خانهاخبار
نبرد تراشه‌های میان‌رده‌ها: Kirin 820 5G در برابر اسنپدراگون 765G

نبرد تراشه‌های میان‌رده‌ها: Kirin 820 5G در برابر اسنپدراگون 765G

با معرفی آنر 30S و رونمایی از چیپست Kirin 820 5G حالا زمان آن رسیده تا این تراشه قدرتمند را با همتای کوآلکامی آن یعنی اسنپدراگون 765G مقایسه کنیم.
۱۳۹۹/۱/۱۷

چیپست Kirin 820 5G یکی از جدیدترین میان‌رده‌های هوآوی است که از نسل پنجم ارتباطات پشتیبانی می‌کند. این پردازنده هفته پیش همزمان با رونمایی از آنر 30S معرفی شد و یکی از قدرتمندترین تراشه‌های این غول چینی است. در این مطلب می‌خواهیم مقایسه‌ای میان Kirin 820 5G و اسنپدراگون 765G داشته باشیم تا ببینیم این دو محصول در مقایسه با یکدیگر چگونه عمل می‌کنند.

image

پردازنده مرکزی

چیپست Kirin 820 5G تراشه‌ای ۷ نانومتری است که یک هسته اصلی از نوع کورتکس A76 با سرعت کلاک ۲.۳۶ گیگاهرتز، سه هسته عملکردی از نوع کورتکس A76 با سرعت ۲.۲۲ گیگاهرتز و چهار هسته بهینه با سرعت ۱.۸۴ گیگاهرتز دارد.

اسنپدراگون 765G هم تراشه‌ای ۷ نانومتری است که یک هسته اصلی به نام کریو ۴۷۵ از نوع کورتکس A76 با سرعت کلاک ۲.۴ گیگاهرتز، یک هسته کریو ۴۷۵ گلد از نوع کورتکس A76 با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته کریو ۴۷۵ سیلور از نوع کورتکس A55 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز دارد.

اگر صرفا هسته‌ها را با هم مقایسه کنیم می‌توانیم ببینیم که Kirin 820 5G پردازنده‌ای قوی‌تر دارد چون از چهار هسته کورتکس A76 برخوردار است اما اسنپدراگون 765G فقط دو هسته کورتکس A76 دارد. اما اگر بخواهیم بررسی دقیق‌تر و فنی‌تری داشته باشیم می‌توانیم به بنچمارک زیر رجوع کنیم.

image
image

همان طور که می‌بینید Kirin 820 5G امتیاز بسیار بالاتری نسبت به اسنپدراگون 765G ثبت کرده است.

image

امتیازات بنچمارک آنتوتو هم نتایج متفاوتی را نشان نمی‌دهد چرا که Kirin 820 5G در آن امتیاز ۱۳۰٫۰۸۰ و اسنپدراگون 765G در آن امتیاز ۱۰۴٫۲۲۳ را کسب کرده است.

پردازنده گرافیکی

پردازنده گرافیکی Kirin 820 5G مالی G57 است که شش هسته دارد در حالی که پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 765G آدرنو ۶۲۰ در نظر گرفته شده است. مطابق نتایج بنچمارک آنتوتو، مالی G57 با کسب امتیاز ۱۱۶٫۵۱۶ توانسته عملکرد بهتری نسبت به آدرنو ۶۲۰ نشان دهد که امتیاز ۹۲٫۵۳۶ را کسب کرده است.

image

در آزمون بعدی آنتوتو، پردازنده گرافیکی Kirin 820 5G با کسب امتیاز ۱۱۹٫۸۳۹ توانسته اوپو رینو ۳ پرویی را پشت سر بگذارد که با اسنپدراگون 765G امتیاز ۹۳٫۹۷۷ را به ثبت رسانده است. همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، آنر 30S نه فقط در بخش CPU و GPU بلکه در سایر بخش‌ها هم رینو ۳ پرو را پشت سر گذاشته است.

image

سایر

هر دو چیپست مورد بحث در بخش ارتباطات از شبکه‌های مستقل و غیرمستقل پشتیبانی می‌کنند. اسنپدراگون 765G بلوتوث ۵ دارد در حالی که Kirin 820 5G از بلوتوث ۵.۱ بهره می‌برد. چیپست Kirin 820 5G در بخش GPS از سیستم NavIC پشتیبانی نمی‌کند در حالی اسنپدراگون 765G این سیستم را در خود جای داده است.

جمع‌بندی

چیپست Kirin 820 5G قطعا یکی از قدرتمندترین تراشه‌های هوآوی است که هیچ پردازنده میان‌رده‌ای از کوآلکام نمی‌تواند در برابر آن قد علم کند. با این حال، بعید نیست که کوآلکام در آینده چیپست میان‌رده تازه‌ای معرفی کند که بتواند Kirin 820 5G را پشت سر بگذارد. کوآلکام معمولا خیلی زود تراشه‌های جدید خود را معرفی می‌کند و مسئولان این شرکت مطمئنا منتظر نخواهند ماند تا تراشه هوآوی کاری کند که آن‌ها حرفی برای زدن نداشته باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)