خانهاخبار
نتایج حیرت انگیز بنچمارک آیپد های 2020

نتایج حیرت انگیز بنچمارک آیپد های 2020

بازهم اپل و باز هم غافل گیری؛ ظاهرا سلطه اپل بر بازار تبلت ها پایانی ندارد.
۱۳۹۸/۱۲/۲۹

روز گذشته اپل همه را غافل گیر کرده و آیپد های خود را برای سال 2020 معرفی کرد. آیپد های جدید در سایزهای 11  اینچی و 12.9 اینچی تولید شده‌اند. امروز مدل 11 اینچی این محصول مورد بررسی ANTUTU قرار گرفته و توانسته از آن سر بلند بیرون بیاید. قابل  ذکر است که پردازنده مورد استفاده در آیپد های جدید از نوع A12Z است که قدرت فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشته‌اند.

فقط کافی است بدانید که پردازنده استفاده شده در ایفون 11 از 6 هسته پردازشی و 4 هسته گرافیکی استفاده می کند و در مورد ایپدهای سال گذشته که از پردازنده A12X بهره می‌بردند از هشت هسته پردازشی و هفت هسته ی گرافیکی استفاده شده است اما این میزان در A12Z با افزایش یک هسته در بخش گرافیکی به ترکیب 8+8 رسیده است. این مقایسه برای این که پردازنده  A12Z را قوی ترین پردازنده اپل تا امروز بنامیم کافی به نظر می رسد.

اما انچه که در انتوتو تست شده  مدل 11 اینچی ایپد است که از 6 گیگابایت رم استفاده میکند. این میزان 2 گیگابایت بیشتر از ایپدهای سال های گذشته است. ایپدهای اپل از آخرین نسخه  IOS یعنی شماره  13.4 استفاده می کنند. همچنین ایپدهای جدید از 128 گیگابایت حافظه  داخلی پایه بهره می‌برند .

image

اما در مورد بنچمارک ها باید اضافه کنیم تفاوت آن چنانی بین امتیازهای ایپد جدید و قدیم وجود ندارد اما نکته قابل توجه در این بین این است که قدرت گرافیکی ایپدهای جدید حدود 9 درصد از ایپدهای سال گدشته قوی تر است. برای درک این نکته کافی است بدانید ایپدهای سال گذشته به عنوان غول های گرافیکی تمام عیاری محسوب می شدند.


image

اما حیرت انگیزترین قسمت تست ایپد جدید به امتیاز کلی آن بر می گردد جایی که ایپد  جدید امتیازی فراتر از 700.000 هزار کسب می کند. این امتیاز بیش از 100.000 هزار بیشتر از امتیاز اسنپدراگون 865 است. با این امتیاز به نظر می رسد رقبای اپل هچنان راه پر پیچ و خمی برای رسیدن به اپل درپیش دارند. در پایان به نظر می رسد ایپد هارا باید کماکان به عنوان سلاطین مطلق بازار تبلت ها خطاب کنیم.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

erfan

۱۳۹۹/۱/۱
تبلت فقط سرفیس

Saleh

۱۳۹۸/۱۲/۲۹
البته بعد سرفس مایکروسافت