خانهاخبار
کرونا عامل ثبت رکورد تعداد کاربران آنلاین استیم شد

کرونا عامل ثبت رکورد تعداد کاربران آنلاین استیم شد

تعطیلی مراکز مختلف شهری و ماندن مردم در خانه باعث شد بسیاری به سراغ پلتفرم‌های گیمینگ روی بیاورند و در نتیجه استیم توانست برای اولین بار بیش از 20 میلیون کاربر آنلاین همزمان داشته باشد.
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

بر اساس اطلاعات منتشره در وب‌سایت استیم، این پلتفرم گیمینگ با رسیدن به پیک تعداد ۲۰٫۳۱۳٫۴۵۱ کاربر به بالاترین تعداد کاربر آنلاین همزمان در طول تاریخ فعالیت خود دست یافت. این نخستین باری است که بیش از ۲۰ میلیون نفر به صورت همزمان در استیم آنلاین شده و از این میان ۶.۴ میلیون نفر مشغول بازی بوده‌اند.

رکورد قبلی با رقم ۱۹ میلیون چند ماه پیش به دست آمده بود و این پلتفرم مدام در حال افزایش تعداد کاربران خود بود. با این حال، دستیابی به این رکورد تاریخی در نوع خود جالب و سرعت طی این مسیر حائز توجه است.

هفته گذشته بازی خاصی بر روی سرویس استیم عرضه نشد، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که علت افزایش تعداد کاربران این سرویس به خاطر توصیه‌های عمومی مبنی بر ماندن در خانه و خودداری از حضور در سطح شهرها به خاطر شیوع ویروس کرونا بوده است. کاربران استیم عمدتا از بازی‌هایی مثل Counter-Strike: Global Offensive استقبال کرده‌اند که تعداد کاربران همزمان آن در طول آخر هفته به ۱٫۰۲۴٫۸۴۵ نفر رسیده است. در رتبه‌های بعدی Dota 2 و PUBG قرار گرفته‌اند که در بیشترین حالت به ترتیب ۷۰۱٫۶۳۲ و ۵۱۵٫۰۵۰ نفر کاربر همزمان آنلاین داشته‌اند.

سرعت گسترش ویروس کرونا در بسیاری از نقاط دنیا کاهش پیدا نکرده و این احتمال وجود دارد که تعداد کاربران استیم از این هم بیشتر شود. شهردار نیویورک اخیرا در فرمانی تعطیلی کافه‌ها، سینماها و کنسرت‌ها را از روز سه‌شنبه اعلام کرد و رستوران‌ها نیز صرفا به منظور ارائه غذای بیرون‌بر قادر به فعالیت هستند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۱۲/۲۷
فقط dota2 اریم میزنیم.