خانهاخبار
بازارهای ارز دیجیتال چطور تحلیل می شوند؟

بازارهای ارز دیجیتال چطور تحلیل می شوند؟

افرادیکه در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند در کنار شناخت راهکارهای خرید و حفظ ارزهای دیجیتال باید بتوانند وضعیت بازار را تحلیل کنند.
۱۳۹۸/۱۲/۲۴

تریدرهای حرفه‌ای کار سرمایه گذاری خود را به شانس و اقبال واگذار نمی‌کنند، بلکه می‌کوشند با یادگیری انواع تحلیل ارز دیجیتال نسبت به روندهای بازار آگاهی پیدا کنند و تصمیم‌های بهتری بگیرند. اگر به خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال علاقه دارید یا تصمیم دارید به عنوان یک تازه‌کار وارد دنیای رمز ارز بشوید شاید این مطلب برای شما جالب باشد.

تحلیل چیست و به چه کسی تحلیل‌گر می گویند؟

توانایی تعریف و تشریح ساختار یک پدیده در کنار درک سیستم و راهکارهای بکار بردن آن تحلیل نامیده می‌شود. تحلیل‌گر کسی است که به روندهای گذشته بازار توجه می‌کند و سعی می‌کند با درک صحیح از وضعیت فعلی بازار آینده را پیش‌بینی کند.

تحلیل نیاز به کلی نگری و توجه چند جانبه به یک موضوع دارد. یک تحلیل‌گر توانمند تغییرات بازار را پیش از وقوع شناسایی کرده و پیش از دیگران نسبت به تغییرات، رفتار خود را اصلاح می‌کند. در اختیار داشتن تحلیل درست تصمیم‌گیری را ساده‌تر می‌کند.

چند نوع تحلیل وجود دارد؟

image

 

به طور کلی دو دسته تحلیل در اختیار داریم:

  1. تحلیل تکنیکال (technical analaysis)

این تحلیل از جدول و نمودار کمک می‌گیرد تا تغییرات قیمت بازار در گذشته را بررسی کند و بر این اساس برای آینده بازار برنامه ریزی کند. این تحلیل برای انواع کالاهای ارزشمند موجود در بورس اوراق بهادر و تمام ارزهای دیجیتال قابل بررسی است.

وفاداران به این نوع تحلیل اعتقاد دارند اطلاعات و ارقام دروغ نمی‌گویند و از آن‌ها می‌توان برای کاهش ریسک بازار استفاده کرد.

البته نباید فراموش کرد در کنار عوامل تکنیکالی و روند بازار عوامل دیگری هم روی بازار ارزهای دیجیتال اثر می‌گذارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان عوامل بنیادی یا فاندامنتال نام برد.

چه عواملی روی تحلیل تکنیکال اثر می گذارند؟

image

 

سه عامل اصلی روی تحلیل تکنیکال اثر می‌گذارند:

  • مهم‌ترین اصل تحلیل تکنیکال توجه نوسانات قیمت‌ها است

همه عوامل مختلفی که در بازار اثر می‌گذارند را باید در تحلیل تکنیکال در نظر گرفت و تاثیر آن در قیمت‌ها در بازار انعکاس می‌یابد.

بررسی هر عامل خارجی که روی قیمت‌ها اثر خواهند داشت و تعیین نقش آن در روند بازار و بررسی شکل تاثیر این عوامل بر عهده تحلیل‌گر بازار است.

  • به تکرار تاریخ اعتقاد دارند

روانشناسی بازار روی قیمت‌ها اثرگذار است. اگر بازار نگاه مثبتی به روندها داشته باشد امکان افزایش قیمت‌ها وجود خواهد داشت. همچنین آنچه یک‌بار در بازار رخ داده بار دیگر هم ممکن است اتفاق بی‌افتد. از این رو تغییرات بازار را پیگیری می‌کنند و آن را با اتفاق‌های مشابهی که درگذشته رخ داده مقایسه می‌کنند، در صورت مشاهده تشابه به این نتیجه می‌رسند که ممکن است اتفاقات گذشته تکرار شود و بر این اساس بازار را پیش‌بینی می‌کنند.

  • روند قیمت ها ثابت است

آن‎ها بر این باور هستند که تغییر قیمت‌ها در یک روند ثابت رخ می‌دهد. بازار آشفته قابل پیش‌بینی نیست اما اگر نوسانات مارکت با ترند بازار هماهنگ باشد پیش‌بینی قیمت‌ها یک امر طبیعی خواهد بود.

به این ترتیب بی‌نظمی‌های بازار یک امر اتفاقی و محدود به شمار می‌آید که روندها را به هم می‌ریزد اما در شرایط نرمال روندها یکسان هستند و تکرار می‌شوند.

 

  1. تحلیل فاندامنتال(fundamental analaysis)

این تحلیل به بررسی عوامل تغییر در بازار می‌پردازد، عواملی مثل وضعیت اقتصادی، اجتماعی،سیاسی و جنگ‌ها حتی بیماری‌های همه‌گیر همگی روی بازار تاثیر می‌گذارند.

هنگام مبادله هر رمز ارز باید همه عواملی که روی بازار اثر می‌گذارند را بررسی کرد و نسبت به اثرگذاری هرکدام از رمزارزها آن‎ها را سنجید و در نهایت با در نظر گرفتن تحلیل‌های تکنیکال قابل اتکا تصمیم گیری کرد.

تحلیل‌گر حرفه‌ای بعد از دریافت سیگنال از هر خبری سریعا تاثیر آن در بازار را مد نظر قرار می‌دهد و تصمیم‌گیری می‌کند.

اتفاقی مثل شیوع جهانی ویروس کرونا یک عامل فاندامنتال است که بروی قیمت‌ها تاثیر مستقیم داشته است.

آیا تحلیل بازار ارز دیجیتال قابل یادگیری است؟

بله خواندن جداول و نمودارها نیاز به تخصص و مهارت دارد که برای فراگیری آن باید آموزش ببینید، اما آنچه از آموزش هم مهم‌تر است تجربه خواهد بود. تجربه بزرگترین یاری دهنده یک تریدر است که به او در تصمیم‌گیری صحیح کمک می‌کند.

تریدرها معمولا بعد از اینکه دانش و تخصص لازم را به دست آوردند یک استراتژی برای خود تدوین می‌کنند و بر اساس آن پیش می‌روند.

خیلی مهم است که به استراتژی خود پایبند باشید و هر از چند گاهی فاکتورهای اصلی آن را بررسی کنید تا در صورت نیاز استراتژی خود را به روز کنید.

نتیجه گیری

برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال لازم است دید مناسبی از بازار در اختیار داشت و آینده تغییرات را پیش بینی کرد. تحلیل یک فرآیند دقیق است که این امکان را برای تریدرها فراهم می‌آورد.

تحلیل‌گر بر اساس پارامترهای فاندامنتال و بررسی نمودارها وضعیت آتی بازار را پیش‌بینی می‌کند. تحلیل‌ها در دو دسته تکینکال و فاندامنتال قابل بررسی هستند.

کوین نیک به عنوان دستیار شما در نیای ارزهای دیجیتال این امکان را فراهم آورده تا بتوانید در اسرع وقت و به ساده‌ترین شکل ممکن هر ارزدیجیتالی که دوست دارید را بخرید یا به فروش برسانید.

کلیه مراحل این فرآیند به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد که نیاز به صرف وقت برای ساعات اداری و حضور اپراتورها را به صفر می‌رساند. اگر قصد خرید ارز دیجیتال را دارید می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در اغلب ساعت‌های شبانه روز در ارتباط باشید یا به صورت مستقل به سایت مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید.

استفاده از تحلیل های ارزهای دیجیتال و انجام ترید نیاز به شناخت درست و کافی این بازار دارد،لذا مسئولیت معاملات برعهده خود شخص بوده و آکادمی بازار بیت کوین در سود و زیان شما دخیل نخواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)