خانهاخبار
TCL از دو دستگاه مفهومی با نمایشگر رول‌شونده و تاشو رونمایی کرد

TCL از دو دستگاه مفهومی با نمایشگر رول‌شونده و تاشو رونمایی کرد

شرکت TCL امروز از دو محصول مفهومی جدید رونمایی کرد که یکی موبایلی با نمایشگر رول‌شونده و دیگری تبلتی با نمایشگر تاشو است.
۱۳۹۸/۱۲/۱۶

تلفن‌های تاشو بدون شک از جمله ترندهای بزرگ سال‌های پیش رو خواهند بود، اما پاسخ به این سوال که آیا این دستگاه‌ها در حال حاضر برای ورود به بازار مصرفی آماده هستند یا نه محل مناقشه است. شرکت‌هایی مثل سامسونگ، هوآوی و موتورولا از جمله پیشگامانی هستند که علی‌رغم مشکلات حاضر برای این فرم فاکتور محصولات خود را به بازار فرستاده‌اند.

در سوی دیگر، شرکت TCL رویکرد محتاطانه‌تری را در پیش گرفته و فعلا قصد ندارد محصول خود را در دسترس عموم قرار دهد. این شرکت فعلا سخت مشغول تلاش برای فراهم‌سازی فناوری‌های ضروری است و حالا امروز دو دستگاه مفهومی جدیدی را معرفی کرده که از جدیدترین نمایشگرهای تاشونده و رول‌شونده استفاده می‌کنند.

اولین موبایل دنیا با نمایشگر رول‌شونده

اولین دستگاهی که TCL آن را به عنوان موبایلی منعطف به دنیا معرفی کرده دستگاهی است که خود آن‌ها آن را «نخستین تلفن هوشمند رول‌شونده و بسط‌پذیر» نامیده‌اند. این گوشی در نگاه اول شبیه تمام پرچمداران بازار است چون از نمایشگری ۶.۷۵ اینچی از نوع AMOLED استفاده می‌کند و ضخامت آن فقط ۹ میلی متر است.

image

اما در میان پنل عقب و جلوی این دستگاه دو موتور داخلی قرار گرفته که با فشار دادن یک دکمه فعال می‌شوند. این موتورها یک طرف گوشی را به سمت بیرون هل می‌دهند تا بخش ناپیدای نمایشگر ظاهر شود. این قسمت در صورت عدم استفاده به طور خودکار به داخل دستگاه بر می‌گردد.

در نتیجه این حرکت اندازه صفحه نمایش به ۷.۸ اینچ می‌رسد و رابط کاربری هم به گونه‌ای طراحی شده که خود را با وضعیت دستگاه تطبیق می‌دهد. این رابط با برخورداری از قابلیت‌هایی اختصاصی مثل تقسیم صفحه و چندوظیفگی محیطی مناسب را برای کاربر به وجود می‌آورد.

image

این محصول به خاطر اندازه جمع‌وجوری که دارد بیشتر در گروه تلفن‌های هوشمند قرار می‌گیرد و هدف TCL هم همین بازار است. این دستگاه با حل مشکلات مهمی مثل دوام به برتری قابل توجهی نسبت به رقبا دست یافته و در آن نه خبری از چروک است نه چین‌خوردگی.

شرکت TCL در خصوص مسئله دوام می‌گوید مشغول افزودن فیبرهایی در داخل دستگاه است تا از ورود گردوغبار و ذرات اضافه به داخل بدنه جلوگیری کند. خوشبختانه یا متاسفانه، این شرکت فعلا قصدی برای عرضه عمومی این موبایل مفهومی ندارد. اما انتظار داریم که با رفع چالش‌های احتمالی بالاخره به زمانی برسیم که بتوانیم این گوشی هوشمند را در دست بگیریم.

تبلتی ۱۰ اینچی که به موبایلی ۶.۷ اینچی تبدیل می‌شود

دومین دستگاه مفهومی TCL محصولی است که آمده تا شکاف میان تلفن‌های هوشمند معمولی و تبلت‌های کوچکی مثل آیپد ۱۰.۲ اینچی را پوشش دهد. این دستگاه ترکیبی از دنیای موبایل‌های عادی و تبلت‌های کوچک است. کاربران با این دستگاه می‌توانند در حالت باز به نمایشگری ۱۰ اینچی دسترسی داشته باشند. اما برتری این دستگاه نسبت به تبلت‌های عادی آن است که با تا زدن به راحتی می‌توانید حملش کنید.

image

طراحی منحصر به فرد این دستگاه از طریق به‌کارگیری دو لولای ویژه ممکن شده که DragonHinge و ButterflyHinge نام دارند. این لولاها مطمئن می‌شوند که فرآیند تا زدن دستگاه به سمت بیرون و داخل به شکل روان و بدون ایجاد هیچ فاصله‌ای انجام شود.

در نهایت پس از دو بار تا زدن این دستگاه به موبایلی ۶.۶۵ اینچی دسترسی پیدا می‌کنید که نسبت تصویر آن ۲۰.۸:۹ است و رزولوشن 3K دارد. TCL قاب پشتی این محصول را با پرداختی هولوگرافیکی و سه‌بعدی تزیین کرده تا در صورتی که به عنوان موبایل از آن استفاده کردید، دستگاه شما ظاهر جذابی داشته باشد.

TCL پاییز امسال این دستگاه را معرفی کرده بود اما حالا پروتوتایپ عملی آن را به نمایش گذاشته است. متاسفانه یا خوشبختانه، این دستگاه هم قرار نیست به این زودی‌ها در دسترس عموم قرار بگیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)