خانهاخبار
سونی رسما از کنترلر PS5 رونمایی کرد

سونی رسما از کنترلر PS5 رونمایی کرد

شرکت سونی ساعاتی پیش با انتشار اطلاعات و تصاویری برای اولین بار از ظاهر کنترلر نسل بعدی کنسول خود پرده برداری کرد. این کنترلر DualSense نام دارد و با قابلیت‌های تازه‌ای به بازار می‌آید.
۱۳۹۹/۱/۲۰

سونی هنوز ظاهر پلی استیشن ۵ را به نمایش نگذاشته است، اما بالاخره ساعاتی پیش از طراحی کنترلر کنسول نسل بعدی خود با نام DualSense رونمایی کرد. طراحی دوآل‌سنس بزرگ‌ترین تغییری است که در تاریخ ۲۵ ساله کنسول‌های این غول ژاپنی در ظاهر کنترلرهای پلی استیشن اعمال می‌شود.

کنترلر جدید PS5 از داخل نیز تغییرات نسبتا بزرگی داشته است. این کنترلر از سیستم جدیدی به نام بازخورد هپتیکی استفاده می‌کند که جایگزین فناوری قدیمی رامبل شده و تریگرهای انطباقی دارد که می‌تواند میزبان مقاومت تریگرها را با توجه به شرایط بازی تغییر دهد. دوآل‌سنس برای اولین بار میکروفن داخلی دارد و از درگاه USB-C برای شارژ استفاده می‌کند.

دکمه Share در این دسته جای خود را به دکمه جدیدی به نام Create داده که به بازیکنان اجازه می‌دهد محتواهای خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. سونی وعده داده که با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه اطلاعات بیشتری را در این رابطه به اشتراک بگذارد.

image

علاوه بر این، برخی از دکمه‌های دوآل‌سنس نیز در مقایسه با دوآل‌شاک ۴ تغییراتی داشته است؛ برای مثال دکمه پلی استیشن به شکل لوگوی این برند در آمده و دیگر حالت دایره‌ای ندارد. تریگرها هم طراحی زاویه‌دارتری پیدا کرده‌اند که تفاوت آن‌ها با کنترلرهای نسل قبلی قابل لمس است.

سایر قابلیت‌های دوآل‌شاک ۴ همچنان در دوآل‌سنس حفظ شده است؛ برای نمونه، تاچ‌پد وسط کنترلر و نوارهای نوری دستگاه به این نسل هم آمده اما نوارهای نوری ظاهرا به جای جلوی کنترلر به سمت راست و چپ تاچ‌پد منتقل شده است. افزون بر این، سونی جایگاه دکمه‌های خود را به شکل قرینه در دوآل‌سنس رعایت کرده تا دکمه‌های D-pad در بالا و استیک‌های آنالوگ در پایین قرار بگیرند.

جزئیات بیشتر درباره دوآل‌سنس از جمله قیمت یا رنگ‌های بیشتر این کنترلر هنوز اعلام نشده است. انتظار می‌رود که با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه پلی استیشن ۵ در اواخر سال جاری میلادی این اطلاعات نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. دوآل‌شاک ۴ اولین بار در زمان عرضه با قیمت ۵۹ دلار به بازار آمد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)