و پیکسل 4a نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. سخت‌افزار دوربین این موبایل آن‌قدرها خاص نیست چون پیکسل 4a از یک لنز اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و لرزشگیر نوری برخوردار است. دوربین جلو نیز مشابه نسل قبل سنسوری ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۸۴ درجه‌ای است.

منابع می‌گویند قابلیت‌های فیلمبرداری این گوشی مثل پیکسل 4 خواهد بود. با این حساب باید منتظر امکان ضبط 1080p بر 30، 60 و 120 فریم بر ثانیه، 720p بر 240 فریم بر ثانیه و 4K بر 30 فریم بر ثانیه برای دوربین عقب و ضبط 1080p بر 30 فریم بر ثانیه برای دوربین جلو باشیم. بسیاری از قابلیت‌های نرم‌افزاری پیکسل 4 نیز در این گوشی ارائه می‌شود تا پیکسل 4a برای مثال بتواند به ویژگی Now Playing، نسخه جدید اسیستنت و پشتیبانی سه ساله از آپدیت‌های اندروید دسترسی داشته باشد.

پیکسل 4a جک ۳.۵ میلی متری هدفون خواهد داشت و حداقل در دو رنگ مشکی و آبی کم‌رنگ وارد بازار می‌شود. هنوز اطلاعات موثقی درباره مدل سفیدرنگ این گوشی در دسترس نیست، اما بسته به این که رنگ آبی این گوشی چقدر کم‌رنگ باشد، این احتمال وجود دارد که دیگر شاهد عرضه رنگ سفید نباشیم.

مطابق گزارش‌های قبلی، انتظار داریم که پیکسل 4a با قیمت پایه ۳۹۹ دلار وارد بازار شود. در حال حاضر تاریخ دقیقی برای عرضه این گوشی مشخص نیست، ولی احتمالا ظرف یک تا دو ماه آینده می‌توانیم این میان‌رده را پشت ویترین فروشگاه‌ها مشاهده کنیم. با این تفاصیل، آیا شما مایل به خرید پیکسل 4a هستید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)