خانهاخبار
مقایسه مک بوک ایر 2020 با مک بوک پرو 2019؛ کدم یک قدرتمندتر است؟

مقایسه مک بوک ایر 2020 با مک بوک پرو 2019؛ کدم یک قدرتمندتر است؟

اپل به تازگی از نسل جدید مک بوک ایر خود رونمایی کرده است.
۱۳۹۹/۱/۵

اپل سال گذشته، از نسل جدید مک بوک پرو خود رونمایی کرد و برای اولین بار بود که پردازنده چهار هسته‌ای و پنل تاچ بار، به صورت همزمان روی محصول پایه قرار گرفت. در حالی که منوی تاچ بار یک شگفتی به حساب می‌آید، اما گذشتن از پردازنده چهار هسته‌ای تا حد زیادی بی انصافی به حساب می‌آید و همین ارتقاء سخت‌افزاری، تفاوت‌های زیادی را ایجاد خواهد کرد. دقیقا اتفاقی که برای نسل جدید مک بوک ایر اتفاق افتاده است.

Macbook Air 2020 اپل به پردازنده چهار هسته‌ای مجهز شده و چنین تغییری، باعث شده تا قدرت آن تا حد چشمگیری افزایش پیدا کند. در این مطلب می‌‌خواهیم مقایسه‌ای میان مک بوک پرو 2019 و مک بوک ایر 2020 به عمل آوریم. با جی اس ام همراه باشید.

پیش از آنکه وارد این مقایسه شویم، بیایید با هم نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری دو دستگاه بیاندازیم. نکته جالب توجه اینجاست که در وب سایت اپل، از نسل دهم پردازنده Core i5 اینتل نام برده شده و این در حالی است که در سایت Intel، اثری از این موضوع دیده نمی‌شود!

در وب سایت اینتل، پردازنده چهار هسته‌ای موبایل با توان 1.10 گیگاهرتز آورده شده، اما اطلاعاتی در مورد پردازنده چهار هسته‌ای با قابلیت بوست شدن تا 3.5 گیگاهرتز به چشم نمی‌خورد.

مدل پایه مک بوک پرو 2019 به پردازنده Core i5-8257U با توان 1.4 گیگاهرتز مجهز بود که امکان بوست شدن تا 3.9 گیگاهرتز را دارا بود. حال بیایید با هم نگاهی به تفاوت‌های این دو پردازنده بیاندازیم و ببینیم که کدام یک، توانایی پیروزی در این نبرد را داراست.

image

 

همان طور که مشاهده می کنید، مک بوک ایر 2020 توانسته تا مک بوک پرو 2019 را در عملکرد تک هسته‌ای پشت سر بگذارد، اما توانایی رقابت با آن در قسمت چند هسته‌ای را دارا نیست. این بدان معناست که برای کارهای سنگین و فعالیت‌های زیاد پردازنده، مک بوک پرو همچنان بهترین گزینه به حساب می‌آید. اما این باعث نمی‌شود که چیزی از ارزش‌های مک بوک ایر 2020 کم شود. چرا که این محصول حدودا 200 دلار از مک بوک پرو ارزان تر بوده و وزن آن نیز سبک‌تر است و از طرف دیگر، همان میزان رم و حافظه داخلی SSD را در اختیار کاربر می‌گذارد.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌ها در مقام مقایسه مک بوک ایر 2020 و مک بوک پرو 2019، این است که دیگر نیاز نیست کاربران برای انجام کارهای روزمره خود، به محصولات گران قیمت پناه ببرند. به این ترتیب تصمیم نهایی با شماست. اگر کارهای روزمره مانند وبگردی، کار با نرم‌افزارهای آفیس یا مالی یا مواردی این چنینی را در سر می‌پرورانید، مک بوک ایر 2020 گزینه مناسبی برای شما به حساب می‌آید. اما برای انجام کارهای سنگین مانند کارهای گرافیکی، رندر، ادیت فیلم یا انجام بازی‌های روز، باید مک بوک پرو را انتخاب کنید.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)