خانهاخبار
هزینه تولید گلکسی S20 الترا خیلی کمتر از قیمت نهایی آن است

هزینه تولید گلکسی S20 الترا خیلی کمتر از قیمت نهایی آن است

بر اساس بررسی‌های شرکت Tech Insights، هزینه تولید قوی‌ترین پرچمدار جدید سامسونگ کمتر از نصف قیمت نهایی این محصول برآورد شده است. این مطلب قیمت هر قطعه را به تفکیک نشان می‌دهد.
۱۳۹۸/۱۲/۱۸

سامسونگ کمتر از یک ماه پیش از جدیدترین و قوی‌ترین پرچمدار خود با نام گلکسی اس ۲۰ الترا رونمایی کرد. این گوشی گران قیمت‌ترین محصول تاریخ سری گلکسی اس است و قیمت پایه آن از ۱۳۹۹ دلار آغاز می‌شود. ولی فکر می‌کنید هزینه تولید آن چقدر است؟ شرکت Tech Insights اخیرا به سراغ تفکیک اجزای مختلف نسخه کره‌ای این دسگاه با شماره مدل SM-G988N رفته تا مجموع قیمت قطعات آن را به دست آورد. این شرکت پس از بررسی‌های خود دریافته که هزینه تولید مدل ۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی گلکسی اس ۲۰ الترا ۵۲۸ دلار است.

تفاوت قیمت‌گذاری میان هزینه تولید و برچسب قیمت برای مصرف‌کننده امر ناشناخته‌ای در دنیای موبایل نیست. در این بررسی‌ها هزینه‌های مختلفی مثل بازاریابی و سایر هزینه‌های جانبی در نظر گرفته نمی‌شود. با این حال، در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسد که دستگاهی با هزینه تولید کمتر از ۶۰۰ دلار به قیمت ۱۴۰۰ دلار به فروش برسد. در تصویر زیر می‌توانید فهرست کامل هزینه قطعات مختلف گلکسی اس ۲۰ الترا را ببینید.

image

با نگاه به اطلاعات فوق، به‌وضوح پیداست که دوربین‌های به‌کار رفته در گلکسی اس ۲۰ الترا ۱۰۷.۵۰ دلار هزینه برداشته است. نمایشگر و پردازنده معمولا گران قیمت‌ترین قطعات تلفن‌های هوشمند هستند اما در خصوص این گوشی، هزینه تولید آن‌ها رد رده‌ای پایین‌تر از دوربین قرار گرفته است. نکته قابل توجه بعدی این است که هزینه تولید گلکسی اس ۲۰ الترا ۳۸ دلار بیشتر از آیفون ۱۱ پرو مکس برآورد شده.

فراموش نکنید که این قیمت‌ها صرفا گمانه‌زنی تحلیل‌گران بوده و قیمت حقیقی هر قطعه ممکن است متفاوت باشد. در هر صورت، اگر سامسونگ بتواند بر رقیب همیشگی خود یعنی آیفون غلبه کند، با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه خواهد شد، چون پرچمدار اپل پرطرفدارترین موبایل بالای هزار دلار است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مجتبی

۱۳۹۸/۱۲/۱۸
تو صنعت خودرو سازی هم همینه
تولید کننده بابت تحقیق و توسعه هم نیاز پول داره و این نیاز رو با افزایش قیمت تولید جبران میکنم
شرکتی مثل اپل قطعا بخاطر توسعه و تحقیق پول زیادی رو از خریدار میگیره
البته خودرو سازهای داخلی هم این پول ها رو دریافت می‌کند اما بجای هزینه تو تحقیق و نو آوری ، جای دیگر خرج میکند مثلاً بانک تأسیس میکند.

احمد

۱۳۹۸/۱۲/۱۸
بالاخره یک شرکت توانست قیمت گذاری اپل را شکست دهد