خانهاخبار
مشخصات کامل و قیمت سری وان پلاس 8 لو رفت

مشخصات کامل و قیمت سری وان پلاس 8 لو رفت

یک خرده‌فروشی در کشور اسلواکی به‌تازگی منبع انتشار برگ کامل مشخصات و قیمت وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو بوده تا تقریبا چیزی از ویژگی‌های این دو گوشی ناشناخته باقی نماند.
۱۳۹۹/۱/۲۱

مشخصات کلیدی وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو چند هفته پیش به سطح اینترنت راه پیدا کرد تا بدانیم که این دو دستگاه چه تفاوتی با یکدیگر دارند. حالا امروز یک خرده‌فروشی در کشور اسلواکی برگ کامل مشخصات و قیمت وان پلاس ۸ و ۸ پرو را فاش کرده تا اطلاعات دست اول زیادی برای رونمایی در مراسم ۲۶ فروردین باقی نماند.

وان پلاس پیش‌تر تایید کرده بود که وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کنند. همچنین با توجه به گزارش‌های قبلی می‌دانیم که این دو تلفن هوشمند در دو نسخه با ۸ + ۱۲۸ گیگ و ۱۲ + ۲۵۶ گیگ حافظه وارد بازار می‌شوند. اما گزارش امروز نشان می‌دهد که نسخه ۲۵۶ گیگی این گوشی در تمامی رنگ‌ها عرضه نخواهد شد.

پرچمداران جدید وان پلاس به صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۰ استفاده می‌کنند اما مطابق معمول با پوسته OxygenOS عرضه می‌شود. در نسخه جدید این پوسته از نسخه جدید دارک مود رونمایی می‌شود که با اپلیکیشن‌های بیشتری سازگار است.

image

وان پلاس ۸ نمایشگری ۶.۵۵ اینچی از نوع Fluid AMOLED با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد که نسبت تصویر و تراکم پیکسل آن به ترتیب ۲۰:۹ و ۴۰۲ پیکسل بر هر اینچ است. در آن سو، وان پلاس ۸ پرو نمایشگری ۶.۷۸ اینچی با رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خواهد داشت و از نسبت تصویر و تراکم پیکسل ۱۹.۸:۹ و ۵۱۳ پیکسل بر هر اینچ برخوردار می‌شود.

شایعات قبلی حاکی از آن بود که وان پلاس ۸ دوربینی سه‌گانه متشکل از لنزهای ۴۸ + ۱۶ + ۲ مگاپیکسلی خواهد داشت، در حالی که وان پلاس ۸ پرو به دوربینی چهارگانه متشکل از لنزهای ۴۸ + ۴۸ + ۸ + ۵ مگاپیکسلی مجهز می‌شود. اکنون در این گزارش جدید به اطلاعات تازه‌ای در خصوص دوربین سری وان پلاس ۸ اشاره شده است.

وان پلاس ۸ معمولی از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی استفاده خواهد کرد و دو لنز بعدی آن فوق عریض و ماکرو خواهند بود که رزولوشن ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی دارند. مدل پرو به عنوان لنز اصلی از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX689 سونی استفاده می‌کند و کنار آن یک لنز ثانویه فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی دارد که سنسور IMX586 است و حتی می‌تواند در فواصل ۳ سانتی تصویربرداری ماکرو داشته باشد.

image

لنز ۸ مگاپیکسلی وان پلاس ۸ پرو یک دوربین تله‌فوتو (با زوم اپتیکال ۳ برابری و زوم دیجیتال ۳۰ برابری) است که از لرزشگیر نوری بهره می‌برد، و لنز ۵ مگاپیکسلی آن به عنوان فیلتر رنگی توصیف شده که اجازه می‌دهد با جلوه‌ها و فیلترهای نوری هنری به سبک خاص خودتان عکاسی کنید. منبع گزارش امروز مدعی است که وان پلاس ۸ پرو به قابلیت 3D Audio Zoom مجهز شده و سنسور تشخیص فرکانس نوری دارد.

در بخش ارتباطات، دو عضو خانواده وان پلاس ۸ از وای فای ۶، ان‌اف‌سی، بلوتوث ۵.۱ و درگاه USB-C استفاده می‌کنند. هر دو گوشی فوق‌الذکر بلندگوی استریو و فناوری دالبی اتموس دارند و با موتور ویبره بهبودیافته به بازار می‌آید.

قیمت پایه وان پلاس ۸ برای مدل ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی از ۷۲۹ یورو آغاز شده و برای مدل ۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی تا ۸۳۵ یورو افزایش می‌یابد. وان پلاس ۸ پرو نیز در مدل ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی با قیمت ۹۳۰ یورو و در مدل ۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی با قیمت ۱۰۲۰ یورو به فروش خواهد رسید. عرضه عمومی هر دو مدل احتمالا از تاریخ ۳۰ آوریل مصادف با ۱۱ اردیبهشت آغاز می‌شود.

در ادامه می‌توانید جدول مشخصات کامل این دو گوشی را مشاهده کنید.

ردیفOnePlus 8OnePlus 8 Pro
چیپستاسنپدراگون ۸۶۵اسنپدراگون ۸۶۵
رم۸/۱۲ گیگابایت LLDDR4X۸/۱۲ گیگابایت LPDDR5
سیستم عاملOxygenOS مبتنی بر اندروید ۱۰OxygenOS مبتنی بر اندروید ۱۰
نمایشگر۶.۵۵ اینچی، ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، ۹۰ هرتز Fluid AMOLED، نسبت ۲۰:۹ با تراکم ۴۰۲ پیکسل بر اینچ، +HDR10۶.۷۸ اینچی، ۳۱۶۸ در ۱۴۴۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز Fluid AMOLED، نسبت ۱۹.۸:۹ با تراکم ۵۱۳ پیکسل بر اینچ، MEMC
دوربین عقب۴۸ مگاپیکسلی IMX586 (دیافراگم f/1.75، لرزشگیر نوری، EIS) + فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی (دیافراگم f/2.2، میدان دید ۱۱۶ درجه‌ای) + ماکروی ۲ مگاپیکسلی (دیافراگم f/2.4، اندازه پیکسل ۱.۷۵ میکرومتری) با تشخیص فاز فوکوس خودکار و فلش LED دوگانه۴۸ مگاپیکسلی IMX689 (دیافراگم f/1.78، اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتری، لرزشگیر نوری، EIS) + فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی IMX 586 (دیافراگم f/2.2، میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای) + تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی (دیافراگم f/2.4، زوم اپتیکال ۳ برابری، لرزشگیر نوری) + فیلتر رنگی ۵ مگاپیکسلی (دیافراگم f/2.4) با تشخیص فاز فوکوس خودکار، فوکوس خودکار لیزری و فلش LED دوگانه
دوربین جلو۱۶ مگاپیکسلی IMX471 (دیافراگم f/2.0، فوکوس ثابت، EIS)۱۶ مگاپیکسلی IMX471 (دیافراگم f/2.4، فوکوس ثابت، EIS)
ضبط ویدیو

دوربین عقب: 4K UHD 30/60 FPS, 1080p 30/60 FPS, 720p 480 FPS Slow-Mo, 1080p 240 FPS Slow-Mo

دوربین جلو: 1080p 30 FPS

دوربین عقب: 4K UHD 30/60 FPS, 1080p 30/60 FPS, 720p 480 FPS Slow-Mo, 1080p 240 FPS Slow-Mo

دوربین جلو: 1080p 30 FPS

قابلیت‌های دوربینHDR, RAW, Cine Mode, Nightscape, Super Macro, Pro ModeHDR, RAW, Cine Mode, Nightscape, Super Macro, Pro Mode, Audio Zoom, Color Filter
حافظه داخلی۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت UFS 3.0۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت UFS 3.0
رنگ‌هامشکی (براق)، سبز (مات)، درخشش میان‌ستاره‌ای (براق)مشکی (براق)، سبز (مات)، آبی دریایی (مات)
ابعاد۱۶۰ در ۷۲ در ۸.۰ میلی متر۱۶۵ در ۷۴ در ۸.۵ میلی متر
وزن۱۸۰ گرم۱۹۹ گرم
ارتباطات5G، بلوتوث ۵.۱، ان‌اف‌سی، وای فای ۶، درگاه USB-C5G، بلوتوث ۵.۱، ان‌اف‌سی، وای فای ۶، درگاه USB-C
سیم کارتدو سیم نانودو سیم نانو
ناوبریGPS, GLONASS, Beidou, GalileoGPS, GLONASS, Beidou, Galileo
سایر قابلیت‌هاحسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، بلندگوی استریو، دالبی اتموسحسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، بلندگوی استریو، استاندارد IP68
باتری۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۰ واتی۴۵۱۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی ۳۰ واتی، شارژ بیسیم ۳۰ واتی و شارژ معکوس

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)