خانهاخبار
اپل آی‌پد پروهای جدید خودش را معرفی کرد

اپل آی‌پد پروهای جدید خودش را معرفی کرد

آی‌پد از همان ابتدا با استقبال از سمت خریداران مواجه شد و اکنون شاهد حضور نسل‌های جدید و بسیار پیشرفته‌تر از این تبلت‌های دوست داشتنی هستیم.
۱۳۹۸/۱۲/۲۸

اپل خانواده آی پدهای خودش را به روز کرد. عضوهای جدید تبلت‌های اپل یک آی پد پرو با اندازه صفحه نمایش 12.9 اینچی است که در حقیقت نسل چهارم تبلت‌های 12.9 اینچی اپل به حساب می‌آید و یک تبلت 11 اینچی با نام آی پد پرو 11 اینچی که نسل دوم تبلت‌های 11 اینچی پرو اپل است.

image

 

بارزترین به روزرسانی در این آی پدهای جدید در سیستم دوربین آن‌ها به کار گرفته شده است. آی پد پروهای جدید اپل اکنون به سیستمی شبیه به دوربین آیفون 11 مجهز شده‌اند. این سیستم جدید دوربین از دو لنز تشکیل شده که یکی همانند نسل قبلی به سنسوری 12 مگاپیکسلی مجهز شده و اندازه دهانه دیافراگمش برابر f1/8 است. لنز دوم که در حقیقت لنزی جدید برای آی پدها به حساب می آید سنسور 10 مگاپیکسلی دارد و برای گرفتن عکس ‌های اولتراواید به کمک دستگاه می‌آید و اندازه دهانه دیافراگمش f/2.4 است. هر دو لنز توانایی این را دارند که با رزولوشن 4K و 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری انجام دهند.

با وجود این جذابترین بخش سیستم جدید دوربینی این آی پدهای جدید لنز اولتراوایدشان نیست. اپل به صورت رسمی از سخت افزار اسکنر LiDAR در این آی پدها رونمایی کرد که بیش از پیش نشان می‌دهد که اپل چه علاقه زیادی به واقعیت افزوده دارد.

image

اسکنر لیدار یک سنسور تایم آو فلایت است که به کمک پرتاب لیزر فاصله اشیاء را از سنسور تشخیص می‌دهد. این سنسور معمولا برای ترسیم دقیق شکل سطح زمین در برنامه‌های نقشه‌برداری یا در خودروهای بدون سرنشین استفاده می‌شود. در آی پد پرو این سنسور در کنار دو دوربین دیگر و سنسورهای حرکتی فعالیت می‌کند تا برای تمام برنامه‌های واقعیت افزوده اندازه گیری دقیقی داشته باشد.

image

در بخش سخت افزار اپل برای آی پد پرو جدید خودش از چیپ A12Z استفاده کرده که پردازنده‌ای 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی جدید 8 هسته‌ای را روی خودش دارد و طراحی بهبود یافته‌ای در سیستم دفع حرارت و کنترل عملکرد دارد که اپل ادعا می‌کند از بسیاری لپ‌تاپ‌ها عملکرد بهتری دارد.

آی پد پرو جدید با مدل پایه 128 گیگابایتی عرضه می‌شود و امکان خریداری حافظه‌های 256، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی را هم دارید.

یکی دیگر از ویژگی‌های آی پد پروهای 2020 اپل پشتیبانی آن‌ها از مجیک کیبورد جدید است. این صفحه کلید جدید اپل با کمک لولایی که دارید به آی پد پرو اجازه می دهد تا 130 درجه در هر زاویه ای قرار بگیرد. علاوه بر این صفحه کلید مجیک بوک به نور پس زمینه و پشتیبانی از درگاه USB-C مجهز است که به شما امکان می‌دهد در حالی که از آی پد پرو استفاده می‌کنید و درگاهش درگیر نیست آن را شارژ کنید. با وجود این مهمترین ویژگی این صفحه کلید جدید تجهیز آن به ترک پد است و با نرم افزار جدید نمایشگر موس اکنون به صورت یک دایره کوچک نمایش داده می‌شود که اکنون به صورت خودکار به جزئیات نرم افزاری که می‌رسد روی آن‌ها قفل می‌کند تا انتخابشان آسان‌تر باشد.

image

این آی پدهای جدید اکنون به سیستم میکروفون جدیدی هم مجهز شده‌اند. اکنون روی این دستگاه‌ها به 5 میکروفون با کیفیت استدیویی برای تماس و ضبط صدا مجهز هستید. این سیستم میکروفون دقیقا شبیه آن چیزی است که روی لپ تاپ مک بوک پرو 16 اینچی پیاده شده. سیستم صوتی مانند قبل به 4 اسپیکر در گوشه‌های تبلت مجهز است که بر اساس سمت و سویی که تبلت را دست می‌گیرید صدا برای هر کدام بهینه می‌شود.

دوربین در قاب جلویی مانند نسل قبل سنسور 7 مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/2.2 دارد که با رزولوشن فول اچ دی و 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری می‌کند. به علاوه سیستم تشخیص چهره را هم اینجا داریم که برای باز کردن قفل دستگاه با چهره کاربر استفاده می‌شود.

در بخش ارتباط نیز با محصولی کامل و تمام عیار روبرو هستید. بلوتوث نسخه 5، جی پی اس و درگاه تایپ سی از بخش‌های ارتباطی این تبلت هستند. نسخه LTE با پشتیبانی از eSIM برای این تبلت در نظر گرفته شده.

image

اپل در بخش باتری ادعا کرده که هر دو تبلت از 10 ساعت شارژ پشتیبانی می‌کنند در عین حال که از شارژ سریع پاور دلیوری هم پشتیبانی می‌کنند.

آی پد پرو 11 اینچی با قیمت پایه 799 دلار برای نسخه وای فای و قیمت 949 دلار برای نسخه LTE با حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه می‌شود در حالی که نسخه 12.9 اینچی برای نسخه پایه وای فای با 999 دلارو برای نسخه LTE با 128 گیگابایت حافظه داخلی 1149 دلار قیمت گذاری شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجتبی

۱۳۹۸/۱۲/۲۹
فکر میکنم عالی باشه