خانهاخبار
وجود آیفون 9 پلاس در کد iOS 14 تایید شد

وجود آیفون 9 پلاس در کد iOS 14 تایید شد

بر اساس اطلاعاتی که از کد iOS 14 به دست آمده، ظاهرا در کنار آیفون 9 قرار است دستگاه بزرگ‌تری به نام آیفون 9 پلاس عرضه شود تا هر دوی آن‌ها جایگزین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس باشند.
۱۳۹۸/۱۲/۲۸

وب‌سایت 9to5Mac با بررسی کدهای منبع iOS 14 به اطلاعات جدیدی درباره سری جدید تلفن‌های هوشمند اپل دست یافته‌اند. این وب‌سایت می‌گوید کوپرتینویی‌ها علاوه بر آیفون ۹ در حال کار روی دستگاه دیگری به نام آیفون ۹ پلاس هستند که در مجموع هر دوی آن‌ها قرار است جایگزین آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس شوند. علی‌رغم شایعاتی که پیرامون وجود دستگاهی ۴.۷ اینچی در زنجیره تامین اپل وجود داشت، این نخستین باری است که مدرک دیگری از وجود یک موبایل بزرگ‌تر در کنار آیفون ۹ خبر می‌دهد.

ما پیش‌تر می‌دانستیم که آیفون ۹ تلفنی ارزان‌تر از پرچمداران اصلی اپل خواهد بود که نمایشگری ۴.۷ اینچی با نمایشگر LCD، دکمه هوم و تاچ آیدی خواهد داشت. اکنون بر اساس اطلاعاتی که در کد iOS 14 کشف شده، باید منتظر آیفون جدیدی در کنار آیفون ۹ باشیم. این دستگاه ظاهرا اندازه‌ای بزرگ‌تر از آیفون ۹ دارد در نتیجه می‌تواند آیفون ۹ پلاس نام بگیرد. از آن‌جایی که آیفون ۹ با شباهت بالا به آیفون ۸ تولید می‌شود و قرار است جایگزین آیفون ۸ شود، پس منطقی است که مثل همان خانواده دو عضو داشته باشد.

شواهد نشان می‌دهد که این دو دستگاه از تراشه A13 بایونیک، یعنی همان تراشه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو، استفاده می‌کنند. با این حساب، سری آیفون ۹ برای کسانی که همچنان در حال استفاده از آیفون ۶ یا آیفون ۷ هستند گزینه جذابی خواهد بود، چون این دسته از افراد در عین صرف هزینه کمتر می‌توانند به توان پردازشی مشابهی دسترسی پیدا کنند.

آیفون‌های جدید اپل دارای دکمه هومی مشابه آیفون ۷ و آیفون ۸ خواهند بود. این یعنی دکمه هوم آن‌ها بخش متحرک ندارد و در عوض از موتور تپتیکی استفاده می‌کند که کلیک‌ها را شبیه‌سازی کرده و خطاهای سخت‌افزاری را کاهش می‌دهد. این دو گوشی برای کاهش هزینه‌ها به جای سیستم احراز هویت فیس آیدی از تاچ آیدی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، قابلیت اسکن تگ‌های NFC و استفاده از اپل پی و Express Transit نیز در این دستگاه‌ها قرار داده شده است.

گفتنی است نام آیفون ۹ و آیفون ۹ پلاس هنوز به طور رسمی تایید نشده و باید منتظر اعلام اخبار رسمی بمانیم. انتظار می‌رود آیفون ۹ یا همان آیفون SE 2 در بهار امسال و احتمالا همزمان با انتشار iOS 13.4 معرفی شود. دیگر محصولی که پیش‌بینی‌ها از معرفی قریب‌الوقوع آن خبر می‌دهند آیپد پرو جدید است که احتمالا چهار مدل خواهد داشت که در واقع شامل دو مدل ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی با پشتیبانی از وای فای یا سلولار است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)