خانهاخبار
بیل گیتس دیگر در هیئت مدیره مایکروسافت حضور نخواهد داشت

بیل گیتس دیگر در هیئت مدیره مایکروسافت حضور نخواهد داشت

امروز رسما اعلام شد که بیل گیتس از سمت خود در هیئت مدیره مایکروسافت کناره‌گیری کرده تا فعالیت‌های رسمی این فعال بشردوستانه در شرکت مایکروسافت به‌کلی به پایان برسد.
۱۳۹۸/۱۲/۲۵

بیل گیتس امروز رسما اعلام کرد که از هیئت مدیره دو شرکت مایکروسافت و برکشایر هتوی کناره‌گیری می‌کند. این دو سمت تنها نقش‌های مدیریتی باقی‌مانده گیتس بودند، اما او حالا می‌خواهد تمام تمرکز خود را به فعالیت‌های بشردوستانه معطوف کند. گیتیس قرار است مطابق همیشه بر وضعیت بهداشت جهانی، توسعه، آموزش و مبارزه با تغییرات اقلیمی تمرکز داشته باشد.

بیل گیتس در ۱۹ سالگی یعنی در سال ۱۹۷۵ به همراه پل الن مایکروسافت را تاسیس کرد. او تا اوایل دهه ۲۰۰۰ مدیرعامل این شرکت بود، اما بعدا این سمت را به استیو بالمر واگذار کرد. گیتس سال‌ها به عنوان معمار ارشد نرم‌افزاری مایکروسافت به ایفای نقش ادامه داد، اما از سال ۲۰۱۴ به بعد صرفا به عنوان عضو هیئت مدیره این شرکت فعالیت می‌کرد.

مدیرعامل کنونی مایکروسافت، ساتیا نادلا، می‌گوید:

افتخار و مزیتی شگرف شامل حال من شد تا بتوانم در طول این سال‌ها با بیل کار کنم و از او یاد بگیرم. بیل شرکت ما را با این باور پایه‌گذاری کرد که نیروی نرم‌افزار را دموکراتیزه کند و اشتیاقی برای حل سخت‌ترین چالش‌های جامعه به وجود آورد. [حالا] مایکروسافت و دنیا به خاطر [تلاش‌های] او به جای بهتری تبدیل شده‌اند. هیئت مدیره از رهبری و بینش بیل بهره‌مند شده است. و مایکروسافت [همچنان] از مشاوره و اشتیاق فنی او برای پیشبرد محصولات و خدمات خود استفاده خواهد کرد. من از بابت دوستی با بیل سپاس‌گزارم و به دنبال کار در کنار او خواهم بود تا هدفی را محقق کنیم که همان توانمندسازی تک‌تک افراد و سازمان‌ها برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر در سراسر دنیاست.

هیئت مدیره مایکروسافت پس از ترک بیل گیتس ۶۴ ساله همچنان ۱۲ عضو خواهد داشت که شامل جان تامپسون، راید هافمن، هیو جانستون، تری لیست-استول، ساتیا نادلا، ساندرا پیترسون، چارلز اسکارف، آرن سورنسون، جان استنتون، پدمسری واریور، پنی پریتزکر و اما والمزلی است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امین

۱۳۹۸/۱۲/۲۵
بشر دوستانه؟ خیلی خننده داره
کل ثروت افریقا رو بالا کشیده بعد به او میگید بشر دوستانه؟