خانهاخبار
آیفون 12 احتمالا بزرگ‌ترین تغییر در چند سال اخیر خواهد بود

آیفون 12 احتمالا بزرگ‌ترین تغییر در چند سال اخیر خواهد بود

بر اساس گزارش تحلیل‌گر شرکت Wedbush، آیفون 12 اپل سوپرسیکلی به حساب می‌آید که تقاضا را برای پرچمداران نسل بعد کوپرتینویی‌ها افزایش خواهد داد.
۱۳۹۸/۱۲/۱۸

بر اساس آن‌چه که از شایعات و گزارش‌ها شنیده می‌شود، آیفون ۱۲ احتمالا تغییرات زیادی خواهد داشت و می‌تواند از حیث امکانات به یکی از محصولات خواستنی اپل تبدیل شود. اپل در دو سال اخیر تغییر قابل توجهی را در آیفون به وجود نیاورده است. با وجود این که دستگاه‌های این شرکت هر سال از نظر دوربین، پردازنده و باتری تقویت شده‌اند، اما تغییر بزرگی به لحاظ طراحی یا معرفی قابلیت‌های چشمگیر در آن‌ها مشاهده نشده است. در نتیجه، فروش این محصولات از زمان معرفی آیفون ۱۰ در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته و کاربران ترجیح داده‌اند که دستگاه‌های قدیمی خود را نگه دارند.

با این حال، شرایط ممکن است برای آیفون ۱۲ تغییر کند. طبق شایعات اپل امسال می‌خواهد طراحی گوشی‌های خود را تغییر داده و ضمن نزدیک‌تر کردن شمایل کلی آن‌ها به آیپدهای جدید، اندازه‌های تازه‌ای را به خط تولید آیفون اضافه کند. بر اساس شنیده‌ها، اندازه آیفون ۱۲ پرو مکس احتمالا از ۵.۸ اینچ به ۶.۴ اینچ خواهد رسید، در حالی که مدل ۵.۸ اینچی کوچک‌تر شده و اندازه آن به ۵.۴ اینچ تقلیل خواهد یافت. مدل میانی ۶.۱ اینچی باقی می‌ماند، اما نمایشگر آن ارتقا پیدا می‌کند. آن طور که به نظر می‌رسد، تمام مدل‌های آیفون‌های ۲۰۲۰ علاوه بر 5G از پنل OLED استفاده خواهند کرد.

بر این اساس، کسانی که منتظر دستگاه مناسبی برای ارتقای آیفون خود بودند می‌توانند با آیفون ۱۲ متقاعد شوند. این موضوع همان چیزی است که دن ایوْز (Dan Ives)، تحلیل‌گر شرکت Wedbush، آن را «طوفان آرمانی تقاضا» می‌نامد. او در گزارشش می‌گوید اپل در مسیر حرکت به سمت سوپرسیکلی است که میزان فروش آن‌ها را بالا خواهد بود.

image

هرچند اگر آیفون ۱۲ محصولی با ویژگی‌های پرفروش باشد، این شرکت هنوز باید با یک مشکل دیگر دست و پنجه نرم کند: ویروس کرونا. فروش امسال می‌تواند به شدت تحت تاثیر بیماری کووید ۱۹ قرار بگیرد و مدیرعامل اپل، تیم کوک، هم به سرمایه‌گذاران هشدار داده بود که ممکن است پیش‌بینی‌های سه‌ماهه دوم آن‌ها محقق نشود. او ماه قبل گفته بود که آن‌ها در حال کار روی برنامه‌ای به منظور جبران کمبودهای احتمالی در تولید محصولات خود هستند. با این حال، با توجه به زمان زیادی که تا ماه سپتامبر باقی مانده، فعلا نمی‌توانیم پیش‌بینی دقیقی در این رابطه داشته باشیم. تامین‌کنندگان چینی اپل در حال حاضر به خاطر ویروس کرونا تعطیل هستند یا با ظرفیتی محدود به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

از زمانی که اپل در سال ۲۰۱۸ در آیپد از USB-C استفاده کرد، شایعاتی پیرامون انتقال این درگاه به آیفون شنیده می‌شود. اگرچه چنین اتفاقی هنوز محقق نشده است، ولی شایعات جدیدی مطرح شده که بر حذف درگاه لایتنینگ از آیفون بعدی اشاره دارد. طبق اعلام وب‌سایت 9to5Mac، در بتای iOS 13.4 به حالت ریکاوری جدیدی به صورت Over the air اشاره شده است. از آن‌جایی که ما می‌دانیم تنها راه موجود برای ریکاوری اطلاعات از طریق پشتیبان آیتونز است و استفاده از این پشتیبان هم به کابل لایتنینگ نیاز دارد، به نظر می‌آید که بالاخره با حذف درگاه لایتنینگ طرف هستیم.

با این حال، هنوز برای نتیجه‌گیری خیلی زود است و باید منتظر گزارش‌های بیشتری برای تایید شایعات موجود بمانیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رضا

۱۳۹۸/۱۲/۱۸
ایفون 12 نه البته ایفون 13 بدون ناج بزرگترین تغیر دارد