خانهاخبار
جمع بندی کلیه شایعات پیرامون اپل واچ 6

جمع بندی کلیه شایعات پیرامون اپل واچ 6

در این مطلب می‌خواهیم کلیه شایعات و حرف و حدیث‌هایی که در مورد Apple Watch 6 مطرح شده را با هم مرور کنیم.
۱۳۹۸/۱۲/۲۵

به نظر نمی‌رسد که نسل بعدی اپل واچ، تا پیش از فصل پاییز و همزمان با رونمایی از آیفون‌های 2020، به دنیای تکنولوژی معرفی شود. اما مدت هاست که شایعات زیادی پیرامون قابلیت‌ها و تغییرات آن در رسانه‌های خبری مطرح می‌شود. 

ما در این مطلب، کلیه قابلیت‌هایی که به عنوان شایعات برای اپل واچ 6 در نظر گرفته شده را برای شما عزیزان جمع آوری کرده‌ایم. با جی اس ام همراه باشید تا آنها را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

طراحی اپل واچ 6

از عرضه اولین نسل از اپل واچ در سال 2014 تا به حال، به غیر از تغییرات جنس بدنه، ابعاد و رنگ بندی بندها، تغییر خاصی در طراحی آن شاهد نبوده‌ایم. به نظر نمی‌رسد که امسال نیز شاهد تغییر در زبان طراحی این محصول باشیم.

شایعاتی پیرامون واچ فیس‌هایی با حالت دایره‌ای شکل، سال هاست که در رسانه‌های خبری مطرح می‌شود. برخی رقبای اپل واچ مانند گلکسی واچ سامسونگ، از طراحی دایره‌ای شکل برخوردار هستند و جای تعجبی نیست اگر اپل، چنین سبکی را برای اپل واچ نیز ارائه نماید.

چندی است که کوپرتینویی‌ها، پتنت‌هایی مبنی بر ساعت هوشمندی با نمایشگر دایره‌ای را به ثبت رسانده‌اند. اما ارائه پتنت‌های مختلف، دلیلی برای تبدیل شدن آنها به مدل اصلی نیست.

تغییری این چنینی، نیاز به بازسازی سخت‌افزار و نرم‌افزار به صورت همزمان دارد که همین موضوع، کار سختی را برای مهندسان و طراحان اپل در بر دارد. به همین دلیل، به نظر نمی‌رسد که 2020، سال مناسبی برای اعمال چنین تغییری باشد.

image

 

واچ فیس جدید، بدون فروشگاه

اپل واچ در حال حاضر، به واچ‌ فیس‌های زیادی که به عنوان Complications از آنها یاد می‌شود، مجهز است. این واچ فیس‌ها از کاراکترهای متحرک دیزنی گرفته تا علائم آب و هوا، زینت بخش ساعت هوشمند اپل هستند. اما تا این لحظه، اپل به شرکت‌ها و توسعه دهندگان مختلف، اجازه ساخت واچ فیس‌های سوم شخص را نداده است.

بر اساس گزارشی که اخیرا توسط وب سایت 9to5Mac منتشر شده، ظاهرا کوپرتینویی‌ها قصد دارند تا اجازه به اشتراک گذاری واچ فیس‌ها را به کاربران بدهند. این موضوع از کدهای نسخه آزمایشی سیستم عامل منتشر نشده iOS 14 کشف شده است.

اپل همچنین قابلیت انتخاب واچ فیس از میان Shared Album‌ها را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. به این ترتیب اعضای خانواده قادر خواهند بود تا تصاویری را به Shared Album اضافه نموده و شما از این عکس‌ها به عنوان واچ فیس روی اپل واچ خود استفاده کنید.

همچنین به نظر می‌رسد که در watchOS 7 شاهد Tachymeter جدیدی باشیم که امکان اندازه گیری سرعت و مسافت را دارا خواهد بود.

در نهایت، ممکن است امکان انتخاب حالت International در قسمت واچ فیس‌ها در اختیار کاربران قرار گیرد که با برگزیدن آن، می‌توانید پرچم کشورهای مختلف را به عنوان واچ فیس در اختیار داشته باشید.

image

 

اپلیکیشن Fitness جدید

ثبت و ضبط فعالیت‌های ورزشی از ابتدا به عنوان هسته اصلی اپل واچ به حساب آمده است. امسال نیز به نظر می‌رسد که شرکت اپل، این روند را ادامه خواهد داد. طبق گزارش Mac Rumors، اهالی کوپرتینو در حال کار روی اپلیکیشن مستقل Fitness هستند که به احتمال زیاد، جایگزین نرم افزار Activity خواهد شد و بر خلاف آن، تنها به ثبت و ضبط فعالیت‌های ورزشی نمی‌پردازد. بلکه کلیپ‌های آموزشی را نیز در اختیار کاربر قرار داده و به این ترتیب، فعالیت‌های ورزشی وی را وارد دنیایی جدید خواهد کرد.

در حال حاضر، اپلیکیشن‌هایی در این زمینه برای اپل واچ وجود دارد، اما نرم‌افزار پیش فرض که توسط اپل تولید شده و روی واچ او اس قرار گیرد، باعث می‌شود تا اکثر آنها کنار زده شده و کاربران به سراغ این اپلیکیشن جدید بروند. به نظر می‌رسد که این نرم‌افزار برای آیفون و اپل تی وی نیز به صورت رایگان در دسترس قرار گیرد.

مسئولان وب سایت Mac Rumors گزارش داده‌اند که هیچ گونه مدارکی دال بر خرید‌های درون برنامه‌ای مشاهده نشده است. اما این موضوع نمی‌تواند دلیلی برای عدم ارائه سرویس‌های اشتراکی مانند اپل موزیک باشد.

image

 

قابلیت پایش خواب کاربران

به نظر می‌رسد که 2020، سالی است که اپل واچ به ویژگی پایش خواب مجهز خواهد شد. اگر استحضار داشته باشید، اپل در سال 2017 کمپانی Beddit که به تولید سنسورهای پایش خواب معروف بود را خریداری کرد و از آن زمان، شایعاتی مبنی بر چنین قابلیتی در اپل واچ بر سر زبان‌ها افتاد. یکی از کاربران وب سایت Mac Rumors در ماه اکتبر سال قبل، قسمت مربوط به Sleep را در اپ استور و در اپلیکیشن از پیش نصب شده Alarm مشاهده کرد و از آن زمان تا به حال، این ویژگی از قسمت مربوطه حذف شده است.

اپلیکیشن‌هایی برای پایش خواب کاربر هم اکنون در اپ استور دیده می‌شوند. اما یکی از بزرگترین معضلات اپل در این بخش، مصرف باتری اپل واچ است. بسیاری از مدل‌های ساعت هوشمند اپل در صورت استفاده نرمال، حدودا یک روز و نیم دوام می‌آورند. اما چنین قابلیتی نیازمند مانیتور کردن فعالیت‌های کاربر در هنگام خواب است. به این ترتیب مصرف باتری دستگاه به طرز محسوسی بالاتر خواهد رفت . در نهایت بد نیست بدانید که کمپانی‌هایی مانند Fitbit و سامسونگ، چند سالی است که چنین قابلیتی را روی محصولات خود قرار داده‌اند.

قابلیت‌های بیشتر در حوزه سلامت

حتی اگر اپل واچ سری 6 به اپلیکیشن پایش خواب مجهز نباشد، باز هم اپل به گسترش فعالیت‌های خود در حوزه سلامت به وسیله اپل واچ ادامه خواهد داد.

یکی از مهم ترین قابلیت‌های اپل واچ نسل بعد، امکان اندازه گیری سطح اکسیژن خون (SPO2) است. بد نیست بدانید که ساعت هوشمند اپل در حال حاضر، چنین کاری را از طریق مانیتورینگ ضربان قلب و ارسال نوتیفیکیشن‌های هشدار به کاربر انجام می‌دهد.

برای فعال شدن چنین قابلیتی، به سنسوری جدید (Pulse Oximeter) نیاز خواهد بود. اما ممکن است که مهندسان اپل، چنین کاری را به کمک سنسورهای موجود در این ساعت هوشمند، انجام داده و به سخت‌افزار جدیدی نیاز نباشد. بد نیست بدانید که اپل واچ در حاضر، هدر رفت اکسیژن خون را ضمن فعالیت کاربر از طریق جی پی اس و سنسور ضربان قلب در اپلیکیشن Acitivty محاسبه می‌کند.

برخی شایعات دیگر نیز حاکی از آن است که ویژگی محاسبه گلوکز و فشار خون نیز به نسخه بعدی اپل واچ اضافه خواهد شد.

کنترل فرزندان برای والدین

در کدهای آی او اس 14، همچنین مدارکی دال بر ابزاری برای کنترل فرزندان یافت شده است. به این ترتیب والدین فرزندان قادر خواهند بود تا دو اپل واچ را به صورت همزمان روی آيفون خود ثبت کرده و به این ترتیب، اپل واچ کودکان خود را کنترل نمایند. همچنین با این قابلیت، پدران یا مادران قادر خواهند بود تا بدون نیاز به خرید آیفون برای فرزندان خود، ساعت هوشمند اپل را به آنها هدیه دهند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)