خانهاخبار
استفاده از موقعیت مکانی گوشی‌های همراه در آمریکا

استفاده از موقعیت مکانی گوشی‌های همراه در آمریکا

پس از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان برخی دولت‌ها برای بررسی چگونگی شیوع آن در کشور از موقعیت مکانی ‌گوشی‌ها استفاده کرده و شیوع آن را بررسی می‌کنند. اکنون در آمریکا نیز از چنین روشی استفاده می‌شود.
۱۳۹۹/۱/۱۱

استفاده از رهیابی موقعیت مکانی از طریق تلفن همراه برای کنترل کووید-۱۹، روز به روز تبدیل به امری عادی گشته وبه نظر می رسد آمریکا نیز به این جرگه پیوسته. منابع وال استریت ژورنال می گویند، سیاست مداران ایالتی و محلی، داده های تلفن همراه را از طریق تبلیغات به منظور برنامه‌ریزی و پاسخ سریع به همه گیری ویروس کرونا استفاده می کنند. این اطلاعات کمک می کند تا هرکجا که تجمعی توسط مردم صورت گرفته و همین طور شهروندانی که در خانه مانده‌اند و از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری می کنند بررسی و شناسایی شود. هدف این طرح ایجاد پورتالی برای جمع‌آوری اطلاعات در ۵۰۰ شهر آمریکاست. به گفته CDC تحرک کووید-۱۹؛ با هماهنگی کارشناسان دانشگاه هاروارد، جان هاپکینز، پرینستون و چندی دیگر، از طریق شبکه اطلاعات بررسی می‌شود.

image

فعلا کاخ سفید و CDC هیچ واکنشی به این اظهارات نشان نداده‌اند. این کار انجام اقدامات بعدی را تسهیل می‌کند، مثلا منع کردن مردم از مراجعه به پارک‌ها یا یافتن مشاغلی که به دستورات عمل نکرده و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در عین حال و هم‌زمان با این موضوع، نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی افزایش پیدا کرده است. در حالی که داده‌ها نباید کسی را شناسایی کنند ولی هنوز هم نگرانی‌هایی برای سواستفاده وجود دارد. تلاش برای مبارزه با کرونا ممکن است عواقب ناخواسته‌ای داشته باشد به خصوص اگر بعداز پایان این همه گیری هنوز هم ادامه داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)