خانهاخبار
دارک مود واتس آپ، بالاخره از راه رسید!

دارک مود واتس آپ، بالاخره از راه رسید!

اپلیکیشن واتس اپ بالاخره پس از مدت‌ها، به تم تیره یا همان قابلیت Dark Mode مجهز شد.
۱۳۹۸/۱۲/۱۷

آخر هفته گذشته، مسئولان اپلیکیشن واتس اپ، یعنی کمپانی فیس بوک بالاخره ظاهر تیره رنگ یا همان دارک مود را برای واتس اپ ارائه کردند. این ویژگی به مرور برای تمامی کاربران اندروید و آی او اس در دسترس قرار خواهد گرفت.

این قابلیت مدت زمان زیادی بود که در مرحله آزمایشی به سر می‌برد و سه شنبه سوم مارچ مصادف با سیزدهم اسفند ماه، به عنوان نسخه عمومی در دسترس کاربران قرار گرفت. در هنگام ارئه نسخه عمومی، به این موضوع اشاره شد که این ویژگی، به مرور در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

حالت دارک مود یا تم تیره، یکی از ویژگی‌هایی به حساب می‌آید که کاربران زیادی، مدت‌ها به دنبال آن بوده‌اند و اپلیکیشن زیر نظر کمپانی فیس بوک، حالا پس از گذشت زمان زیاد و تقریبا به عنوان یکی از آخرین نرم‌افزارهای محبوب در سراسر جهان، به این ویژگی مجهز شده است.

سیستم عامل اندروید و آی او اس سال گذشته، به قابلیت دارک مود مجهز شدند و حالا تقریبا شش ماه از این اتفاق می‌گذرد و طراحان و مهندسان فیس بوک، برای ارائه این ویژگی کمی دیر دست به کار شده‌اند.

image

 

در هر صورت، حالت دارک مود در حال حاضر، در دسترس کاربران قرار گرفته و ازین پس در هنگام شب، می‌توانید از این ویژگی استفاده کرده و آسیب کمتری به چشمان خود وارد کنید.

حالت Dark Mode روی واتس اپ به صورت کامل روی خوانایی متن تمرکز کرده و تمام تلاش طراحان این اپلیکیشن بر این بوده است که کلیه حالت‌ها و قسمت‌ها را متناسب با ظاهر پیش فرض سیستم عامل تنظیم نمایند. رنگ بندی و سایر موارد نیز به گونه‌ای انتخاب شده است که اطلاعات مهم، در نگاه اول توجه را به خود جلب کنند.

روی محصولات اپل، حالت دارک مود تنها زمانی در دسترس خواهد بود که از سیستم عامل iOS 13 یا نسخه‌های بالاتر استفاده کنید. روی محصولات اندرویدی، در صورتی که از نسخه دهم این پلتفرم استفاده کرده و حالت آن را روی Dark تنظیم کنید، این اپلیکیشن به صورت پیش فرض از آن پیروی خواهد کرد. اما در محصولاتی که به اندروید Pie (نسخه 9.0) یا ورژن‌های پیشین مجهز هستند، باید حالت دارک مود را به صورت دستی و از منوی Settings این اپلیکیشن فعال کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

کامیار

۱۳۹۸/۱۲/۱۷
نمیدونم چرا همیشه یک هفته بعد اخبار و انتشار میدین !!!