خانهاخبار
مورد انتظار ترین فیلم‌های 2020

مورد انتظار ترین فیلم‌های 2020

بدون شک سال 2020 را باید یک سال طلایی در صنعت سینما نامید.
۱۳۹۹/۱/۵

سال 2019 برای عاشقان سینما یک سال تمام‌عیار بود. ما در این سال شاهد فیلم‌هایی بی‌نظیر مانند انتقام جویان  پایان بازی بودیم. فیلمی که علاوه بر امتیازات بالای دریافت کرده توسط منتقدان بزرگ و سایت‌های معتبر سینمایی توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم جهان را که در اختیار آواتار جیمز کامرون بود را به دست آورد یا حتی در همین سال به فیلم فوق‌العادهٔ جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس و بازی اغواکننده خواکین فینیکس اشاره نمود. بدون شک سال 2020 در عرصهٔ سینمایی چیزی کمتر از سال قبل ندارد و امسال نیز باید منتظر عرضهٔ فیلم‌های جذاب و البته نوآور زیادی باشیم. در این مطلب سعی داریم به چند فیلم مورد انتظار در سال 2020 اشاره ‌کنیم.

Trolls World Tour

کارگردان: Walt Dohrn, David P. Smith

ستارگان: Anna Kendrick, Justin Timberlake, Jamie Dornan, Sam Rockwell, Rachel Bloom, Anderson.Paak

اولین عنوان فهرستمان را با یک پویانمایی ساخت کمپانی دریم ورک شروع می‌کنیم. اگر بینندهٔ قسمت اول این فیلم بوده باشید به یاد خواهید آورد که‌ ترول‌ها درنهایت با کمک موسیقی با غول‌ها دوست شدند. در این قسمت ترول‌ها می‌فهمند که‌ ترول‌های متفاوتی وجود دارند و هرکدام از آن‌ها از یک نوع موسیقی خاص بهره می‌برند که دراین‌بین یکی از این گروه‌ها سعی دارد با سبک موسیقی خود بر موسیقی گروه‌های دیگر پیروز شود. قسمت جدید پویانمایی ترول‌ها قرار است دوشنبه 25 فروردین در سینماهای امریکا اکران شود که البته با توجه به قضیه کرونا این تاریخ به تعویق بیفتد.


image


Scoob!

کارگردان: Tony Cervone

ستارگان: Zac Efron, Amanda Seyfried, Gina Rodriguez, Frank Welker, Will Forte, Mark Wahlberg

بازهم پویانمایی ولی این بار این‌یکی فرق می‌کند. بدون شک اسکوبی را اکثر انیمیشن دوستان می‌شناسند. سگ باهوش و البته انسان‌دوست. کمپانی وارنر که به‌اندازهٔ دیزنی درفروش پویانمایی‌های اختصاصی‌اش خوب عمل نمی‌کند این بار تصمیم گرفته با یک پویانمایی رنگ و لعاب‌دار به جنگ دیزنی برود. وارنر در این پویانمایی سعی دارد به پشتوانهٔ حافظهٔ طرفدارانش و البته یک داستان جذاب بتواند طرفداران خود را به سینماها بکشاند. تاریخ انتشار رسمی این پویانمایی در سینماها به 26 اردیبهشت موکول شده است.

image

The SpongeBob Movie: Sponge on the Run

کارگردان: Tim Hill

ستارگان: Tom Kenny, Fagerbakke, Clancy Brown, Rodger Bumpass, Carolyn Lawrence, Mr. Lawrence

شرمنده ولی بازهم یک پویانمایی اما یکی از بهترین آن‌ها. بدون شک تمام دنیا حتی ایرانی‌ها هم باب اسفنجی را دیده‌اند. بدون شک باب اسفنجی روی لب بسیاری از بزرگ‌سالان لبخند نشانده است حال فکر کنید با طرفداران اصلی خود یعنی کودکان و نوجوانان چه می‌کند. داستان باب اسفنجی جدید در مورد پیدا شدن نیزه سه‌شاخهٔ دریاها توسط باب و دوستش پاتریک و سفر آن‌ها به آتلانتیک است. تاریخ انتشار این پویانمایی جمعه 2 خردادماه هست.

image

Artemis Fowl

کارگردان: Kenneth Branagh

ستارگان: Judi Dench, Josh Gad

این بار نوبت به یک فیلم جذاب با زمینه‌های فانتزی با بازی جودی دنچ می‌رسد. این ترکیب کارگردان و دو بازیگر این فیلم پیش از این در فیلم Murder on the Orient Express در سال گذشته نیز تکرار شد وتوانست نظر منتقدان را به خود جلب کند. در مورد داستان این فیلم اطلاعات زیادی در دسترس نیست. این فیلم قرار است در تاریخ 9 خرداد اکران خود را در سینماهای امریکا آغاز خواهد کرد.

image



Wonder Woman 1984

کارگردان: Patty Jenkins

ستارگان: Gal Gadot, Chris Pine, Kristen Wiig

سال 1984 است و دنیا در کشمکش دو ابرقدرت شرق و غرب گیرکرده است. دراین‌بین زن شگفت‌انگیز که حالا برای مردم شناخته‌شده است تبدیل به تهدیدی برای شوروی شده است. بدون شک زن شگفت‌انگیز یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ است. قسمت اول این فیلم توانست در امریکای شمالی 418 میلیون دلار بفروشد و درمجموع فروش جهانی خود را به فراتر از یک میلیارد دلار در دنیا برساند. در این قسمت دوباره شاهد حضور کریس پاین خواهیم بود که ظاهراً برخلاف تفکر همه که فکر می‌کردند در قسمت قبلی فیلم جان خود را ازدست‌داده است زنده است و دوباره در این فیلم به ایفای نقش خواهد پرداخت. تاریخ اکران این فیلم در امریکا به 16 خرداد موکول شده است.

image

Greyhound

کارگردان: Aaron Schneider

ستارگان: Tom Hanks, Elisabeth Shue, Stephen Graham, Lee Norris, Rob Morgan

بدون شک دیدن دوبارهٔ تام هنکس در یک فیلم مربوط به جنگ جهانی دوم چیز عجیبی نیست چراکه پیشتر تام هنکس را در فیلم نجات سرباز رایان به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ظاهرشده بود. این بار تام هنکس نقش فرمانده ناو جنگی سگ شکا ری خاکستری یا همان greyhound را بر عهده دارد. این فیلم بر اساس یک داستان تاریخی ساخته‌شده است که دران این ناو جنگی توسط قایق‌های المانی تا اقیانوس اطلس دنبال می‌شود و درنهایت باعث ایجاد یکی از حماسی‌ترین نبردهای جنگ جهانی دوم می‌شود. تاریخ اکران این فیلم 23 خرداد تعیین‌شده است.

image

Soul

کارگردان: Pete Docter

ستارگان: Jamie Foxx, Tina Fey, John Ratzenberger, Daveed Diggs

بازهم یک پویانمایی اما این بار از کمپانی خوش‌نام و فوق‌العادهٔ پیکسار که رکورد دریافت بیشترین اسکار پویانمایی بلند را تابه‌حال در اختیار دارد. داستان این پویانمایی دربارهٔ یک معلم موسیقی است . زمانی که قرار است برایش یک اتفاق بزرگ بیفتد ناگهان از دنیا می‌رود و بین دنیای مرگ وزندگی گیر می‌افتد. به نظرمی رسد با توجه به موضوع جذاب این پویانمایی از همین‌الان بایدخودمان را برای شنیدن نام این انیمیشن به عنوان برنده در رقابت‌های بزرگ سینمایی اماده کنیم. تاریخ اکران این پویانمایی سینمایی 30 خردادماه است.

image

Top Gun: Maverick

کارگردان: Joseph Kosinski

ستارگان: Tom Cruise, Jennifer Connelly, Jon Hamm, Val Kilmer, Jay Ellis, Miles Teller, Monica Barbaro

31 سال از اکران اولین قسمت این فیلم می‌گذرد ولی هنوز هم بسیاری ان را به یاد می آورند. بسیاری top gun را یک سکوی پرتاب برای تام کروز می‌دانند. اکنون ماوریک با بازی تام کروز که روزی برای هدایت یکی از جت‌های نیروی هوایی ایلات متحده امریکا با دوستان خود رقابت سختی داشت خود تبدیل به یکی از فرماندهان و خلبانان قابل و حرفه‌ای نیروی هوایی تبدیل‌شده است. به گفتهٔ سازندگان این فیلم اکثر صحناتی که از جت‌ها استفاده شده را خود  بازیگران فیلم انجام داده اند البته در این فیلم از جنگنده‌های حرفه‌ای مانند F-14 یا F-35 استفاده‌شده است. این فیلم در تاریخ 6 تیر اکران خودش را در سینماهای امریکا آغاز خواهد کرد.

image

Free Guy

کارگردان: Shawn Levy

ستارگان: Ryan Reynolds, Taika Waititi, Jody Comer, Joe Keery, Lel Rel Howery

خیلی از ما هنگامی‌که سرگرم بازی کردن هستیم دوست داریم خود را به‌جای یکی از شخصیت‌های بازی قرار دهیم. فیلم آقای آزاد این ایده جذاب را استفاده کرده و دنیای جذاب و کامپیوتری را روایت می‌کند که هیچ‌چیزش شبیه دنیای عادی نیست. اکثر ما عادت داریم اگر در فیلمی اسم رایان رینولدز را بشنویم بگوییم این فیلم . فیلم خوبی است. بدون شک داستان جذاب و همچنین استفاده از بازیگر بااستعداد و محبوبی چون رایان رینولدز این فیلم را به یک فیلم پرفروش تبدیل خواهد کرد. تاریخ اکران این فیلم 13 تیرماه است.

image

Ghostbusters: Afterlife

کارگردان: Jason Reitman

ستارگان: Carrie Coon, Finn Wolfhard, Mckenna Grace, Paul Rudd

اولین چیزی که با شنیدن نام این فیلم به یا می‌آوریم بازی خوش ساختی با همین نام است. البته کمپانی‌های زیادی نظیر آمازون یا نتفلیکس بارها اقدام به ساخت سریالی با این مضمون کردند ولی هر بار این تلاش‌ها با شکست مواجه شده است اما این بار قضیه فرق می‌کند. به‌جای ساخت سریال ان دست به ساخت فیلم سینمایی ان زدند. از داستان این فیلم اطلاعات زیادی در دسترس نیست. البته این فیلم از گروه بازیگری بسیار مجربی استفاده می‌کند که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان پاول راد بازیگر نقش مرد مورچه‌ای اشاره نمود. تاریخ اکران این فیلم 20 تیر امسال است.

image

Tenet

کارگردان: Christopher Nolan

ستارگان: John David Washington, Elizabeth Debicki, Aaron Taylor-Johnson, Robert Pattinson, Kenneth Branagh, Michael Caine, Himesh Patel

به‌احتمال‌زیاد فلسفی‌ترین و پرمعنی تریم فیلم سال 2020 همین فیلم TENET ساختهٔ کریستوفر نولان خواهد بود. نولان که پیش‌ازاین با ساخت فیلم‌هایی نظیر میان ستاره‌ای و یا تلقین سبک جدیدی را به سینما معرفی کرده بود این بار با فیلم TENET پس از چهار سال به سینماها بازخواهد گشت. موضوع این فیلم مشخص نیست اما می‌توان حدس زد دوباره مضمونی دربارهٔ زمان خواهد داشت. گفتنی است این فیلم پرخرج‌ترین فیلم نولان تا به امروز بوده است. بازیگراصلی این فیلم درواقع یک ورزشکار آمریکایی است چراکه پیش‌ازاین نولان گفته بود برای این فیلم به بازیگری سریع و باقدرت بدنی بالا نیاز داریم. هرچه که هست باید دید این فیلم جدید نولان توان جذب تماشاگران به سینماها را خواهد داشت یا خیر. تاریخ اکران عمومی این فیلم 27 تیرماه است.

image

The French Dispatch

کارگردان: Wes Anderson

ستارگان: Timothée Chalamet, Frances McDormand, Tilda Swinton, Léa Seydoux, Benicio Del Toro, Saoirse Ronan, Murray, Jeffrey Wright, Owen Wilson

مگر می‌شود از کارگردانان بزرگ سینما صحبت کرد و نام وس اندرسون را نیاورد. کارگردان فیلم‌های بزرگی چون آقای روباه و یا هتل بزرگ بوداپست این بار تصمیم گرفته با استفاده از ستاره‌های جوان سینما فیلمی با ته‌مایه‌های طنز بسازد. داستان این فیلم همچنان نامشخص است. تاریخ اکران این فیلم 3 مرداد امسال تعیین‌شده است.

image

Jungle Cruise

کارگردان: Jaume Collet-Serra

ستارگان: Dwayne Johnson, Emily Blunt, Édgar Ramírez, Jack Whitehall, Jesse Plemons, Paul Giamatti

شاید باید دواین جانسون را یکی از پول‌سازترین بازیگران مرد هالیوودی در دههٔ اخیر نام داد. دیزنی بافهم این موضوع در فیلم فانتزی جدیدش از این بازیگر در کنار بازیگر خوش‌چهره و دوست‌داشتنی امیلی بلانت استفاده کرده. دقیقاً نمی‌دانیم داستان این فیلم چه چیزی است اما می‌دانیم قرار است دیزنی یک افسانهٔ تمام‌عیار را برایمان روایت کند. تاریخ اکران این فیلم 3 مرداد امسال تعیین‌شده است.

image

Morbius

کارگردان: Daniel Espinosa

ستارگان: Jared Leto, Jared Harris, Adria Arjona, Matt Smith, Tyrese Gibson

این باریک فیلم از کامیک بوک های اسپایدرمن منتهی به ساخت سونی. شاید موربیوس شخصیتی به بزرگی ونوم نباشد آما تعجبی ندارد که وقتی ابرقهرمان‌ها صرفاً سهم مارول شود و سونی هم از ضدقهرمانی مانند ونوم پول خوبی به جیب می‌زند پس تعجبی ندارد که پای یک ضدقهرمان دیگر را به دنیای سینما بازخواهد کرد. داستان این فیلم به‌احتمال‌زیاد روندی مانند ونوم را در پیش می‌گیرد و به‌جای اینکه روی منفی موربیوس را ببینیم روی خوب و قهرمان محور ان را خواهیم دید. تاریخ اکران این فیلم 10 مردادماه تعیین‌شده است.

image

Peter Rabbit 2: The Runaway

کارگردان: Will Gluck

ستارگان: James Corden, Rose Byrne, Domhnall Gleeson, David Oyelowo, Elizabeth Debicki

نوبتی هم که باشد نوبت یک‌لایو اکشن است. درست است قسمت اول این فیلم را بارها و بارها از تلویزیون بخش کرده‌اند. هرچند قسمت اول این فیلم اصلاً امتیاز بالایی را دریافت نکرد اما بازهم می‌توان از آن به‌عنوان یک فیلم سینمایی وقت پرکن خوب  نام برد. داستان این فیلم همچنان نامشخص است. تاریخ اکران این فیلم 17 مرداد تعیین‌شده است.

image

The King's Man

کارگردان: Matthew Vaughn

ستارگان: Harris Dickinson, Ralph Fiennes, Aaron Taylor-Johnson, Gemma Arterton, Matthew Goode, Charles Dance, Daniel Brühl, Stanley Tucci, Djimon Hounsou

بار اولی که اسم این فیلم را برای 2020 شنیدم تعجب کردم. تا جایی که یادم هست در همین 6 سال پیش دو فیلم با همین عنوان و اتفاقا با همین موضوع منتهی در زمان حال ساختند. شاید تغییر زمان حوادث فیلم از زمان حال به 50 یا 60 سال پیش خیلی جذاب نرسد. از همین‌الان هم می‌توان در مورد برخورد تماشاگران با این فیلم را حدس حدس هایی  زد. به‌هرحال باید منتظر 28 شهریور بمانیم و ببینیم عملکرد این فیلم در گیشه چه طور خواهد بود.

image

Godzilla vs. Kong

کارگردان: Adam Wingard

ستارگان: Millie Bobby Brown, Kyle Chandler, Rebecca, Brian Tyree Henry

شاید ایدهٔ وارنر برای راه‌اندازی دنیای سینمایی به نام دنیای هیولاها برای فروش بیشتر و همچنین مقابله هرچه بیشتر با دیزنی دارد کم‌کم کار می‌کند. فیلم‌هایی که از این پروژه بیرون آمدند همگی فیلم‌هایی پرفروش و پرطرفداری شدند. حال به نظرمی‌رسد وارنر برای سود بیشتر بدش نمی اید دوتا از خطرناک‌ترین هیولاهای تاریخ را به جان هم بیاندازد و پول بیشتری به جیب بزند. به نظرمی‌رسد ایدهٔ گودزیلا علیه کونگ کاملاً جواب دهد. داستان این فیلم مشخص نشده است. تاریخ اکران رسمی این فیلم 30 آبان امسال تعیین‌شده است.

image

No Time To Die

کارگردان: Cary Fukunaga

ستارگان: Daniel Craig, Ralph Fiennes, Rami Malek, Naomie Harris, Lea Seydoux, Ben Whishaw, Rory Kinnear, Jeffrey Wright, Ana de Armas, Lashana Lynch

مگر می‌شود که عاشق سینما باشید و جیمز باند را نشناسید. ابتدا قرار بود بیست و پنجمین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند بدون ستارهٔ این فیلم‌ها یعنی دنیل کرگ ساخته شود اما با اعتراض شدید هواداران به این موضوع سونی بازهم مجبور شد دوباره از وی دعوت کند تا دراین فیلم به ایفای نقش بپردازد. دربارهٔ داستان هم‌فکر نمی‌کنیم چیز جدیدی رخ دهد و داستان دوباره پیرامون همان اتفاقات قبلی خواهد بود. تاریخ اکران این فیلم 5 آذر امسال است.

image

A Quiet Place Part II

کارگردان: John Krasinski

ستارگان: Emily Blunt, Noah Jupe, Millicent Simmonds, Cillian Murphy, Djimon Hounsou

بدون شک باید لقب  ترسناک‌ترین فیلم سال را به فیلم یک جای ساکت قسمت دوم اهدا کنیم. قسمت اول این فیلم ان چنان حس ترس را خوب انتقال می‌داد که تمام منتقدان خود را به تحسین وادار کرد. در قسمت دوم قرار است ادامهٔ داستان از تلاش یک مادر دلسوز برای نجات دو فرزندش از دست هیولایی وحشی شروع شود. بدون شک یک جای ساکت دارای مؤلفه‌های مثبت زیادی برای جذب مخاطبان به سالن‌های سینما است. حال باید صبر کنیم و ببینیم که در عمل تماشاگران چه واکنشی به این فیلم نشان می‌دهند. تاریخ اکران این فیلم قرار بود 1 فروردین باشد که با توجه موضوع کرونا فعلاً اکران ان تا زمان نامعلومی به عقب انداخته‌شده است.

image

Mulan

کارگردان: Niki Caro

ستارگان: Yifei Liu, Jet Li, Donnie Yen, Gong Li

خیلی‌ها پویانمایی مولان را دیده‌اند. بدون شک مولان یکی از زیباترین پویانمایی‌های ساخت دیزنی بود و البته از معدود پویانمایی‌هایی که فضای ان و قهرمانانش به‌جای کاراکترهای چشم آبی و موبلوند از آسیایی‌های چشم مشکی ورزمی کار بودند. حال دیزنی در طی پروژه‌ای که چند سال است شروع کرده و طی ان اقدام به ساخت فیلم‌های سینمایی از روی پویانمایی‌های قدیمی‌اش کرده. دیزنی این بار به سراغ مولان رفته. بدون شک اقبال تماشاگران از این فیلم به‌ویژه خود چینی‌ها چشمگیر خواهد بود. قرار بود تاریخ اکران این فیلم 8 فروردین باشد که بازهم به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده است.

image

Black Widow

کارگردان: Cate Shortland

ستارگان: Scarlett Johansson, Florence Pugh, David Harbour, Rachel Weisz

مگر می‌شود انتقام جویان را دید و عاشق شخصیت بیوهٔ سیاه نشد. زنی توانمند خطرناک و البته مهربان. باید به این اقرار کنم که بعد از مرگ بیوهٔ سیاه در انتقام جویان پایان بازی واقعاً کمی از این فیلم بدم آمد. مدیران مارول بعدازاینکه دیدند چقدر هواداران برای ساخت یک فیلم مستقل از بیوهٔ سیاه هرروز از آن‌ها درخواست می کردند سرانجام تصمیم به ساخت چنین فیلمی گرفتند. بیوهٔ سیاه دومین فیلم از فاز دوم پروژه‌های سینمایی مارول است. متأسفانه اطلاعاتی در مورد داستان این فیلم در دسترس نیست اما یقیناً می‌توان گفت این فیلم نیز همانند فیلم‌های دیگر مارول جذاب و دیدنی خواهد بود. اگر از طرفداران اسکارلت جوهانسون و فیلم‌های مارول هستی باید تا روز 12 اردیبهشت صبر کنید.

image

Minions: The Rise of Gru

کارگردان: Kyle Balda, Brad Abelson

ستارگان: Pierre Coffin

نوبتی هم که باشد نوبت یونیورسال است تا با رو کردن پویانمایی زیبا و فوق جذاب مینیون ها وارد کارزار شلو غ 2020 شود. در قسمت اول مینیون‌ها آنقدر جذاب و دلربا بود که توانست گیشه‌ها را به آتش بکشد. حال قرار است در قسمت دوم مینیون ها و صاحب جدیدشان گرو خود را به‌عنوان خلاف‌کاران جدید و فوق توانمند به دنیا معرفی کنند. مینیون ها طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند و این همان چیزی است که یونیورسال روی ان حساب بازکرده است. تاریخ اکران این فیلم 13 تیرماه تعیین‌شده است.

image

البته این تمام فیلم‌های 2020 نبود. تعداد فیلم‌ها بسیار زیاد است و ما فقط توانستیم به شاخص‌ترین آن‌ها اشاره‌کنیم البته که فیلم‌هایی مانند اترنالز با بازی آنجلینا جولی یا فیلم زنی در پنجره با بازی ‌ایمی آدامز و فیلم‌های شاخص دیگری نیز وجود دارند که متأسفانه وقت ما برای پرداخت به آن‌ها کم است بااین‌حال امیدواریم سال 2020 مانند سال 2019 یکی از سال‌های طلایی سینما لقب بگیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Sina

۱۳۹۹/۱/۵
مشکلتون با ما مو بلوند و چش آبی چیه :/