خانهاخبار
مدیرعامل توئیتر یک چهارم ثروت خود را به مبارزه با کرونا اختصاص داد

مدیرعامل توئیتر یک چهارم ثروت خود را به مبارزه با کرونا اختصاص داد

جک دورسی، مدیرعامل 43 ساله توئیتر در مطلبی اعلام کرد که 1 میلیارد دلار از ثروت خود را که معادل 28 درصد از مجموع دارایی‌های وی به حساب می‌آید، به مبارزه با ویروس کرونا اختصاص می‌دهد.
۱۳۹۹/۱/۲۰

جک دورسی، مدیرعامل شبکه اجتماعی توئیتر و پلتفرم پرداخت‌های دیجیتالی Square، دیروز در توئیتی اعلام کرد که ۱ میلیارد دلار از سهام خود در شرکت Square را به امور مبارزه با کووید-۱۹ در سراسر جهان اختصاص می‌دهد. وی اظهار داشت که این رقم چیزی در حدود ۲۸ درصد از تمام دارایی فعلی اوست که مجموعا ۳.۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود. این اقدام برجسته‌ترین حرکت بشر دوستانه‌ای است که در تمام طول عمر ۴۳ ساله این مدیر خوش آتیه رقم می‌خورد.

ثروت جک دورسی فاصله زیادی با ثروت مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، بیل گیتس، موسس مایکروسافت، و جف بزوس، مدیرعامل آمازون، دارد. با این حال، به لطف عملکرد موفق هر دو شرکت توئیتر و Square، دورسی وارد باشگاه میلیاردرها شده است. او تا پارسال مبلغ بزرگی از ثروت خود را به امور خیریه اختصاص نداده بود، اما از طریق بنیاد Start Small در فعالیت‌های بشر دوستانه مشارکت می‌کرد.

اکنون به نظر می‌رسد که او تصمیم جدی‌تری در این زمینه اتخاذ کرده است. مدیرعامل توئیتر می‌گوید این ۱ میلیارد دلار به صندوق Start Small می‌رود و قرار است به شکل عمومی قابل ردیابی باشد.

دورسی می‌گوید با پایان بحران کرونا، تمرکز بنیاد Start Small بر تلاش برای ارتقای وضعیت سلامت و آموزش دختران و همچنین افزایش حداقل درآمد جهانی یا UBI معطوف خواهد شد. او معتقد است که این دو موضوع از جمله مهم‌ترین چالش‌های کنونی جهان هستند و برای برطرف شدن آن‌ها باید هزینه شود.

جک دورسی در خصوص انتخاب سهام Square به جای توئیتر به منظور اهدای این کمک مالی گفت وی در Square سهام خیلی بیشتری نسبت به توئیتر دارد و باید در طول زمان به فروش این سهام سرعت بیشتری ببخشد. دورسی باور دارد که تاثیر این کمک مالی به هر دو شرکت کمک خواهد کرد چون موجب یاری رساندن به کسانی می‌شود او‌ در پی خدمت‌رسانی به آن‌هاست.

دورسی در بخش پایانی سخنان خود گفت:

چرا حالا؟ [چون] اکنون اضطرار بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و می‌خواهم اثرات آن را در طول دوره زندگی خودم ببینم. امیدوارم این کار الهام‌بخش اقدامات مشابهی از سوی سایرین شود. زندگی کوتاه است، پس بیایید هر کاری را که از دستمان برمی‌آید همین حالا انجام دهیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)