خانهاخبار
اپل تمام فروشگاه‌های خود را در سراسر دنیا تعطیل کرد

اپل تمام فروشگاه‌های خود را در سراسر دنیا تعطیل کرد

تیم کوک با انتشار نامه‌ای اعلام کرد که تمام فروشگاه‌های این شرکت از امروز تا 8 فروردین به طور موقت تعطیل خواهند شد تا شرایط انتقال ویروس کرونا به حداقل برسد.
۱۳۹۸/۱۲/۲۴

شب گذشته تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، در نامه‌ای اعلام کرد که تمام فروشگاه‌های این شرکت در خارج از کشور چین تا تاریخ ۲۷ مارس (۸ فروردین) بسته خواهد شد. کوک گفت: «موثرترین روش برای به حداقل رساندن احتمال انتقال این ویروس کاهش تراکم و افزایش فاصله میان افراد است. ما وظیفه داریم که بهترین خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.»

این تعطیلی سراسری از اولین تعطیلی‌های یک شرکت بزرگ خرده‌فروشی در ایالات متحده است. ولی دامنه تعمیم آن فراتر از ایالات متحده می‌رود و عملا باعث تعطیلی تمام فروشگاه‌های اپل در سراسر دنیا، به جز چین، می‌شود.

فروشگاه آنلاین اپل همچنان به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد و مشتریان این شرکت می‌توانند خدمات پشتیبانی مورد نیاز خود را از طریق آدرس support.apple.com دریافت کنند تا برای تعمیر اضطراری محصولات خود بتوانند مراکز فعال را بیابند.

کوک می‌گوید: «شیوع جهانی کووید-۱۹ در حال اثرگذاری روی تک‌تک ماست. ما در اپل پیش از هر چیز به جان افراد اهمیت می‌دهیم و کارمان را با این باور پیش می‌بریم که فناوری می‌تواند زندگی‌ها را تغییر دهد و امیدواریم که ابزاری ارزشمند در این لحظات باشد.»

کارکنان فروشگاه‌هایی که تعطیل می‌شوند همچنان دستمزد خود را دریافت خواهند کرد. کوک در این باره و در خصوص سایر اصلاحاتی که به منظور همکاری با کارکنان تحت تاثیر کرونا صورت خواهد گرفت، می‌گوید:

تمام کارکنان ساعتی ما مطابق معمول دستمزد خود را دریافت می‌کنند. ما قوانین خروج خود را با توجه به شرایطی که کووید-۱۹ برای زندگی شخصی و سلامت افراد به وجود آورده تغییر داده‌ایم تا موضوعاتی مثل بازیابی سلامتی، مراقبت از بیماران، قرنطینه اجباری یا چالش‌های ناشی از تعطیلی مدارس و نگهداری از کودکان تحت پوشش قرار بگیرد.

کمک مالی اپل برای مبارزه با کووید-۱۹ حالا به ۱۵ میلیون دلار رسیده و این شرکت اکنون تمامی کمک‌های مالی کارمندان خود را دو برابر می‌کند. اپل نیز مثل تمام کمپانی‌های بزرگ جهانی از همه کارکنان خود خواسته تا فعالیت‌هایشان را از داخل منازل خود دنبال کنند و در صورت امکان از خانه خارج نشوند.

image

این شرکت چند روز پیش فروشگاه‌های خود در کشور چین را بازگشایی کرد. کوک در یادداشتی در این باره نوشت: «با وجود کاهش چشمگیر نرخ انتقال، می‌دانیم که اثرات کووید-۱۹ همچنان به شدت حس می‌شود. می‌خواهم بابت عزم و روحیه اعضای شعبه چین اپل از آن‌ها سپاس‌گزاری عمیقی داشته باشم.»

مدیرعامل اپل در بخش انتهایی نامه خود نوشت:

هیچ شکی درباره شرایط بحرانی حال حاضر وجود ندارد. تمام خانواده اپل مدیون اقدامات قهرمانانه پزشکان، پرستاران، محققان، متخصصان بهداشت عمومی و سایر خدمت‌گذارانی است که تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا به مقابله با این شرایط بپردازند. در حال حاضر با قطعیت نمی‌دانیم که این خطر بزرگ چه زمانی از پیش روی ما کنار خواهد رفت.

با این حال انسانیت و عزم راسخی که از گوشه‌گوشه جامعه جهانی دیده‌ام الهام‌بخش من بوده است. همان‌طور که [آبراهام] لینکلن قبلا در روزگار مصیبت و ناخوشی گفته بود: «شرایط کنونی پر از دشواری‌ها و مشکلات است و ما باید در همین شرایط قامت برافرازیم. چه، موقعیت ما تازه است، پس باید فکری نو دراندازیم و اقدامی نو در پیش بگیریم.»

اپل همواره به همین شکل با چالش‌های بزرگ مواجه شده است. و این بار هم به همین شکل برمی‌خیزیم و به مقابله با مشکل می‌رویم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)