خانهاخبار
روش پنهانی فعال­‌سازی حالت 96 هرتزی برای گلکسی S20

روش پنهانی فعال­‌سازی حالت 96 هرتزی برای گلکسی S20

سری S20 گلکسی یک روش پنهانی برای فعال‌سازی نمایشگر 96 هرتزی دارد. به عبارت دیگر، سامسونگ در بخش رزولوشن و نرخ تازه‌سازی تصویر یک پیشنهاد میان‌رده دارد.
۱۳۹۹/۱/۱۹

یکی از گلایه‌های کاربران مجموعه گوشی‌های هوشمند گلکسی S20 عدم امکان تغییر بین 120 هرتز و WQHD+ (3.200 * 1.440) بوده که تقریبا تمام دیوایس­‌های 120 هرتزی رقیب از حالت 90 هرتز هم پشتیبانی می‌کنند. حال متوجه شدیم که سامسونگ راه‌حلی را برای تعدادی از S20 ها ارائه کرده است.

تغییر “Settings.System.min_refresh_rate”     به “Settings.System.peak_refresh_rate” نرخ رفرش 96 را به همراه دارد.

متوجه نشدید ؟ جای نگرانی نیست چون ما با زبان برنامه‌نویسی صحبت نمی‌کنیم و در ادامه مسیر آسان‌تر را برای شما آماده کردیم.

به محض افشای وجود حالت پنهانی 96 هرتز برای S20  یک توسعه‌دهنده در گیت‌هاب با نام SatySatsZB یک برنامه open-source که S20RefreshRateControl نام دارد را عرضه کرد .

هر دو روش به شما اجازه می‌دهند تا تنظیمات نمایشگر S20  خود را برروی 48 هرتز قرار دهید. البته از نظر مصرف باتری تغییر چشمگیری در پی نخواهد داشت. در طرف دیگر، حالت 96 هرتزی تعادلی بهتر بین راندمان روان و عمر باتری بوجود می‌آورد.

متاسفانه این تنظیمات به رزولوشن FHD+ محدود می‌شوند که شباهت زیادی با تصویر 120 هرتز دارد.

چرا سامسونگ این تنظیمات را مخفی کرده است ؟

تردید سامسونگ در ارائه رزولوشن 96 هرتزی مشخص نیست اما تا یک ماه پس از معرفی سری گلکسی S20  کسی از وجود این حالت خبر نداشت.

شایعه دیگری وجود دارد که سامسونگ در حال کار برروی گزینه‌ای جایگزین برای WQHD+ است. بدین دلیل که این کمپانی کره‌ای یک هدف جاه‌طلبانه دارد و آن هم پشتیبانی از 120Hz/1440p است.

image

 

هرچه نرخ تازه‌سازی تصویر بالاتر باشد، رضایت کاربر در هر نوع نمایشگر حتی پنل‌های موبایلی را بهمراه دارد. بیشترین لذت را هم بازی‌خورها خواهند برد.

در پایان اضافه کنیم که فروش مجموعه گوشی­‌های گلکسی S20  باوجود نمایشگر برتر ، فروش چشمگیری نداشته و درحقیقت از انتظارات پائین‌تر است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)