خانهاخبار
فرانسه اپل را به پرداخت 1.23 میلیارد دلار جریمه محکوم کرد

فرانسه اپل را به پرداخت 1.23 میلیارد دلار جریمه محکوم کرد

مقامات قضایی فرانسه اپل را به خاطر رفتارهای ضدرقابتی در بازار به پرداخت مبلغ هنگفت 1.23 میلیارد دلار جریمه محکوم کرده، هرچند اپل می‌خواهد این حکم را به دادگاه تجدیدنظر ببرد.
۱۳۹۸/۱۲/۲۷

حدود یک ماه از جریمه ۲۷.۴ میلیون دلاری اپل توسط آژانس حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان فرانسه گذشته، اما حالا رویترز می‌گوید فرانسه دوباره اپل را به خاطر رفتار ضد-رقابتی ۱.۲۳ میلیارد دلار جریمه کرده است. این تصمیم به دنبال سال‌ها بررسی و تحقیق اتخاذ گردیده و گفته شده که مدارکی دال بر زدوبندهای غیرقانونی در شبکه توزیع این شرکت و همچنین سو استفاده از وابستگی اقتصادی فروشندگان مستقل کشف شده است.

این جریمه به طور خاص دو فروشنده عمده اپل یعنی Tech Data و Ingram Micro را هدف قرار داده که با اپل به توافق رسیده و تضمین داده بودند که با یکدیگر رقابت نکنند. این رابطه موجب تثبیت قیمت‌ها شده و حالا هر دو را مشمول پرداخت جریمه کرده است. Tech Data باید ۸۶ میلیون دلار و Ingram Micro باید ۷۰ میلیون دلار خسارت بپردازند.

اپل در صحبت با خبرگزاری CNBC این تصمیم فرانسه را «دلسردکننده» خطاب کرد. این شرکت مدعی شده که رای صادره مربوط به رخدادهای بیش از یک دهه پیش است و سی سال سابقه قانونی فعالیت شرکت‌هایی را نادیده می‌گیرد که حضور خود را در این کشور بر مبنای همین اصول بنا کرده‌اند و حالا باید منتظر تبعات زیادی باشند. اپل می‌گوید آن‌ها شدیدا مخالف این رای هستند و می‌خواهند آن را به دادگاه تجدیدنظر ببرند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)