خانهاخبار
مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه گلکسی A71 5G و گلکسی A51 اعلام شد

مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه گلکسی A71 5G و گلکسی A51 اعلام شد

گلکسی A71 5G و گلکسی A51 دو مورد از جذاب‌ترین محصولات میان‌رده سامسونگ هستند که به‌تازگی اطلاعات خوبی درباره پیکربندی، قیمت و تاریخ عرضه آن‌ها انتشار یافته است.
۱۳۹۹/۱/۲۱

با وجود آن که مدیرعامل وان پلاس به ما اطمینان داده بود که مدل‌های 5G از خانواده وان پلاس ۸ قیمتی بالاتر از ۱۰۰۰ دلار نخواهند داشت، حالا سامسونگ هم در اقدامی مشابه به دنبال افزایش ویترین محصولات ارزان و نسل پنجمی خود است. این غول بزرگ کره‌ای از امروز عرضه شماری از تلفن‌های میان‌رده سری A از جمله گلکسی A01 و A51 را در خاک آمریکا آغاز می‌کند، و گلکسی A51 5G و گلکسی A71 5G را حوالی تابستان به ایالات متحده خواهد برد.

دو گوشی آخر رقبایی برای وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو به حساب می‌آیند که با برخورداری از قیمتی پایین‌تر از گلکسی S20 5G قابلیت‌هایی مثل دوربین چندگانه، شارژ سریع، باتری بزرگ و نمایشگرهای OLED را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. سامسونگ با محصولات سری A می‌خواهد تمام رنج‌های قیمتی را پوشش داده و از گلکسی A01 با قیمت ۱۱۰ دلار تا گلکسی A71 5G با قیمت ۵۹۹ دلار، گستره وسیعی از تلفن‌های هوشمند داشته باشد.

سری A 2020 با الهام گرفتن از طراحی خانواده گلکسی S20 دوربین سلفی را به صورت حفره‌ای در مرکز بخش بالایی صفحه نمایش قرار داده و دوربین عقب را به صورت ماژولی مستطیلی در گوشه سمت چپ قاب عقب به کاربر ارائه می‌کند. در ادامه می‌توانید تصویر مربوط به مشخصات و ویژگی‌های تلفن‌های هوشمند سری A 2020 سامسونگ را مشاهده کنید.

image

طراحی، مشخصات و دوربین گلکسی A71 5G

گلکسی A71 5G نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل خواهد داشت. ابعاد این دستگاه ۱۶۳ در ۷۶ در ۷.۷ میلی متر خواهد بود اما به‌رغم این اندازه بزرگ، وزن آن صرفا ۱۷۹ گرم خواهد بود. بدنه گلکسی A71 5G از همان شیشه و پلاستیکی ساخته شده که سامسونگ آن را گلاستیک می‌خواند.

این گوشی از یک چیپست هشت هسته‌ای متعلق به شرکت کوآلکام استفاده خواهد کرد و همراه آن ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌کند. گلکسی A71 5G یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. در بخش دوربین شاهد حضور لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، لنز عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمیق ۵ مگاپیکسلی هستیم.

البته سنسور دیگری هم در دوربین عقب این گوشی وجود دارد که از نوع ماکرو است و امکان تصویربرداری از فواصل نزدیک را فراهم می‌کند. با این حساب گلکسی A71 5G دوربینی چهارگانه خواهد داشت که با لنز ۳۲ مگاپیکسلی دوربین سلفی، مجموع تعداد لنزهای این گوشی را به عدد پنج می‌رساند. در ادامه تصاویر گلکسی A71 را مشاهده می‌کنید.

طراحی، مشخصات و دوربین گلکسی A51

گلکسی A51 هم از همان بدنه سه‌بعدی گلاستیک بهره می‌برد اما مجهز به نمایشگری ۶.۵ اینچی است. ابعاد این دستگاه ۱۵۸ در ۷۳ در ۷.۹ میلی متر برآورد شده تا از این لحاظ تفاوت چندانی میان گلکسی A51 و گلکسی A71 وجود نداشته باشد. این گوشی از یک پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس استفاده می‌کند و با ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به بازار می‌آید. در گلکسی A51 یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی قرار گرفته که از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A51 در بخش دوربین هم تقلیل‌هایی نسبت به گلکسی A71 داشته اما همچنان دوربین چهارگانه قدرتمندی دارد که از یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی ۵ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق بهره می‌برد. در ادامه گالری تصاویر گلکسی A51 سامسونگ را مشاهده می‌کنید.

قیمت و زمان عرضه گلکسی A71 5G و گلکسی A51

گلکسی A51 با طیف رنگی جدید سامسونگ موسوم به Prism Crush ساخته شده که قرار است در رنگ‌های مشکی، سفید، صورتی و آبی وارد بازار شود. قیمت پایه این دستگاه که از امروز عرضه خواهد شد ۳۹۹ دلار در نظر گرفته شده است.

گلکسی A71 5G هم با همین رنگ‌ها به قیمت پایه ۵۹۹ دلار عرضه می‌شود اما عرضه آن در حوالی تابستان امسال آغاز خواهد شد. بدیهی است که هر دو دستگاه به صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۰ بهره می‌برند و روی آن از پوسته One UI 2.0 سامسونگ استفاده می‌کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)