خانهاخبار
زمان زنده ماندن ویروس کرونا بر روی اجسام مختلف چه قدر است؟

زمان زنده ماندن ویروس کرونا بر روی اجسام مختلف چه قدر است؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که ویروس کرونا تا چه مدت بر روی اجسام مختلف باقی خواهد ماند؟ از اجسام فلزی تا اجسامی که روزانه با آن سر و کار داریم مثل صفحه نمایش موبایل. در این پست به بررسی و مقایسه زمان زنده ماندن این ویروس بر روی این اجسام پرداخته‌ایم.
۱۳۹۸/۱۲/۱۴

ررودرا چاناپاناور، ایمنولوژیست و پژوهشگر در مرکز سلامت در دانشگاه تنسی آمریکا که درباره ویروس کرونا تحقیق کرده، می‌گوید این ویروس می‌تواند روی سطوحی همچون صفحه نمایش موبایل‌ها تا ۹۶ ساعت یا ۴ روز در دمای طبیعی اتاق زنده بماند. این تخمین‌ها بر اساس آخرین داده‌های سازمان جهانی بهداشت است. 

image

 

به نظر می‌رسد کرونا و سارس هر دو از یک ماندگاری برخوردارند و اطلاعاتی که در مورد سارس نیز پیش این داشته‌ایم در مورد کرونا نیز صدق می‌کند. بر طبق این اطلاعات کرونا می‌تواند روی دیوار گچی ۳۶ ساعت، روی فلز ضد زنگ و پلاستیک ۷۲ ساعت و روی شیشه ۹۶ ساعت دوام بیاورد. بنابراین در صورت نیاز به حضور در مکان‌های عمومی تا حد امکان از دست زدن به دیوارهای گچی، اجسام فلزی و شیشه‌ای پرهیز کنید و در صورت تماس با این اجسام، دست خود را در اولین فرصت به طور کامل شست و شو کنید.

اما یکی از وسایلی که روزانه با آن بسیار کار می‌کنیم، گوشی‌های موبایل است. داستان وقتی خطرناک می‌شود که ما دست‌هایمان را در طول روز به اشیای مختلف زده و سپس با موبایلمان کار می‌کنیم و ممکن است بعد از شست و شوی دست‌ها همچنان صفحه نمایش گوشی‌مان آلوده بماند. همینطور کافی است در حین استفاده از گوشی موبایل خود، فردی مبتلا به کرونا در کنار ما سرفه یا عطسه کند. بدین ترتیب کرونا به این طریق روی صفحه نمایش گوشی همراه ما می‌نشیند و ما پس از دست زدن به آن و برخورد دست‌ها به صورت، احتمال انتقال را بالا می‌بریم.

پیش از این تحقیقات نشان داده که افراد به طور میانگین ۲۶۰۰ بار در روز گوشی خود را برمی‌دارند. یک تحقیق دیگر که در دانشگاه نیو ساوت‌ولز در استرالیا انجام شده است، نشان می‌دهد افراد به طور میانگین ۲۳ بار در ساعت، یا ۳۶۸ بار در زمان بیداری، صورتشان را لمس می‌کنند. فراموش نکنید که مهم‌ترین راه پیشگیری از ویروس کرونا، شستن مداوم دست‌ها و جلوگیری از دست زدن به صورت است. همچنین در صورتی که نیاز داشتید گوشی یا وسایل الکترونیکی خود را استریل کنید، در روزهای آتی با جی‌اس‌ام و مقالات پیشگیری از کرونا همراه باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

shaghasi

۱۳۹۸/۱۲/۱۷
lotf kardin mofid boood

یوسفی

۱۳۹۸/۱۲/۱۶
درود و سپاس بابت راهنمایی و کمک های انسان دوستانه
بهروز و سربلند باشید