خانهاخبار
تولید رو به افزایش آیفون 12 و تامین ­کنندگان نگران از میزان خرید

تولید رو به افزایش آیفون 12 و تامین ­کنندگان نگران از میزان خرید

شرکای تامین­ کننده اپل خود را برای کاهش سفارشات آماده میکنند.
۱۳۹۹/۱/۷

 

یک مقدمه کوتاه:

  • این احتمال وجود دارد که آیفون  5G تقاضایی کمتر از آنچه که مورد انتظار است داشته باشد.
  • تامین­ کنندگان آیفون کاهش سفارشات خرید را پیشبینی میکنند.
  • شرکت ­ها بدنبال کاهش نیروی کار خود هستند.

 

بنظر میرسد کارخانه­ های اپل در چین ظرفیت تولید آیفون جدید را تا پائیز افزایش دهند اما نگرانی اصلی از زنجیره تامین نیست بلکه از کاهش تقاضا برای دیوایس ­های جدید است.

یک مقام رسمی در یکی از شرکت­ های طرف قرارداد اپل که کار Assemble آیفون­ ها را انجام میدهد اظهار کرد: " سفارشات اپل در 3 ماهه منتهی به مارچ در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته 18% کاهش داشته است." وی در ادامه اضافه کرد که افزایش تولید آیفون  5Gبا تاخیر مواجه شده اما این تاخیر دلیلی بر عرضه دیرهنگام گوشی­ های جدید نخواهد بود.

image

 

ظاهرا Apple نگران اینست که شیوع جهانی کورونا ویروس بر میزان تقاضای برخی از بازارهای اصلی گوشی پرچمدار جدیدش تاثیر بگذارد.

"هیچکس راجع ­به کمبود نیروی انسانی یا تجهیزات (در چین) صحبت نمیکند. بلکه همه میخواهند بدانند آیا میزان تقاضا در آمریکا و اروپا بالا خواهد بود ... در حال حاضر تمرکز برروی میزان تقاضای کاربران ایالات متحده و قاره سبز قرار دارد."

بنا به اظهار یک منبع آگاه، یکی از تامین­ کنندگان نمایشگر اپل انتظار کاهش سفارشات از سوی آن شرکت را دارد. این شرکت برنامه ارسال حدود 70 میلیون نمایشگر آیفون تا پایان سال جاری را داشت اما اکنون تارگِت خود را بیش از 17% کاهش داده و به 58 میلیون واحد بسنده کرده است.

image

از آنجایی که ویتنام و مالزی به دلیل کوروناویروس محدودیت­ های شدیدی را اعمال کرده­ اند این امکان وجود دارد که اپل نیروی انسانی خود در کارخانه تولیدی ­واقع در ویتنام را کاهش دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)