خانهاخبار
مقایسه Oppo Find X2 با Galaxy S20 Plus و Xiaomi Mi 10

مقایسه Oppo Find X2 با Galaxy S20 Plus و Xiaomi Mi 10

با توجه به ورود اوپو Find X2 به بازار و تسخیر جایگاه برترین دوربین DxOMark، بر آن شدیم تا این پرچمدار قدرتمند را با گلکسی +S20 و شیائومی Mi 10 مقایسه کنیم.
۱۳۹۸/۱۲/۲۰

پس از تاخیری که شیوع ویروس کرونا برای معرفی پرچمداران جدید اوپو ایجاد کرد، این شرکت بالاخره چند روز پیش از خانواده Find X2 پرده برداشت تا به همه نشان دهد که به خوبی می‌تواند با بزرگانی همچون سامسونگ و شیائومی رقابت کند. مدل معمولی Oppo Find X2 در کنار مدل پیشرفته Oppo Find X2 Pro قدرتمندترین و جدیدترین محصولات این شرکت بزرگ چینی هستند که سخت‌افزارهای پرتوانی را به بازار ارائه می‌کنند.

به همین مناسبت در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به برترین پرچمداران ۲۰۲۰ سه شرکت اوپو، سامسونگ و شیائومی بیندازیم و قابلیت‌ها و مشخصات آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. با توجه به رنج قیمتی محصولات مختلف این شرکت‌ها، در این‌جا قصد داریم اوپو فایند ایکس ۲، گلکسی اس ۲۰ پلاس و می ۱۰ شیائومی را مقابل یکدیگر قرار دهیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image
 Xiaomi Mi 10+Samsung Galaxy S20Oppo Find X2
ابعاد و وزن۱۶۲.۶ در ۷۴.۸ در ۹ میلی متر؛ ۲۰۸ گرم۱۶۱.۹ در ۷۳.۷ در ۷.۸ میلی متر؛ ۱۸۸ گرم۱۶۴.۹ در ۷۴.۵ در ۸ میلی متر؛ ۱۹۶ گرم
نمایشگر۶.۶۷ اینچ؛ ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل؛ سوپر امولد۶.۷ اینچ؛ ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل؛ داینامیک امولد۶.۷ اینچ؛ ۱۴۴۰ در ۳۱۶۸ پیکسل؛ امولد
چیپستاسنپدراگون ۸۶۵اسنپدراگون ۸۶۵ یا اگزینوس ۹۹۰اسنپدراگون ۸۶۵
حافظه۸ + ۱۲۸، ۸ + ۲۵۶، ۱۲ + ۵۱۲ گیگابایت۱۲ + ۱۲۸، ۱۲ + ۲۵۶، ۱۲ + ۵۱۲ گیگابایت۱۲ + ۲۵۶ گیگابایت
نرم‌افزاراندروید ۱۰ با پوسته MIUIاندروید ۱۰ با پوسته One UIاندروید ۱۰ با پوسته Color OS
فناوری‌های ارتباطیWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, Bluetooth 5.1, GPS Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, Bluetooth 5.0, GPSWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, Bluetooth 5.1, GPS
دوربینچهارگانه: ۱۰۸ + ۱۳ + ۲ + ۲ مگاپیکسل؛ سلفی ۲۰ مگاپیکسلچهارگانه: ۱۲ + ۶۴ + ۱۲ + ۰.۳ مگاپیکسل؛ سلفی ۱۰ مگاپیکسلسه‌گانه: ۴۸ + ۱۳ + ۱۲ مگاپیکسل؛ سلفی ۳۲ مگاپیکسل
باتری۴۷۸۰ میلی آمپر ساعت؛ شارژ سیمی ۳۰ واتی؛ شارژ بیسیم ۳۰ واتی۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت؛ شارژ سیمی ۲۵ واتی؛ شارژ بیسیم ۱۵ واتی۴۰۶۵ میلی آمپر ساعت؛ شارژ سیمی ۶۵ واتی
سایر قابلیت‌هادو سیم؛ شارژ بیسیم معکوس ۱۰ واتیدو سیم هیبریدی؛ شارژ بیسیم معکوس ۹ واتی، استاندارد IP68دو سیم؛ استاندارد IP54

طراحی

با توجه به ترند فعلی پرچمداران بازار، در تمامی گوشی‌های فوق بدنه‌ای از جنس شیشه و فریم آلومینیومی را پیدا می‌کنید. گلکسی اس ۲۰ پلاس سامسونگ از نظر کیفیت ساخت جذاب‌تر است چون سوای از گوریلا گلس ۶ که در جلو و عقب آن به کار رفته، شاهد بهره‌گیری از استاندارد IP68 هستیم تا این دستگاه در برابر آب و گردوغبار مقاوم باشد. به لحاظ زیباشناسی به نظر می‌رسد که اوپو فایند ایکس ۲ شکل بهتری داشته باشد چون ماژول دوربین کوچک‌تری دارد. البته بدنه این دستگاه در مدل مشکی سرامیکی از جنس سرامیک است. فایند ایکس ۲ به طور کلی فقط در برابر پاشش آب مقاوم است. شیائومی می ۱۰ فاقد هرگونه استاندارد ضدآب است اما در عوض طراحی زیبایی دارد که حالتی مینیمالیستی را به نمایش می‌گذارد.

نمایشگر

با توجه به حضور نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، نرخ نمونه‌برداری ۲۴۰ هرتزی، دقت رنگ شگفت‌انگیز و رزولوشن بسیار بالا، در این‌جا انتخاب برتر اوپو فایند ایکس ۲ است. این دستگاه احتمالا یکی از بهترین پنل‌های نمایش بازار را در اختیار دارد که حداقل روی کاغذ بهتر از گلکسی اس ۲۰ پلاس به نظر می‌رسد. با این حال، محصول سامسونگ شرایط بهتری نسبت به می ۱۰ شیائومی دارد چون از رزولوشن بالاتر و نرخ نوسازی بیشتری برخوردار است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

هر سه دستگاه از پردازنده یکسانی استفاده می‌کنند، با این تفاوت که نسخه اروپایی گلکسی اس ۲۰ پلاس با چیپست اگزینوس ۹۹۰ به بازار می‌آید. مقدار رم هم در هر سه گوشی برابر است اما سامسونگ در مدل بالای گلکسی اس ۲۰ پلاس از دو برابر حافظه داخلی رقبا یعنی ۵۱۲ گیگابایت استفاده کرده است. همچنین، این دستگاه تنها موبایل میان این سه گوشی است که از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. هر سه محصول در بخش نرم‌افزار هم مشابه یکدیگر هستند و با اندروید ۱۰ عرضه می‌شوند.

دوربین

تا زمانی که هر سه دستگاه به صورت مجزا و مفصل بررسی نشود، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که کدام‌یک عملکرد بهتری نسبت به دیگری دارد. با این حال، علی‌رغم وجود سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در می ۱۰ شیائومی، به نظر می‌رسد که اوپو فایند ایکس ۲ و گلکسی اس ۲۰ پلاس به خاطر سنسورهای ثانویه خود عملکرد بهتری داشته باشند. روی کاغذ، گلکسی اس ۲۰ پلاس با دوربین چهارگانه‌ای که متشکل از لنز تله‌فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری و لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر نوری است، جذاب‌تر به نظر می‌رسد. با این حال، نمی‌توانیم دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اوپو فایند ایکس ۲ را هم نادیده بگیریم، چرا که این دستگاه مقام نخست بنچمارک DxOMark را به دست آورده است.

باتری

ظرفیت باتری می ۱۰ شیائومی بزرگ‌تر است، و با توجه به این که نمایشگر آن رزولوشن پایین‌تر و نرخ نوسازی کمتری دارد، دوام و عمر آن باید بیشتر باشد. اوپو فایند ایکس ۲ دارای بالاترین سرعت شارژ است، اما برخلاف می ۱۰ شیائومی و گلکسی اس ۲۰ پلاس سامسونگ از شارژ بیسیم و شارژ بیسیم معکوس پشتیبانی نمی‌کند.

قیمت

شیائومی می ۱۰ با قیمت ۶۰۶ دلار در چین، سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس با قیمت ۹۹۹ دلار در سراسر دنیا و اوپو فایند ایکس ۲ نیز با قیمت ۹۹۹ یورو در سراسر دنیا عرضه شده است. تفاوت قیمت محصول شیائومی با محصولات اوپو و سامسونگ کاملا مشهود است اما سخت‌افزار آن از برخی جنبه‌ها در مقابل گلکسی اس ۲۰ پلاس و فایند ایکس ۲ حرفی برای گفتن ندارد. روی کاغذ، احتمالا گلکسی اس ۲۰ پلاس نسبت به اوپو فایند ایکس ۲ برای خیلی از کاربران جذاب‌تر است چون با استاندارد IP68 سازگار است و قابلیت شارژ بیسیم دارد. در آن سو، فایند ایکس ۲ از فناوری شارژ سریع‌تر و نمایشگر بهتری برخوردار است، به همین خاطر نمی‌توانیم دقیقا بگوییم که کدام‌یک نسبت به دیگری برتر است.

مزایا و معایب Oppo Find X2 و Samsung Galaxy S20 Plus و Xiaomi Mi 10

Oppo Find X2

مزایا

  • نمایشگر عالی
  • سریع‌ترین فناوری شارژ
  • دوربین خوب
  • مقاومت در برابر پاشش آب

معایب

  • عدم پشتیبانی از فناوری شارژ بیسیم

Xiaomi Mi 10

مزایا

  • قیمت خوب
  • باتری بزرگ‌تر
  • طراحی عالی
  • سریع‌ترین فناوری شارژ

معایب

  • نمایشگر ضعیف‌تر

Samsung Galaxy S20 Plus

مزایا

  • حسگر اثر انگشت التراسونیک
  • استاندارد IP68
  • نمایشگر عالی
  • eSIM

معایب

  • قیمت بالا

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)